Hardeschijf Probleem of Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
lastig

Je zult mijn bericht wel niet gezien hebben.

Die 180 heb je er later bij gehangen en die domme Bill Gates maakt hem dan dynamisch.

Je kunt hem in een NT machine hangen en vaak lukt het dan hem weer standaard te maken in schijfbeheer.

Anders een klein schijfje er bij zetten en daar even het OS op zetten.

Eric.

:-)

Hoi hoi Ben ik weer ,
ik lees net je bericht Eric,:rolleyes:
en zie nu ook meteen mijn volgende vraag beantwoord :D
(dat was dan waarom ik zelf,s met n tweede harde schijf nog steeds niet windows op die 160 gb kan zetten).
ik heb inderdaad voordat ik die Drive Fitnes tool gebruikte eerst alles weggesleept naar de 160 gb schijf.
die was al gedeeld in drie partietsies en ik heb alles precies erop kunnen zetten.
Maar nadat ik met die Drive fitnes tool de schijf wat kapot is had geformateert, deed hij t niet meer , ook de bootsector heb ik meerderre keren geprobeert maar iederre keer na dat toch weer die foutmelding over smart drive in dat programma en kreeg ik m niet meer geschikt gemaakt voor windows.
Ik ben vanmiddag terug gebeld worden door die computer zaak waar ik de 80 gb schijf gekocht heb, en die zeiden dan ik m gewoon kon komen brengen en dat ik binnen 4 weken n nieuwe kreeg van Hitachi als ie daadwerkelijk defect was er was 2 jaar garantie op, maar 4 weken kan ik niet wachten en de zaak ligt in Duitsland Aken :evil:
Dus heb ik vandaag maar hier in nederland n schijf gekocht een ata 160gb :confused: (omdat ze nergens sata hadden)
En kreeg die toen weer niet als c geinstaleert hij had spontaan de ene 160 gb schijf als c gemaakt , maar nadat ik toen weer alle data omgezet heb naar de nieuwe 160 en de oude geformateert heb, en toen windows nog s opnieuw op de nieuwe schijf , was t goed , toen zag ie eindelijk die nieuwe schijf als c
:)

DUS TADAA !! dit schrijf ik nu met mijn eigen pc :eek:

Dus wat mij betreft is deze Discussie gesloten, en moet ik alleen nog afwachten wat hitachi doet.
Maar ik heb goede hoop.
Nogmaals allemaaaaal Bedankt voor jullie hulp tips uitleg en moeite.
Groetjes Roger :D

Weet niet waar je woont

In Den Haag kan ik bij verschillende zaken Sata krijgen en veel van hen leveren ook via internet.

pcl-computers,computerworld etc.

Eric.

:-)

Hoi Eric , ja ik kon ook sata krijgen maar dan op bestelling , :-(, of ik had naar duitsland moeten rijden, maar was te duur.
Ik heb met de zaak in duitsland afgesproken dat ik als ik de schijf vergoed krijg dat ik m dan kan inruilen en een 160 gb hitachi schijf kan pakken.
Maar ik ga pas over twee weken naar die zaak toe.
Ik had ook inmiddels een e mail gekregen binnen 48 uur van hitachi zelf en die zeiden in de mail dat de schijf vergoed word als t inderdaad om die fouten ging.

Ik heb nog een vraagje Eric, ik heb nu Samsung ata 160 gb en hitachi sata 160 gb, maar die samsung is maar 148.4 gb groot uiteindelijk in windows en die hitachi 152.4 gb hoe kan dat dat ik zoveel gb minder heb als ze beweren als t is?.
En dan nog een vraagje ik heb samsung als volgt ingedeeld c 15 gb met windows erop, en t restant d voor sharen, dan de hitachi schijf , is f 15 gb en g is t restant , maar hoe kan t dat ik e mis? e is nu de dvd rom geworden en ik had t graag zo gehad c 15 gb windows d t restant voor share en e 15 gb en dan f voor bestanden, maar hoe krijg ik die cdvd rom nu anders als e genaamd?
Groetjes Roger.

De grootte en de naam

Volgens HDD fabrikanten is Kilo 1000 en mega 1000 kilo en giga 1000 mega. Dat is niet omdat zij dat willen, maar omdat ze gebonden zijn door het meterieke stelsel.

Zelfs de weerman komt er niet onderuit en moet de druk opgeven in hectoPascal.

Artsen trekken zich er niets van aan en geven je bloeddruk nog steeds in milimeters kwik.

Daar een PC werkt met enen en nullen is ooit bedacht dat 1 kilo 1024 is (2 tot de 10e macht). en dan is een gig 1024X1024X1024

Zo is een Byte ook maar 8 bits ( 2 tot de derde), omdat men destijds dacht 256 mogelijkheden moet zat zijn. Nu werken we al met processors die 64 bit instructies aan kunnen.

Renamen van de CD rom is simpel.
Ga naar schijfbeheer en ken er de letter K aan toe.
Dan je schijven een nieuwe driveletter toekennen.

Letop de syteemschijf en opstart schijf zijn alleen met trucjes aan een andere letter te helpen.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan