harddisk installeren op moederboard (asus P4RD1-MX)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldDewoeste

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Hallo ik heb een nieuw moederbord in men pc de asus P4RD1-MX,
ik heb ook een nieuwe hardeschijf en nu wil ik dus m'n hardeschijf laten herkennen door m'n moederbord.
ik heb nu dus m'n windows Xp cd er ingedaan en F6 gedrukt om nieuwe hardware te installen, nu vraagt die dus om een diskette van de fabrikant maar ik heb alleen een cd-rom der bij, ik heb assetup van de cd-rom op een floppy gezet maar hij reageerd gewoon niet als ik deze floppy er in doe.

weet iemand misschien welke bestanden ik van de cd op de floppy moet zetten ?

Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
In ieder geval de txtsetup.oem bestand, en de mappen met de desbetreffende SATA/RAID driver mappen.

Tevens moet er in de bios ook de SATA/RAID controller geactiveerd zijn en eventueel in de raidrom de schijf worden aangemeld, vaak ook als er geen raid wordt gebruikt.

Herkend je moederbord de sata schijf niet zonder de drivers want bij de nieuwste asus borden word de schijf direct herkend dus hoef je die diskette niet meer te gebruiken.

Lange Pier zei:
In ieder geval de txtsetup.oem bestand, en de mappen met de desbetreffende SATA/RAID driver mappen.

Tevens moet er in de bios ook de SATA/RAID controller geactiveerd zijn en eventueel in de raidrom de schijf worden aangemeld, vaak ook als er geen raid wordt gebruikt.

Hallo,
kun je wat specifieker zijn in de SATA/RAID driver mappen?
er zijn namelijk heel vaal mappen die driver heten dus ik weet niet welke ik moet hebben
bedankt

SJJ zei:
Herkend je moederbord de sata schijf niet zonder de drivers want bij de nieuwste asus borden word de schijf direct herkend dus hoef je die diskette niet meer te gebruiken.

Ja maar hij vraagt telkens om een diskette wat moet ik dan doen ? de regendans ofzo? denk ik dat ik van jotje ben??

Staat er geen bestand op de cdrom van makedisk hiermee kun je de betreffende diskette aanmaken.

SJJ zei:

Bij de Intel chipsets niet, bij de 3rd party, die er ook vaak nog op zitten, en bij de andere merken weer wel, het is een ULI, "Storage/RAID ULI® M1573 South Bridge" wat hier opzit, dus TS, zoek daar eens naar.

SJJ zei:
Staat er geen bestand op de cdrom van makedisk hiermee kun je de betreffende diskette aanmaken.

Die staat idd op de cd, althans volgens de manual, Make ULI 32bit SATA Driver Disk.

SJJ zei:

hi hier staan er 2 van op de cd en ik heb ze alle2 geprobeerd maar als ik dan de diskette erin doe dan na n poosje stelt ie weer dezelfde vraag. dus er gebeurd niks kan t aan de diskette liggen? want het is n diskette van iets anders en dat heb ik eraf gehaald moet opzich geen probleem zijn toch ??

Dat klopt, de eerste keer installeerd hij de driver op de ramschijf, daarna kun je gewoon doorgaan, en de tweede keer overslaan.

RonaldDewoeste zei:
maar hij vraagt het wel 40 x ofso..

De eerste keer spreekt hij de flop aan, dan hoor je hem kopieëren, dan kun je de rest negeren, dus niet meer aangeven dat hij de drivers moet laden, maar aangeven dat windows de driver heeft.

Lange Pier zei:
De eerste keer spreekt hij de flop aan, dan hoor je hem kopieëren, dan kun je de rest negeren, dus niet meer aangeven dat hij de drivers moet laden, maar aangeven dat windows de driver heeft.

ik hoor de floppy niks doen, in mijn opinie werkt het niet want de floppy hoor je niet etc,
en na n paar seconden dan komt dezelfde vraag weer als in (deze diskette werkt niet doe de goeie erin)

RonaldDewoeste zei:
ik hoor de floppy niks doen, in mijn opinie werkt het niet want de floppy hoor je niet etc,
en na n paar seconden dan komt dezelfde vraag weer als in (deze diskette werkt niet doe de goeie erin)

Oh, dan heb je nog niet een goede driverdisk, in het cd menu moet je deze zoeken, "Make ULI 32bit SATA Driver Disk", daarmee kun je de driver disk maken, maare , ook in de bios de raid/sata aangezet en in de bios/sata bootrom ook de schijf als sata aangemeld?

Gebruik ook eens een andere diskette indien je dit ook gedaan hebt, of test hem eerst.

Lange Pier zei:
Oh, dan heb je nog niet een goede driverdisk, in het cd menu moet je deze zoeken, "Make ULI 32bit SATA Driver Disk", daarmee kun je de driver disk maken, maare , ook in de bios de raid/sata aangezet en in de bios/sata bootrom ook de schijf als sata aangemeld?

Gebruik ook eens een andere diskette indien je dit ook gedaan hebt, of test hem eerst.

hi als ik de cd hier ook opstart he dan staat bovenaan ook een tab met "make disk"
maar als ik dat dan aanklik dan staat er "detect no proper item" bedoelen ze daar soms mee dat me diskette niet goed is?

ik heb namelijk ook die ULI makedisk gedaan maar die werkt dus niet.

wat bedoel je met "bios de raid/sata aangezet en in de bios/sata bootrom ook de schijf als sata aangemeld" hoe doe je dat?

RonaldDewoeste zei:
hi als ik de cd hier ook opstart he dan staat bovenaan ook een tab met "make disk"
maar als ik dat dan aanklik dan staat er "detect no proper item" bedoelen ze daar soms mee dat me diskette niet goed is?

ik heb namelijk ook die ULI makedisk gedaan maar die werkt dus niet.

wat bedoel je met "bios de raid/sata aangezet en in de bios/sata bootrom ook de schijf als sata aangemeld" hoe doe je dat?

Inderdaad, je diskette is gaar, of je floppydive werkt niet goed, en voor die sata/raid, dat staat allemaal in de manual, las ik gisteravond, lees even dat deel over het instellen van de sata drive.

hey ik kan niks vinden over SATA in de manual..
echter er staat wel in over als je de cd erin doet dat er dan zo'n programma opend je dan op "make disk" moet klikken om een disk te maken maar bij mij komt dus te staan "detect no proper item" dus ik ga even opzoek naar n goeie diskette en dan probeer ik t nog n keer

RonaldDewoeste zei:
hey ik kan niks vinden over SATA in de manual..
echter er staat wel in over als je de cd erin doet dat er dan zo'n programma opend je dan op "make disk" moet klikken om een disk te maken maar bij mij komt dus te staan "detect no proper item" dus ik ga even opzoek naar n goeie diskette en dan probeer ik t nog n keer

Bladzijde 2-24, staat wel zo in de manual op de site van Asus.:confused:

RonaldDewoeste zei:
Er staat: Sets SATA boot ROM wat bedoelen ze ?

Bij het opstarten wordt er een melding gemaakt over een toets indrukken om in de bios rom te komen, daar moet de schijf ook aangemeld worden, zijnde een sata schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan