Hardeschijf valt uit en PC herstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Zoals de titel het al vermeld heb ik dus een probleempje bij mijn pc.

Als ik rustig wat aan het surfen ben op de pc of aan het chatten met Windows Live Messenger dan hoor ik opeens de harde schijf uitvallen en dan herstart mijn pc en dan slaat de harde schijf weer aan. Het eerste waar jullie waarschijnlijk aan denken is een brakke harde schijf maar dat is het dus niet. Heb al een andere geprobeerd en dit geeft net hetzelfde. Ubuntu geeft vreemd genoeg geen problemen. Als ik niets op de pc doe kan ik die gemakkelijk een hele dag laten aanstaan.

Dus ik denk dat het probleem aan mijn XP ligt (heb al eens geherinstalleert) maar ik weet niet waar ik moet zoeken.

Misschien kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt

Kan vergezocht zijn, maar brakke voedingskabel/stekker? Aangezien het met andere schijven ook gebeurd.

Al eens een andere geprobeert?

Zal ik morgen eens proberen

Edit: ben nu al even aan het proberen :P

Laatst bewerkt:
Kabel, ik bedoel een andere kabel ;)

Weet niet welke voeding je hebt en of je zelf kabels kan aansluiten op de voeding, maar het is het proberen waard.

Edit: lol, ik zie dat je je post al hebt aangepast ;)

Laatst bewerkt:
Kabel, ik bedoel een andere kabel ;)

Weet niet welke voeding je hebt en of je zelf kabels kan aansluiten op de voeding, maar het is het proberen waard.

Edit: lol, ik zie dat je je post al hebt aangepast ;)

Ben wel redelijk handig met pc's.

Heb even een andere voedings stekker geprobeert en zal nu er eens wat mee werken. Je hoort nog van me.

Alvast bedankt.

O ja, dat zie ik hier nu net staan. Nadat de pc is herstart en Windows is opgestart krijg ik: Het systeem is herstelt van een ernstige fout.

Zoiets:
6cfgmtw.gif

Hhmm, valt helaas uit het plaatje niet af te leiden wat de fout was. Maar lijkt me sterk dat dit komt van het aansluiten van een andere kabel.

Hhmm, valt helaas uit het plaatje niet af te leiden wat de fout was. Maar lijkt me sterk dat dit komt van het aansluiten van een andere kabel.

Deze melding krijg ik altijd als de pc uitgevallen is

Edit: ik heb hem op virussen laten scannen, dus veel systeemactiviteit en tot nu toe gaat het goed!

Laatst bewerkt:
Heb even gezocht op de code en die zou erop duiden dat er iets niet in orde is met je ram.

Maar dat is dan iets totaal anders dan het uitvallen van je hd. Tenminste, ik zie de link niet.

Is het een zelfbouw pc? Of heb je een merk en type?

Heb even gezocht op de code en die zou erop duiden dat er iets niet in orde is met je ram.

Maar dat is dan iets totaal anders dan het uitvallen van je hd. Tenminste, ik zie de link niet.

Is het een zelfbouw pc? Of heb je een merk en type?

Het is een Asus P4SE moederbord in een aOpen case.

Vandaag is de pc nog niet uitgevallen, maar ik denk dat het verwisselen van voedingsstekker toch niet de oplossing is.

Heb het probleem gevonden denk ik.

Net weer een herstart gehad en bij het opstarten kreeg ik een HArdware Monitor error, dus ik ben gaan kijken en daar stond bij VCORE Voltage
+3.3V Voltage (getal in het rood).

Heb er even een foto van genomen.

attachment.php

Bijlagen

• Afb011.jpg
    Afb011.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 154
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan