harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reageer eerst maar op m'n post nr.56 als je wilt,ik weet niet hoe e.e.a. er nu voor staat.

Btw,heb je een diskettestation?

Nee,dat is niet de bedoeling,maar wellicht is het een idee om Testdisk en PTEdit in Dos te gaan draaien,met hopelijk meer succes.Ik heb een opstartdiskette met deze bestanden,waarmee je binnen 10sec. in Dos zit,anders duurt e.e.a. zolang om op te starten,begrijp je.

Dus ik hoop de je die post alsnog weer wilt plaatsen,omdat dit niet echt opschiet en ik niewsgierig ben wat het advies nu precies inhoudt.

Greetz

Er is geen partitie aanwezig, ook geen reserve, anders had TestDisk die wel gevonden, wat een mogelijkheid is, om een extended partitie aan te maken, met Partition Magic, in de eerste deel van die schijf, en daarna met TestDisk te onderzoeken, of er nog een logisch station te vinden is.

Het kan namelijk, dat er op de hele schijf, een extended partitie stond, met hierin 2 logische station, alhoewel dat ver is gezocht, maar het is mogelijk.

Maar als ik het zo beoordeel, stond er een primaire partitie, met een extended partitie, die nu nog zichtbaar is.

Als je naar Ptedit kijkt, die ziet ook alleen maar die partitie, en verder niets, zie reply 41.

Bekijk mijn afb. om te zien hoe je met PTedit de volgende wijziging moet aanbrengen.

Je ziet dat ik de bovenste regel naar de 2e heb gebracht,vul de 1e volgens het voorbeeld in en sluit af met "Save Changes".

Daarna opnieuw opstarten en je bevindingen melden.

Greetz

Bijlagen

• oplos.JPG
    oplos.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 28
Oops foutje,aan het einde van de 1e regel onder sectors moet het niet 117210177 zijn,maar 122881122, sorry

Wat een gedoe,het ging een paar maal mis :o

Dit moet hem zijn.

Bijlagen

• PTEdit-1.JPG
    PTEdit-1.JPG
    49,5 KB · Weergaven: 14
Dat kan ook niet, nu overlappen de sectors elkaar, maare, ik denk dat de TS het heeft opgegeven.

Overigens kun je niet zomaar gegevens invoeren, als er geen bootgegevens zijn, toets maar eens Boot Record in, daar zal dan alles blank zijn.

hoi

dit is de eerste schijf ?
die goed is , toch doen dus?
dacht vraag het eerst maar even dadelijk alles kwijt :o

Nee,het is mijn 1e schijf,ik moest een voorbeeld maken op mijn PC natuurlijk ;)

@ Lange Pier
Dat kan ook niet, nu overlappen de sectors elkaar,
Als ik het met 2 van mijn schijven vergelijk,dan is het verschil steeds 63 tussen "Sectors" op de 1e regel en "Sectors before" op de 2e regel.
Overigens kun je niet zomaar gegevens invoeren, als er geen bootgegevens zijn, toets maar eens Boot Record in, daar zal dan alles blank zijn.
Hier kun je best gelijk in hebben,het is maar een probeersel ;)

Greetz

tja dit ga ik dus niet doen
ik moet wel zeker weten dat alles wat ik doe goed gaat, staan veel belangrijke dingen op.
ik hoop dat jullie me toch verder willen helpen, hopelijk kom ik met jullie hulp er toch uit.

geef even goed aan wat ik nu moet doen dan aub

morgen ben ik er weer om half 5 ongeveer.

fijne avond en als jullie dus nog iets weten voor me dan hoor ik het graag.

groetjes kraaijennest

Er gebeurt volgens mij niets met de data,als die er nog opstaat,we zijn alleen met de bootsector en partitie gegevens bezig.

Ik denk dat je bent geschrokken van het woord "probeersel".
Je kunt de zaak met PTedit zo weer terugzetten,naar de situatie zoals die nu is.

Greetz

ja maar moet ik dat nu doen omdat lange Pier toch iets anders zegt of begrijp ik het nu niet goed?

Geef dan even aan wat ik nu precies moet doen ...

ik moet ptedit draaien en dan ? staat eerste lijn beschreven en 2e lijn allemaal nullen

ik draai het nu en zet er screenshot neer van mijn tweede schijf , want daar gaat het uiteraard toch om.

ScreenShot020.jpg

Die laatste opgave van wanderer, klopt wel voor de goede indeling van de schijf, mijn probleem was alleen, dat er geen bootpartities voor zijn, alhoewel je die later ook met Ptedit in kunt voeren.

Ben alleen bang dat er niets opdie schijf staat, qua MTF, maar misschien kun je dan wel met een recovery tooltje, bestanden eraf halen, dus probeer het, het kan idd, geen kwaad, dus vul hem in, zoals wandere voorstelde, schrijf alleen alle gegevens over, uit de boot gegevens, in Ptedit.

wat bedoel je hiermee ?
schrijf alleen alle gegevens over, uit de boot gegevens, in Ptedit.

moet ik wat bij mij op de eerste regel staat op de tweede plaatsen en wat rood is veranderen?
dan op de eerste regel alles zetten wat op het printje staat?
gewoon letterlijk overnemen de print van wanderer?

gedaan!

ga nu afsluiten morgen weer werken.
Ben er om half 5 weer.

Hoop dat je me dan verder kunt helpen.

Groetjes Kraaijennest

Tsja,als je het nu toch gelijk doet,kijk dan ook even of er verschil is met hetgeen in Windows te zien is ;)

hoi ben er weer

schijf staat erin maar als ik nu wil kijken vraagt ie om geformateerd te worden :eek:

kan ik hier nog iets mee?

Hoi
schijf staat erin maar als ik nu wil kijken vraagt ie om geformateerd te worden
Iets duidelijk graag,want die schijf bestaat uit 2 partities,kun je de 2e partitie nog wel openen?

Plaats ook even een afb. van schijfbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan