Harddisk delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehobo

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Heb een nieuwe pc gekocht met een HD van 200 Gb erin, nu wil ik eerst de hd formateren en dan XP pro erop zetten maar bij de installatie van XP ziet hij maar 137Gb van de 200 de andere 63GB is verdwenen, hoe kan ik mijn HD netjes delen in 2 schrijven van 100GB ???

Eerst 1 partitie van 100GB maken (beetje groot, zou het zelf anders indelen, maar goed). XP installeren. Daarna met de partitiemanager in XP de andere maken.

In feite bestaat je HD niet uit 200 GB, lees onderstaand bericht

Veruit de bekendste truc wordt uitgehaald bij de verkoop van harde schijven. Formeel gezien is een kilobyte 1024 bytes groot, en een megabyte 1024 kilobytes. Voor de beplakking van dozen wordt nog steeds standaard gewerkt met maten van 1000 i.p.v. 1024. Daat lijkt niet zo erg, maar daardoor kan een zogenaamde 80 GB harde schijf in werkelijkheid slechts 76,3 GB bevatten. Als we dat vertalen naar bijv. mp3-bestanden, dan betekent dit dat u ongeveer 758 nummers minder op de harde schijf kunt bewaren dan u bij aanschaf zou denken
PCM 01-'04

Reken eens uit? Het verschil klopt dan nog niet.

Hoor je mij zeggen dat ALLE mb's door dit "verkooptrucje" zijn verdwenen!!!

Ik geef gewoon aan dat een DEEL hierdoor waarschijnlijk is "verdwenen"

Je wekt wel die suggestie ja.. Nu weer alleen ontopic aub.

Sure :mad:

Maar nu maar ff w88 tot Jehobo je advies heeft gebruikt, en met posts komt over de stand van zaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan