Harde schijf probleem met installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

NvdPerk

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Ik heb nu sinds ongeveer een maand een externe harde schijf van Western Digital (250GB) en ik had deze uiteraard op de usb aansluiting op mijn pc aangesloten. Ik kreeg hier de melding dat deze op een trage usb poort stond. Dus ik was er al gauw achter dat ik m’n poorten moest upgrade naar 2.0. Ik heb eerst een maand nog met de usb1.0 of 1.1 gewerkt, en de schijf van WD deed het in principe goed hierop alleen hij was behoorlijk traag ( wat logisch is). Ik heb nu een aantal dagen geleden mijn pc voorzien van 4 externe usb 2.0 poorten en 1 interne. Dit verliep opzich zonder problemen. Na deze op het moederbord hebben aangesloten heb ik de harde schijf van WD hier ook gelijk op aangesloten en hierna mijn computer opgestart. Alleen nu duurt het erg lang voordat de HD herkend word. Ik krijg uiteindelijk de melding

Windows – Time-out van het apparaat De opgegeven I/O-bewerking op \device\harddisk2\DR4 is niet voltooid bij het verlopen van de time-out periode” hierna kan ik kiezen voor annuleren, opnieuw en doorgaan.
Ook kan ik spellen die ik op de HD heb geïnstalleerd niet meer spelen. Hij geeft dan de volgende melding

gta_sa.exe – Toepassingsfout Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000006). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.” Hierna kan ik alleen voor OK kiezen.

De stationsletter van de harde schijf is gewoon hetzelfde gebleven, en ook heb ik voor de rest helemaal niets verplaatst. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mvg,

Niki

In Apparaatbeheer alle USB verwijzingen ongedaan maken.
Cd met moederbord drivers en de cd speler doen,en herstarten.
Windows zal nieuwe hardware vinden,dus installeer de drivers opnieuw.
Ook eventueel van de cd die je bij de nieuwe USB kaart hebt.

als de harde schijf is ingeschakeld word er gezegd dat deze normaal werkt, voor de rest zijn er ook geen vraagtekens te zien.

Ik heb geen cd-rom van het moederbord. heb de pc zon 2 jaar terug van een particulier gekocht, hierbij alleen windows cd-rom gekregen, verder nooit geen problemen mee gehad ofzo.

Hoe bedoel je precies met alle usb verwijzingen ongedaan maken? alles usb apparaten loskoppelen?

In Apparaatbeheer als je op een USB verwijzing rechts klik,daar Installatie ongedaan maken doen.

Maar haal eerst Everest eens op,en installeer dat.
Ga naar Computer > Overzicht kopieer dat en plak dat in een volgend bericht.

Gaan we eerst de drivers van je Moederbord eens zoeken.

Hier rapportje van overzicht (had everest al op pc)

Overzicht

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam NIKIVANDERPERK
Naam gebruiker Niki van der Perk

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2533 MHz (19 x 133)
Moederbordnaam Compaq Evo W4000
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845E
Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 ECC DDR SDRAM)
BIOS Type Compaq (07/29/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 420 (Microsoft Corporation) (64 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 420 (Microsoft Corporation) (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 420
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (05492S5411424)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801BA ICH2 - AC'97 Audio Controller [B-5]

Opslag:
IDE apparaat Intel(r) 82801BA Bus Master IDE-controller
SCSI/RAID apparaat Adaptec SCSI-kaart 29160N - Ultra160 SCSI
SCSI/RAID apparaat SCSI/RAID Host Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf COMPAQPC ST318406LW SCSI Disk Device (18 GB, 10000 RPM, Ultra160 SCSI)
Harde schijf MAXTOR ATLASU320_18_WLS SCSI Disk Device (18 GB, 10000 RPM, Ultra320 SCSI)
Harde schijf WD 2500JB External USB Device (232 GB, USB)
Optische Station JLMS DVD-ROM LTD-166S (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station KR1233P MPZ138Y SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf Onbekend

Partities:
C: (NTFS) 17351 MB (5085 MB vrij)
D: (NTFS) 17359 MB (3848 MB vrij)
F: (FAT32) 238414 MB (221934 MB vrij)
Geheugencapaciteit 266.7 GB (225.5 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk:
Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VM Network Connection (10.0.0.150)

Peripherieapparaten:
Printer hp deskjet 3820 series
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB1 apparaat Intel 82801BA ICH2 - USB Controller 1 [B-5]
USB1 apparaat Intel 82801BA ICH2 - USB Controller 2 [B-5]
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-HID

zo heet mijn pc wel idd, maar welke driver ik zou moeten hebben weet ik echt niet, hoop dat je me daarmee kan helpen

Dan heb je de Chipset driver nodig ,en haal ook de 2 Drivers-Storage op.

Als je die hebt, dan wat ik schreef over Apparaat beheer doen.

PS: sla deze Link maar op, dan heb je alle drivers bij de hand als je nog eens een nieuwe instal moet doen.

oke, ik heb ze opgeslagen, dus nu moet ik eerst bij al die 'usb controllers' de installatie ongedaan maken?? kan dat dan echt geen kwaad ofzo (kben btje een leek op dat gebied, maar probeer er altijd maar af te blijven)

Ze zullen eerst weg moeten zijn,om een oplossing te krijgen.

Ik heb namelijk het idee dat er elkaar in de weg zitten.

Met nieuw opstarten herkent Windows ze weer hoor.

heb alle installaties ongedaan gemaakt, en gelijk nadat ik me computer opnieuw opstartte alle drivers geinstalleerd. Hierna zette ik de HD weer aan en m'n pc werd weer even ontzettend traag en kreeg de melding met de I/O fout....

En als de HD er af is start ie dan wel snel?

Waarvan ik dacht dat het zou helpen...Helaas,heb ik geen idee meer

ja, als de HD uit staat of uit de usb poort is dan start ie helemaal normaal en snel op...

in ieder geval bedankt:thumb: , ik hoop dat iemand anders nog een oplossing heeft!

Schiet me net te binnen,Defragmenteer die schijf eens en contoleer het eens op fouten.

dat zal ik even proberen, maar ik heb m net even weer opnieuw opgestart, en als die HD opstart, dan start er op een gegeven moment een automatisch afspelen venster. Hierin probeert ie te zoeken (dat windows icoontje van een zaklamp als tie iets niet kan vinden zegmaar) ik denk dat dat die I/O fout wellicht is, aangezien deze geloof ik hierna komt, ik heb namelijk ook een aantal keer dat dit venster kwam op annuleren gedrukt...

Ik weet niet of die informatie nuttig was, maar ik zal in ieder geval even defragementeren

Je kan nog wel even kijken in Apparaaatbeheer,bij de USB verwijzingen of daar een conflict is.
Die fout komt dus duidelijk uit die hoek.

heb je hier misschien wat aan?

Zie bijlage

Bijlagen

• usb.GIF
    usb.GIF
    88,1 KB · Weergaven: 94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan