Harde schijf omzetten naar Dell PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Mijn zwager zijn pc is stuk (oververhitting). Ik heb nog een Dell pc voor hem. Kan ik zijn harde schijf overzetten naar de Dell PC, of heeft Dell afwijkende aansluitingen voor bv harde schijven dan andere pc'S.

Alvast bedankt.

Groet,

Issam

Nee dat zou gewoon moeten kunnen. Alleen moet je natuurlijk wel dezelfde aansluiting hebben. Een SATA0-schijf moet een SATA aansluiting hebben en een IDE-schijf een IDE-aansluiting.

:thumb:

Nee hoor dat is standaard, ook bij dell.
Alleen even naar sata of ide kijken.

mvg leo

Edit: te laat:), dat zelfde antwoord had je al.

Laatst bewerkt:
Misschien stomme vraag, maar hoe zie ik of het een SATA of een EDE is. En mocht het niet dezelfde zijn, zijn er dan een soort tussenstukjes voor zodat het toch kan?

Nee, het zijn kabels vanaf het moederboard. Dus hij moet wel in de HD passen.

En hoe kan ik zien wat voor een schijf het is. Staat dat er gewoon op?

Allereerst staat vhet ook op de schijf zelf natuurlijk.

En IDE schijf heeft een brede platte aansluiting voor het moederbord, een SATA een smalle

Hoe oud is de schijf? Als het goed is staat het op de schijf. Zo niet, download Everest Home Edition, een perfect programma voor al je hardware.

Vervang dat verouderde en niet up-to-date Everest home maar door het wel actuele en gratis PC Wizard

Ach wat maakt het uit of hij oud is of niet, hij laat gewoon de hardware checken en geeft er informatie over. Dat hoeft toch niet geupdate worden.

Ach wat maakt het uit of hij oud is of niet, hij laat gewoon de hardware checken en geeft er informatie over. Dat hoeft toch niet geupdate worden.

Niet geupdate te worden??

Hoe moet het oude Everest nieuwe hardware detecteren waarvan indertijd gegevens en bestaan nog niet bekend waren????????????

Je moet gewoon de nieuwste versie van Everest downloaden, je hebt er verschillende van.

:thumb:

Maar zoals gezegd, de gratis versie is al een heel stuk verouderd!!!!!

PC Wizard is gratis en wel up-to-date.
Maar goed, je moet zelf maar kijken....

Ik heb die Dell kast opengeschroefd en de hd eruit gehaald, en daar staat op Enhanced IDE Hard Drive. Dus deze aansluiting is IDE.

Nu moet ik alleen nog zeker weten dat zijn HD ook IDE is en dan is het klaar toch?

Klopt, en als de andere PC een alleen SATA heeft, dan heb een een verloopje van een paar euro nodig

Dus er zijn wel tussenstukjes te koop?? Dus welke schijf hij ook heeft, ik kan 'm altijd (met of zonder tussenstukje) in mijn dell zetten?

Het is geen harde schijf vraag, maar kan ik een bankje 512 ddr pc266, samen gebruiken met een bankje 512 ddr, pc2700?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan