harddisk in win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
(Zoals reeds geadviseerd) eerst die externe doel hdd middels fat 32 indelen. De bron hdd is al FAT.
Ik doelde hierop:
Een bestand van ongeveer 4 gig, iets meer.
Dat gaat je ook op FAT32 niet lukken, dit gaf Maestro12 ook al aan. Dus als de film weer uitgepakt wordt, komt er een melding "te weinig schijfruimte".

Ik doelde hierop:

Dat gaat je ook op FAT32 niet lukken, dit gaf Maestro12 ook al aan. Dus als de film weer uitgepakt wordt, komt er een melding "te weinig schijfruimte".

ja, dat klopt.
maar dat is nu opgelost;)
ik zal het proberen op een usb stickje;)

iig heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt iedereen!

Ik doelde hierop:

Ik denk dat je een mogelijk een stukje (postings) over het hoofd hebt gezien? Die externe hhd is (als ik het allemaal goed heb begrepen) een tussenstation, het geheel moet daarna naar een NTFS schijf, dus volledig samenvoegen is tussentijds zinloos / niet nodig en uiteindelijk weer naar die externe hdd, als ie weer NTFS is geworden.

Laatst bewerkt:
Die externe hhd is een tussenstation, het geheel moet daarna naar een NTFS schijf, dus volledig samenvoegen is tussentijds zinloos / niet nodig en uiteindeliojk weer naar die externe hdd, als ie weer NTFS is geworden.
Dan heb ik inderdaad een paar berichten gemist.:o

Ja, of ik ben door de wisselende vraagstelling van TS (eerst 1 bestand van +4 gig, daarna een zipper van +4 gig en tot slot een twintigal rarretjes van in totaal +4 gig, confuus geraakt. :confused:

Ik denk dat je een mogelijk een stukje (postings) over het hoofd hebt gezien? Die externe hhd is (als ik het allemaal goed heb begrepen) een tussenstation, het geheel moet daarna naar een NTFS schijf, dus volledig samenvoegen is tussentijds zinloos / niet nodig en uiteindelijk weer naar die externe hdd, als ie weer NTFS is geworden.

t is de bedoeling dat ik een backup maak van een bestand op een win 98 pc, en die uiteindelijk op een win 98 pc krijg, en dat via een externe hardeschijf, die NTFS bestandformaat heeft...
Hoe het wat maakt niet heel veel uit, als ie maar op die XP pc komt. ook "NTFS formaat

Ik dénk niet alleen dat ik het spoor bijster ben, ik bén het spoor bijster.

Ik dénk niet alleen dat ik het spoor bijster ben, ik bén het spoor bijster.
haha, dan zal ik ff wat opheldering geven.
ik heb een flim op de pc, met windows 98, harddisk: FAT. deze wil ik backuppen, en op mijn normale pc, met windows XP zetten. Harddisk: NTFS.
het leek mij goed dit via een externe harde schijf te doen:NTFS. dit wil niet, omdat win 98 hem niet herkent. logisch, omdat win 98 NTFS niet ondersteund werd mij verteld. die film is onderverdeeld in een 20tal rar bestandjes. ik dacht dat die bestandjes altidj bij elkaar moesten blijven, en dus niet uit elkaar gehaald mochten worden, omdat het 1 film is. vandaar ook dat ik het via de externe harddisk wou doen. maar het kan nu waarschijnlijk gewoon via een usb stickje. helaas benik er achtergekomen dat hij mijn usb stick van 2 gig niet herkent, en een van 128 mb wel. die van 2 gig is ook FAT systeem, dus snap niet waarom hij hem niet herkent.

beetje duidelijk zo?

Groeten

Ok, dan was ik het spoor toch niet bijster........ denk ik............ Als dan die 2 gig om wat voor reden dan ook niet herkend wordt, dan zal je wat vaker met die kleinere moeten steken.

Overigens schreef je in eerste insantie over een externe hdd en niet over USB.

klopt, dat was ook eerst mijn idee. maar dat wou dus niet, omdat hij die niet herkende, dus het moet wel via usb stick

Ja, maar die gaat íe WEL herkennen als je de gegeven adviezen opvolgt; EERST naar FAT formatteren.
Ga eens rustig aan de gang en kom terug nadat je alles rustig hebt doorgelezen en uitgevoerd! We (jij) raken / raakt anders hier qua vraag en antwoord in een cirkeltje terecht, waar je nooit meer uitkomt.

Laatst bewerkt:
ja, dat klopt, maar als het ook via usb stick kan, hoef ik niet eerst aaaaal die dingen op die externeschijf te kopieren dan de vaste pc, omdat daar waarschijnlijk helemaal geen ruimte voor is. dus daarom wil ik nu liever via usb doen, als dat toch wel kan;)

maar heel erg bedankt mensen!

Petje11, niet vervelend bedoeld, maar zó raakt TS dus in die vraag / antwoord loop. Dat is gaandeweg dit topic al voorgesteld, maar lees anders het hele topic even door en misschien kun jij op korte / compacte wijze het TS nog een keer uitleggen, ik ga even passen (zonder L) om de loop niet groter te maken.

Laatst bewerkt:
ik ga er ff mee bezig, en lukt het me allemaal niet, dan horen jullie wel weer:P

Ok!

Vooruit dan, nog 1x de samenvatting:

Stap 1 : formatteer die externe disk middels je XP pc naar FAT 32.

Stap 2 : hang 'm daarna aan die '98 machine.

Stap 3 : kopieer de rarretjes naar die externe disk

Stap 4 : hang 'm weer aan die XP machine

Stap 5 : kopieer de rarretjes naar de XP machine

Stap 6 : voeg ze samen tot de film weer compleet is en tot slot

Stap 7 : formatteer de externe hdd weer middels de XP machine naar NTFS.

Mission completed (geloof / hoop ik?)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Pasja, ik zou alleen stap 7 niet meer doen. Dan kan hij hem namelijk blijven gebruiken tussen die 2 computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan