harde schijf wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het aan te raden de hdd los te koppelen tijdens het repareren van windows?
 
Windows 7 professional schijf gebrand. Kan alleen maar 'aangepaste installatie' doen. Voor 'upgrade' moet je de schijf opstarten binnen windows (dus niet booten met de schijf). Reparatie wordt niet gevraagd. Ik ben bang dat er dus niks te repareren valt. Welke software zou je aanraden als recovery? Dan kan ik alles van de C schijf misschien nog redden, vervolgens windows opnieuw installeren op de C schijf en dan als ik windows weer kan starten, verder kijken naar de hdd. Die wordt overigens niet eens weergegeven in schermpje van windows installatie vanaf de cd.
 
Inmiddels heb ik de SSD leeggehaald dmv de hirens bootCD en heb ik alle bestanden gebackupt. Daarna de SSD geformateerd en windows geinstalleerd.
Dat heeft van gisteravond tot vanmorgen gewerkt. Nu krijg ik bij het opstarten de volgende melding:

64qps8.jpg


Na systeemherstel gebeurt exact hetzelfde. Zelfs het systeem terugzetten naar het eerste systeemherstelpunt, lost dit probleem niet op.

En de HDD... deze is zelfs niet meer in de bios terug te vinden. Eerst stond deze wel in de bios en bij apparaatbeheer in windows, maar nu zelfs daar niet meer. Betekent dit dat de harde schijf mogelijk stuk is? Ik heb een andere stroomkabel én een andere SATA kabel geprobeerd. Beide geen resultaat.
Ik heb geen andere sata poort op het moederbord geprobeerd, zou dat verschil kunnen maken?
Als die dan nog steeds niet gezien wordt, is er dan een mogelijkheid te testen of de hdd kapot is?

Met vriendelijke groet,
Raoul
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan