Harde schijf van 160 GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Let wel,,, ik heb meer dan 1 pc , dus dat niet iemand zegt dat mijn mobo 3 maanden oud is, dat klopt natuurlijk , maar op deze pc loopt de Win XP install vanaf sept 2002.

Geplaatst door dutchsoulboy
Let wel,,, ik heb meer dan 1 pc , dus dat niet iemand zegt dat mijn mobo 3 maanden oud is, dat klopt natuurlijk , maar op deze pc loopt de Win XP install vanaf sept 2002.
vanaf 7-2002 tot nu is een maand of tien. Mijn record is een half jaar zonder FBSOD. :(:( Ik draa 'em nu 4 maanden stabiel maar hij begint al kuren te vertonen. Ik heb al een BSOD gehad, maar daarna kon ik nog gewoon booten...

Over een week of 2 schaf ik hem aan.
hoeveel betaal je ervoor als ik vragen mag?

Hij kost ongeveer € 160,= , dus dat is redelijk in vergelijking met kleine schijven / grote schijven.

Bsod heb ik 2 keer gehad, maar dat was na installatie van spellen, door derden, dus dat ligt niet aan mij, maar ik zit er niet mee omdat ik toch alles opnieuw installeer op die nieuwe schijf, die ik overigens nog niet heb.
Ik heb namelijk gelezen dat bij veel mensen alleen maar de eerste 128 GB in gebruik zijn van een grote harde schijf. Daar baal ik dan best van want als ik dan een grote aanschaf , en ik kan maar de eerste 128 gebruiken dan schiet het nog niet op !
Ik las er over in de nieuwe CHIP (goed blad) nr 6 die net uit is.
Het is nu zo verwarrend allemaal, dat ik het niet echt meer kan volgen.
Is het nu wel of niet wijsheid om in combinatie met die chaintech plank , een 160 GB aan te schaffen ?
Meelman je zegt dat bij die chaintech plank er met geen woord over gerept wordt, wat betreft ondersteuning voor 128 GB of meer , je gaat er vanuit van wel, maar wat lijkt jou dan wijsheid ??

als er geen bios updates beschikbaar zijn kun je er vanuit gaan dat het gewoon werkt.

Dat van die 128 gb lijkt me sterk. Ik kan me niet voorstellen dat er moederborden zijn die maximaal 128gb ondersteunen. Dus dan zou het aan de hd moeten liggen en daar kun je gewoon mee terug als ie niet goed is.

Wat wel zo is, is dat er op zo'n schijf niet ècht 160gb kan. Op mijn hardeschijf (80gb) past bijvoorbeeld maar 74,5 gb. De ruimte op de hd is namelijk 80.000.000.000 byte. dat delen door 1024^3 = 74,5 gb

Als je deze berekening uitvoert op een 160gb schijf houdt je maar 149 gb over. Dat scheelt natuurlijk erg veel. Ik weet niet precies hoe dat werkt bij zulke grote schijven. Dat is vast wel te vinden met google

Het is verwarrend , want in de chip van deze maand zie je dat de werkelijke aantal bytes die door win xp herkend wordt nogal verschilt. Sommige hd's van bijvoorbeeld dezelfde grootte worden toch verschillend in werkelijke grootte in xp aangegeven.

dat zou ik niet weten. Elke keer als ik windows hier opnieuw installeer zegt ie gewoon 74,5 gb.

Dat weet ok , maar sommige hd's wordt het verschillend bij aangegeven, ik had er al eens meer over gehoord.
In de chip staat er het artikeletje over.

Geplaatst door meelman

Overigens heeft het ondersteunen van grote HD's niet direct iets met de chipset te maken, maar met de Bios. En uit eerdere ervaringen met chaintech plankjes heb ik geleerd dat ze aan de bios die bij testversies wordt gebruikt weinig tot niets veranderen en dat er later betere versies beschikbaar komen die je zelf kunt flashen.

Maar goed. Ik denk dat het gewoon werkt.

[EDIT] sterker nog, ik heb alles afgezocht naar flashes voor de 7vjl en behalve fixes voor problemen met USB poorten wordt er nergens gerept over maximale grootte van harde schijven. Het moet dus wel werken. [/EDIT]

Ik heb even gekeken op de site van chaintech. Het is namelijk zo dat ik een nieuwe processor heb, een XP 2400+ en die wordt niet herkend in het bios, nu zag ik daar een biosupdate staan , en er stond bij : "Modify AMD 2700+ shows wrong strng" .
Is het dan zo dat als ik daarmee het bios flash, dat dan die 2400+ wel wordt herkend ?
Het is te vinden op : http://ww1.chaintech.com.tw/downloads/MBBIOS.htm

Ik heb even gekeken op de site van chaintech. Het is namelijk zo dat ik een nieuwe processor heb, een XP 2400+ en die wordt niet herkend in het bios, nu zag ik daar een biosupdate staan , en er stond bij : "Modify AMD 2700+ shows wrong strng" .
Is het dan zo dat als ik daarmee het bios flash, dat dan die 2400+ wel wordt herkend ?
Het is te vinden op : http://ww1.chaintech.com.tw/downloads/MBBIOS.htm

Het type is : 7vjl

Laatst bewerkt:
[/url]
Ik denk het niet. Dan hadden ze dat er wel bijgezet.

dat hij niet herkend wordt in bios is niet zo'n probleem.

hij draait wel gewoon de goede snelheid?

dan is het enige wat je ermee opschiet dat je proc misschien precies goed herkent wordt. Niet echt de moeite waard lijkt me

succes'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan