harde schijf repareren

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een raar iets. Als ik de pc aanzet dan kom ik telkens op een zwart scherm met de keuze van windows normaal starten, veilige modus of laatst bekende juiste configuratie. Maar alles wat ik probeer telkens start mijn pc opnieuw op. Ik kom de pc dus niet meer in.

Wat ik nu heb gedaan is met een opstartdiskette geprobeerd de schijf te scannen op fouten. Met partition magic kreeg ik steeds 45 crc error in data en kon de fout niet repareren. Met de opstartdiskkette zelf deed ik scandisk c: maar kon de hele schijf niet vinden.

Dus als ik c: intikte kreeg ik de melding iets van invalid specification. Terwijl het 100% c: is waar windows en de rest staat. Ik denk dus dat de schijf is beschadigd.

Hoe kan ik dit repareren? Wil en kan absoluut niet xp opnieuw installeren.

probeer het eens in save modus F8 toest
voer dan gewoon eens chkdsk uit in windows
kies daar ook opervlakte scan dat zou moeten werken

Hallo

X.P. wordt meestal geinstalleerd op een n.t.f.s. partitie , indien uw bootdisk die niet ondersteunt ...

Uiteraard zelfde probleem met diag software.

Peter

Inderdaad dat van die opstartdiskette is dom dat ntfs niet te lezen is onder dos, maar ook de veilige modus werkt niet. De pc gaat verder totdat het windows xp scherm wordt getoond waar dat groene balkje heen en weer loopt en dan start de pc opnieuw op.

Ik moet dus iets hebben dan een ntfs partitie kan repareren van die fouten die de schijf bevat.

Wat gebeurd er als ik de windows xp cd opnieuw installeer over de bestaande versie heen terwijl ik wel allerlei belangrijke gegevens erop heb staan???

Helaas is dit niet de oplossing kan namelijk ook niet meer de pc inkomen.

Heb de schijf in een andere pc gestopt als slave.

Nu tijdens het opstarten krijg ik de chkdsk van mijn andere pc die de schijf gaat controleren. Krijg ik bestandssegment 2038 is onleesbaar en wel meerdere dan alleen deze zit nu al op 9000. Wat is dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan