Hardeschijf fout tijdens opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder1998

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Laptop staan, een Acer Aspire 5100.
Deze heb ik hier omdat er een fout is met de Hardeschijf.
Tijdens het opstarten krijg ik dit:
  1. Het normale opstartscherm met Acer er op
  2. Dan het normale scherm, dat hij de onderdelen van de laptop leest zeg maar.
  3. Dan staat daar tussen "Fixed Disk 0: TOSHIBA 'MK1r3tGAX''''''''''''''''''''''. Dus ook echt met die aanhalingstekens.
  4. En dan onderop "ERROR 0200: Failure Fixed Disk 0"

Ik heb daar dus op gezocht en ik kwam op verschillende sites tegen dat dus de CMOS batterij leeg zou zijn.
Dus ik contact opgenomen met Acer, die mij doorverbonden naar ReplaceDirect.nl en ik daar na enige problemen de goede CMOS batterij binnengekregen.

Deze vanmiddag geplaatst, en laten afkoelen.
Nu dus het systeem opgestart, en kreeg ik dit probleem weer, warm laten worden, dan opnieuw proberen en dan start hij na een hoop moeite wel door.

Het besturingssysteem was XP, later toen hij het wel weer een keer deed, (ik dacht het opgelost te hebben;)) Windows 7 geinstaleerd, deze staat nu dus op de HDD.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Arend Mulder

Ik denk dat het probleem een bijna dode harde schijf is. Dat kan je testen, door de harde schijf uit te bouwen, en Windows 7 DVD of XP Cd in het speler te doen. Dan kan je bij het opstarten in de boot opties voor CD/DVD kiezen. Start de computer dan gewoon, dan weet je dat je een probleem met de harde schijf hebt.

begrijp ik het goed, kan je je laptop opstarten zonder harddisk?

Ik heb namelijk ook een probleem met een laptop en ook ik denk dat mijn harde schijf aan het overlijden is. Alleen weet ik dat niet zeker.
Ik kan dit dus testen door de harddisk er uit te halen en de win7 dvd in de dvd rom speler te doen?

Foutje

Hallo,

Een foutje van mijn kant, ben vergeten om er bij te zeggen dat de computer gewoon boot vanaf USB, ubuntu.
Niet vanaf de interne CD speler maar dat klopt want dat is IDE1 en de schijf is IDE0 en als IDE0 niet werkt dan geeft hij het signaal niet door.

In ubuntu herkent hij de schijf ook niet.

Arend Mulder

Kan met de windows 7 CDROM, maar makkelijker is XP, daar heb je meteen een mooi overzicht zonder te veel tijd.
En ideaal is ubuntu op cd, want die kan je gewoon opstarten en dan instellingen veranderen en formateren e.d.

Hallo,

Weet iemand hier een antwoord op?
Ik denk dat ik maar een goedkoop 2ehands schijfje bestel, en die probeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan