Hallo aan een ieder die dit leest. Sinds afgelopen woensdag is mijn computer ernstig geïnfecteerd, ook een eigen schuld dikke bult verhaal aangezien ik geen up to date virusscanner heb. Ik merkte het toen internet explorer vast liep en niet meer wou reageren. Snel daarna kreeg ik allemaal problemen dat van alles en nog wat vastliep. Bijv. op dit moment is windows defender uitgeschakeld en ik kan het niet inschakelen. Dit is binnen een aantal minuten terwijl ik ondertussen snel probeerde spybot search en destroy te downladen. Helemaal naar ze grootjes gegaan windows explorer/vekenner valt bijv de hele tijd uit. Uiteindelijk computer maar uitgezet en opgestart in veilige modus waar het virus ook al zat met spybot nog wel wat dingetjes gevonden en opgeschoond maar dat mocht niet baten. Ook vond ik in de map: Appdata/local/temp (als ik het mij goed herinner) allemaal bestandjes die op het moment van infectie waren gecreëerd die ik toen handmatig verwijder heb. Enfin het is alleen maar van kwaad naar erger gegaan en zelfs systeemherstel (opgestart via veilige modus of met vista cd) werkt niet. Meestal zegt ie dan dat ie de bestanden aan het terug zetten is en sluit ie zichzelf af om opnieuw op te starten waarna die vastblijft met een zwart scherm en nergens meer op reageert.
Het komt er dus op neer dat alles goed kapot is. Nu zit ik in veilige modus op desbetreffende computer en ben ik als de dood om hem af te sluiten. Aangezien het dan weer 2 dagen kan duren eer ik er weer op kan. Op dit moment (in veilge modus dus) loopt windows verkenner/explorer de hele tijd vast en wordt iedere keer opnieuw opgestart en krijg ik meldingen van windows beveilingscenter dat ie uitgeschakeld is maar ik kan hem niet inschakelen (als ik op inschakelen klik krijg ik een foutmelding dat de security center service niet gestart is).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan reparen, ik heb helaas geen backup (stom natuurlijk) van de computer en hier ook geen externe hd of andere computer staan om de bestanden veilig te stellen.
Alvast bedankt,
Het komt er dus op neer dat alles goed kapot is. Nu zit ik in veilige modus op desbetreffende computer en ben ik als de dood om hem af te sluiten. Aangezien het dan weer 2 dagen kan duren eer ik er weer op kan. Op dit moment (in veilge modus dus) loopt windows verkenner/explorer de hele tijd vast en wordt iedere keer opnieuw opgestart en krijg ik meldingen van windows beveilingscenter dat ie uitgeschakeld is maar ik kan hem niet inschakelen (als ik op inschakelen klik krijg ik een foutmelding dat de security center service niet gestart is).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan reparen, ik heb helaas geen backup (stom natuurlijk) van de computer en hier ook geen externe hd of andere computer staan om de bestanden veilig te stellen.
Alvast bedankt,