Harde schijf zit voor een belangrijk deel vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
93
Om onduidelijke reden is de harde schijf voor een belangrijk gedeelte gevuld. Het gaat om een harde schijf van ongeveer 34 GB. Deze is voor 32 GB gevuld. Onderzoek heeft uitgewezen dat de map Windows voor 25 GB in gebruik is en dat vind ik eigenlijk erg veel. Kan iemand mij uitleg geven wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
 
Lange Pier,

De verwijzing naar het programma om bestanden te verwijderen levert vooralsnog geen goed resultaat op. Ook nu verschijnt een Windows map van ongeveer 25 GB. Het lijkt dat er verder niets verandert. Een andere suggestie?
 
Je kunt ermee kijken wat er zoveel ruimte inneemt, begrijp je reactie dan ook niet.
Schijf kiezen en de plus teken gebruiken.
En de 2e vraag beantwoord je niet, is dat geheim?
 
Lange Pier,

Sorry dat ik vergeten ben te reageren op een eerdere vraag. Het gaat om een PC waarop 2 partities voorkomen. De C partitie heeft het probleem dat de harde schijfpartitie voor een belangrijk deel volzit. De D partitie is vrijwel leeg. De vraag heb ik overigens gesteld op verzoek van twee mij bekende vrouwen. Die krijgen de melding dat de C partitie zoals omschreven vrijwel vol zit. Aan mij is gevraagd een oplossing voor dat probleem te geven. Uiteraard heb ik via het programma Ccleaner geprobeerd zoveel mogelijk overbodig bestanden te verwijderen maar dat is zeer beperkt gelukt. Niet is te achterhalen door welke onderdelen (mappen) dit veroorzaakt wordt. Daarom heb ik gisteren de vraag op de Helpmij pagina gesteld. Als wel te achterhalen is om welke bestanden het gaat kunnen die betreffende bestanden naar de D partitie over worden gezet. Zoals eerder is aangegeven neemt de Windows map veel ruimte in beslag.
 
Lange Pier,

Op mijn eigen PC heb ik naast windows Vista ook windows 7 geinstalleerd. Het valt mij op dat op mijn PC voor de Windows map een ruimte beslag staat aangegeven van ongeveer 16 GB. Terwijl bij de twee dames voor de Windows map 25 GB aangegeven is. Kan het mogelijk door een onbehoorlijke installatie van Windows Vista zijn veroorzaakt?
 
Als de D partitie leeg is zou je kunnen overwegen (als het wel dezelfde schijf betreft) deze samen te voegen, hier kun je bijvoorbeeld Partion magic voor gebruiken (kheb even geen link sorry)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan