Harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter bibba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo biba,
De update zal niet uitgevoerd worden op je 2e schijf als daar geen besturingssysteem op staat. Heeft dat er wel opgestaan of staat dat er wel op dan is het mogelijk dat je daar een update op hebt uitgevoerd. Wat echter meer voor de hand ligt is dat je bestandsindeling van de schijf overhoop ligt. Het wordt aangegeven door:
type bestandsysteem is RAW
AUTOCHK is niet beschikbaar voor RAW-stations.
Bijvoorbeeld een Iso is een voorbeeld van een Raw bestand. Geen bestandsindeling dus niet te benaderen voor je Os. Wat je dus moet proberen is met Partition Magic die schijf weer naar Fat32 te krijgen.
Als je in PM de schijf wel kan zien klik je er rechts op. Je kiest dan "Convert" en converteert hem naar Fat32. Dit geschiedt zonder dataverlies. Als PM dit voor elkaar krijgt zou je, je data weer moeten kunnen benaderen.

Laatst bewerkt:
Hallo C'mon
service pack 1 is bij mij zonder probleem geïnstalleerd, en de videokaart is nvidia en werkt ook zonder probleem.

Hallo René
De schijf heb ik gekregen van een vriend en daar stond W95 op, die heb ik geformatteerd alvorens te gebruiken.
De schijf wordt herkent als FAT32 in PM (zie bijlage).
Size MB is correct, Unused MB ook, maar unused MB is niet correct. En unallocated, wat is dat?

Bijlagen

• partitionmagic.jpg
    partitionmagic.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 16
Unallocated is de ruimte die (nog)niet toegewezen is aan je partitie of schijf. Dus in wezen vrije ruimte. Deze ruimte kun je met behulp van Pm toewijzen aan je schijf. Mocht daar in jouw geval daar data op staan dan wordt gevraagd of je dat wil opslaan. Die data wordt dan in een map geplaatst op de schijf.
Verder is het duidelijk uit je bijlage dat de schijf niet juist is. Want er staat meer data op dan de schijf groot is. Misschien iets te maken met de clustergrote ik kijk nog even voor je.

Laatst bewerkt:
Als je de schijf checkt met Pm krijg je dan een foutmelding over die "Unused Mb´s" zo ja zou je dat foutnummer kunnen geven?

Ik denk dat het iets is met het bestandsysteem aangezien je de melding krijgt bij xp starten dat de schijf een raw bestandssyteem heeft. Nu zou ik , als ik jouw was, de schijf proberen om te zetten naar ntfs of naar fat. Nu kan het zijn dat je dan al je gegevens verliest als er fouten op de schijf zitten, maar zoals het nu uitziet lijk je die toch niet terug te krijgen. Als dat niet werkt zou ik partition magic via kazaa downen en dan even de schijf opnieuw formateren.Hiermee wis je alles van je schijf, dus ben je gegarandeerd je gegevens krijt, maar ja aan jou de keus. Dan kun je in elk geval de schijf weer gebruiken

Ik heb de schijf geconverteerd naar Fat32, maar het is mislukt omdat er fouten aanwezig waren. Na het heropstarten van de pc kon ik de slave niet meer openen, want hij zei dat de schijf niet geformatteerd was. Ben alles kwijt.
Ik wil ook iedereen VAN HARTE BEDANKEN die mij heeft willen helpen.

zag er inderdaad niet goed uit, maar ja .... ik hoop dat je met behulp van pm je schijfje weer kan laten lopen. En nu wel op tijd backuppen.

De schijf is terug zoals ze moet zijn, en zal zeker tijdig een backup maken. Ze zeggen toch altijd een EZEL stoot zich geen tweede keer aan de zelfde steen, maar ik ben toch een grote ezel geweest.
Ge zijt allen nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan