Hardnekkig virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cova
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cova

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hallo aan een ieder die dit leest. Sinds afgelopen woensdag is mijn computer ernstig geïnfecteerd, ook een eigen schuld dikke bult verhaal aangezien ik geen up to date virusscanner heb. Ik merkte het toen internet explorer vast liep en niet meer wou reageren. Snel daarna kreeg ik allemaal problemen dat van alles en nog wat vastliep. Bijv. op dit moment is windows defender uitgeschakeld en ik kan het niet inschakelen. Dit is binnen een aantal minuten terwijl ik ondertussen snel probeerde spybot search en destroy te downladen. Helemaal naar ze grootjes gegaan windows explorer/vekenner valt bijv de hele tijd uit. Uiteindelijk computer maar uitgezet en opgestart in veilige modus waar het virus ook al zat met spybot nog wel wat dingetjes gevonden en opgeschoond maar dat mocht niet baten. Ook vond ik in de map: Appdata/local/temp (als ik het mij goed herinner) allemaal bestandjes die op het moment van infectie waren gecreëerd die ik toen handmatig verwijder heb. Enfin het is alleen maar van kwaad naar erger gegaan en zelfs systeemherstel (opgestart via veilige modus of met vista cd) werkt niet. Meestal zegt ie dan dat ie de bestanden aan het terug zetten is en sluit ie zichzelf af om opnieuw op te starten waarna die vastblijft met een zwart scherm en nergens meer op reageert.

Het komt er dus op neer dat alles goed kapot is. Nu zit ik in veilige modus op desbetreffende computer en ben ik als de dood om hem af te sluiten. Aangezien het dan weer 2 dagen kan duren eer ik er weer op kan. Op dit moment (in veilge modus dus) loopt windows verkenner/explorer de hele tijd vast en wordt iedere keer opnieuw opgestart en krijg ik meldingen van windows beveilingscenter dat ie uitgeschakeld is maar ik kan hem niet inschakelen (als ik op inschakelen klik krijg ik een foutmelding dat de security center service niet gestart is).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan reparen, ik heb helaas geen backup (stom natuurlijk) van de computer en hier ook geen externe hd of andere computer staan om de bestanden veilig te stellen.

Alvast bedankt,

Probeer eerst de 2 mogelijkheden via de link in m'n handtekening,helpt dat niet dan ga naar deze website lees hem goed door voor je besluit met deze oplossing aan de gang te gaan.
Succes.

Ja ik had de sticky al gezien (nadat ik gepost had :o) Malwarebytes loopt nu is nu een half uurtje bezig en zit op 281 infecties tot dusver :shocked:

uiteindelijk 331 objecten geïnfecteerd:

Scantype: Volledige scan (C:\|)
Objecten gescand: 272532
Verstreken tijd: 56 minuut/minuten, 16 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 5
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 3
Registersleutels geïnfecteerd: 17
Registerwaarden geïnfecteerd: 16
Registerdata geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 3
Bestanden geïnfecteerd: 293

Hij vraagt nu om opnieuw op te starten dus dat zal ik even doen (fingers crosses)

Hoi.

Gebruik je XP?

Zo ja, moet je voordat je virussen gaat verwijderen, even systeemherstel uitschakelen. Want het antivirus programma verwijderd het virus maar na opnieuw opstarten wordt het virus teruggezet door XP.

Systeemherstel uitzetten doe je zo.

Start > Help en ondersteuning > Wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel > Instellingen van systeemherstel > Even een vinkje zetten voor Systeem herstel uitschakelen.

Als je de virussen verwijderd hebt, even de computer in de veilige modus opstarten. Vervolgens weer normaal opstarten en systeemherstel weer aanzetten.

Groetjes.

Nee Joey helaas gebruik ik Vista (ultimate). Na het verwijderen van de virussen zoals hierboven geplaatst startte Malwarebytes de computer opnieuw op ditmaal dus de normale modus neem ik aan. Waar die vast liep vlak voor dat ronde vista logo'tje in beeld hoort te verschijnen. Oftewel het scherm bleef gewoon zwart na 20 min maar uitgezet en zit nu dus weer in de veilige modus. Windows verkennen / explorer crasht nog steeds maar veel minder vaak eerst echt iedere 10/20 seconden nu lijkt het 1x in de 5 min voor te komen. Helaas kan ik windows defender/security center nog steeds niet activeren. Ik ga nu Malwarebytes nog een keer laten lopen en SuperAntiSpyware downloaden en laten lopen. Hopen dat het beter wordt.

SuperAntiSpyware kan ik niet instaleren hij geeft een foutmelding dat windows installer niet toegangelijk is in veilige modus :confused:

Oké nog een keer gescand met Spybot s&d (3 dingen gevonden) en met Malwarebytes welke 28 dingen vond. Daarna vroeg Malwarebytes op de computer opnieuw op te starten en toen helaas bleeft die weer hangen op een zwart scherm vlak voordat het ronde vista logo'tje in beeld zou moeten komen. Daarna nog een keer herstart en aangegeven dat ie in normale modus moet starten en toen kreeg ik weer een BSOD (blauw scherm) welke ik in de afgelopen paar dagen al een aantal keer heb gehad. Hierna weer opnieuw opgestart in veilige modus waarbij ik deze melding kreeg van uw computer is hersteld van een onverwacht probleem oid. Enfin hier de toelichting die erbij stond:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 50
BCP1: DDD43BF4
BCP2: 00000000
BCP3: 80662234
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini040210-02.dmp
C:\Users\Arno\AppData\Local\Temp\WER-93116-0.sysdata.xml
C:\Users\Arno\AppData\Local\Temp\WERF3A1.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Heb bijna precies dezelfde melding al vaker gehad enigste verschil is de BCP1: welke een van die keren bijv. BCP1: DF39BBF4 was.

Aan de betere kant windows verkenner/explorer lijkt nu stabiel te zijn geen foutmeldingen meer of dat ie zichzelf de hele tijd opnieuw opstarte / crashte. Helaas kan ik windowsdefender / security center nog steeds niet opstarten. Ik zat te denken om dit rijtje nu maar af te gaan werken http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html goed idee of ?

Zou je kunnen doen,moet je wel 'n beetje weten wat je doet.Download evt. eerst dit progje waarmee op eenvoudige wijze je dumpfile wordt uitgelezen,dat je hier kunt posten.

Ik heb BlueScreenView erop staan nu. Geweldig programma ik zie inderdaad alle blauwe schermen die ik heb gehad (6 in totaal) sinds woensdagnacht. Wat uit het programma zal ik hierna toe kopiëren ?

Crashes-lijst:

Gemaakt met BlueScreenView

Dumpbestand Crash-tijd Bug-Check-tekst Bug-Check-code Parameter 1 Parameter 2 Parameter 3 Parameter 4 Veroorzaakt door stuurprogramma Veroorzaakt door adres Bestandsbeschrijving Productnaam Bedrijf Bestandsversie Processor Computernaam Volledig pad Aantal Processors 'Major'-versie 'Minor'-versie
Mini040210-02.dmp 2-4-2010 22:33:27 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050 0xddd43bf4 0x00000000 0x80662234 0x00000002 acpi.sys acpi.sys+2b94e ACPI-stuurprogramma voor NT Besturingssysteem Microsoft® Windows® Microsoft Corporation 6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205) 32-bit C:\Windows\minidump\Mini040210-02.dmp 4 15 6000

Bedoel je dit ?

Ja is goed,ga naar
uitvoeren
typ
cmd
enter
typ
sfc /scannow ( WinCd nodig)
enter

Oke er staat het volgende:

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid. Er zijn beschadigde bestanden gevonden maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Log\CBS\CBS.log Bijvoorbeeld:
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

De wijzigingen voor het herstellen van het systeembestand worden niet doorgevoerd totdat de computer opnieuw wordt opgestart.

C:\Windows\system32>

Dan stel ik voor dat log 's te lezen/plaatsen (het pad staat aangegeven) en te herstarten.

Dat log is echt gigantisch kan het hier wel plaatsen maar weet niet of het wel in een post past Zou letterlijk pagina's en pagina's worden. Als ik hem reboot gewoon: Opnieuw Opstarten doen kijken wat er gebeurd ?

Oke,als dat log te groot is heeft 't ook geen zin.Ja ik zou opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurt,als je niets probeert zul je het nooit weten.Je kan altijd nog voor 'n repair gaan of herinstalleren (laatste optie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan