harde schijf verwisselen naar andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Zat even buiten van de zon te genieten..weer terug nu....en ik zie potverdrie dat ik toch een 3 vergeten te typen...Tijs , hardstikke bedankt voor de correctie..:thumb:

ok...emile..wat voor een diskette heb je er in gestopt?

Ed
 
Hoi,

Zat even buiten van de zon te genieten..weer terug nu....en ik zie potverdrie dat ik toch een 3 vergeten te typen...Tijs , hardstikke bedankt voor de correctie..:thumb:

ok...emile..wat voor een diskette heb je er in gestopt?

Ed

opstartdiskette 95
maar dan start hij dsu niet op gebeurt niets
 
Ik vraag me af in hoeverre toch van deze aanwijzing van Tijs sprake kan zijn:

"Ik vermoed dus dat de cd zelf niet in orde is, alhoewel een vuile leeslens van de cd-rom speler niet uit te sluiten is"

Maar..nog iets..heb je nou EN een DVD-rom EN een CD-rom aangesloten of maar 1 van die 2 ?

Ed
 
ide kabel 1 harde schijf + dvd rom
ide kabel 2 cdrom speler
floppy :p floppy

de rede dat ik de dvd rom aan de harde schijf heb hangen is omdat die anders niet opstart dat is ook wel raar ja
 
cd is schoon, ik heb geen idee hoe ik de de lens schoon kan maken, maar duidelijk is wel dat hij iets leest, want zonder xp in de drive probeer hij gelijk de harde schijf op te starten
 
We krijgen wel steeds meer info die we wellicht al eerder hadden moeten horen..:rolleyes:
Maar goed..umm....wat is "die" in de volgende zin?:

"omdat die anders niet opstart "

Ed
 
nou dan gebeurt er niets, dan krijg ik een of andere error, dus daarom staat de dvdrom daar altijd aan die kabel
hij start anders niet op
 
umm..maar wat valt er op te starten van een harde schijf waar (nog) niets op staat?

en....wat is dan die "een of andere error" ?...precieze info kan wel eens nodig / belangrijk / gemakkelijk zijn....:)

Ed
 
umm..maar wat valt er op te starten van een harde schijf waar (nog) niets op staat?

en....wat is dan die "een of andere error" ?...precieze info kan wel eens nodig / belangrijk / gemakkelijk zijn....:)

Ed

even geprobeerd en er staat nu maar een keer
boot from cd:
en daaronder staat
disk boot failure insert system disk and press enter
 
Dan even bij de buren of vriend met een pc die een floppy-drive heeft even dat bestand uitvoeren (blanco floppy meenemen). [Ik neem aan dat je geen Win98 floppy had, en dus mijn link gebruikt hebt].

Tijs.
 
ik heb het anders gedaan, toen die error kwam
ik heb de cd als master of als slave gezet, precies andersom als toen die error kwam.
en toen kwam weer boot from cd:
ik drukte enter en voila nu zit ik vanaf de cd op te starten:D
en windows te installeren
dat dat dus helemaal in die ide kabels zat, had ik niet verwacht
super bedankt voor de hulp allemaal, mochten er nog problemen verder komen meld ik ze
 
Goed nieuws! :)

Overigens had je met een Windows95 floppy standaard geen ondersteuning voor CD-spelers gehad, vandaar dat ik een link had gegeven naar een Windows98 opstartfloppy...

Tijs.
 
Je kunt ook nog even dit doen:

DVD-rom loskoppelen ...CD-rom loskoppelen....harde schijf loskoppelen...dan:

ALLEEN DVD-rom koppelen aan eerste flatcable....CD erin en opstarten......of:
ALLEEN DVD-rom koppelen aan tweede flatcable....CD erin en opstarten......of:
ALLEEN CD-rom koppelen aan eerste flatcable....CD erin en opstarten......of:
ALLEEN CD-rom koppelen aan tweede flatcable...CD erin en opstarten.

Zo heb je alle opties gehad om te kijken of de combinatie DVD-rom en die XP-CD en CD-rom en die XP-CD werkt.

Mocht er een bepaalde combinatie werken dan kijken we wel weer verder met die harde schijf gekoppeld erbij.

Ben nu even weg..tot straks...:)

Ed
 
Hehe..te laat met mijn verhaal ..maar goed...het werkt nu..en DAAR gaat het om....vanavond pak ik er 1 op deze goede afloop...:D

Groetjes , Ed ;)
 
hier ben ik weer allen

juicht niet te vroeg:shocked:

wat is er nu aan de hand.

ik heb de partities aangemaakt en op c snelgeformatteerd en langzaam op alle 4 manieren
maar hij zegt dat de schijf beschadigd is.
dit is natuurlijk onzin daar ik het gisteren nog in een andere computer goed heb geinstalleerd en gebruikt. wat kan ik hier nou weer aan doen?
 
Terug in die andere pc hangen en via Start > Deze computer > Betreffende station van die schijf kiezen> Rechtermuisknop en dan Eigenschappen > Bovenin Extra > knop "Nu controleren met alles aangevinkt.

Succes , Ed
 
Terug in die andere pc hangen en via Start > Deze computer > Betreffende station van die schijf kiezen> Rechtermuisknop en dan Eigenschappen > Bovenin Extra > knop "Nu controleren met alles aangevinkt.

Succes , Ed

dan moet ik hem weer op de andere computer installeren want de partities zijn aangepas denk dat het niet meer erop staat
als ik dat bij de oude nog probeer staat er fout tijdens laden van besturingsysteem.
 
Ummmm....wacht even...ik ging /ga er van uit dat in de nieuwe pc al een schijf zit met een besturingssysteem dat gewoon werkt..toch?

Ed
 
en hoe zit dat met de jumpers hoe moet ik dat doen ik heb de harde schijf nu als slave, dat is makkelijker met de kabellengte, waar moet de jumpers dan opzette
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan