Mijn virusscanner Symantec Client Security pak zo elke minuut de worm: "W32.Sober.G@mm". Deze wordt gevonden in C:\documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec Antivirus Corporation\7.5\APtemp. De worm verschijnt steeds onder een andere filename zoals "APQ2B.temp of APQ54.tmp of APQ55.tmp etc. De scanner zegt dat de file ACTION: "deleted" is, STATUS: "deleted" is en dat de CURRENT LOCATION" : "deleted" is. De worm word telkens gepakt maar verschijnt steeds weer opnieuw.
Voor zover mogelijk van belang: ik heb recentelijk mijn "oudere" Symantec virusscanner ge-update met een nieuwere versie. Symantec Firewall is actief.
Van Symantec heb ik een speciale W32.Sober Removal Tool gedownload welke ik heb laten draaien, maar welke geen W32.Sober.G@mm vindt? Mogelijk omdat de viruscanner hem steeds afvangt.
Ook heb ik op aanraden van advies van Symantec website: (1) de Windows herstel functie uitgezet - (2) de computer in safe mode opgestart en de (3) computer opnieuw met de Symentec antivirus scanner gescanned.
Na opstarten van de computer begint het geheel echter weer opnieuw waarbij er elke minuut weer de bovenstaande worm gevonden wordt en naar zeggen met succes wordt gedelete.
Een professionele uitdaging voor jullie - Ik wordt er gek van!
Groetjes en hopelijk tot hoors!
WDRWDR
Voor zover mogelijk van belang: ik heb recentelijk mijn "oudere" Symantec virusscanner ge-update met een nieuwere versie. Symantec Firewall is actief.
Van Symantec heb ik een speciale W32.Sober Removal Tool gedownload welke ik heb laten draaien, maar welke geen W32.Sober.G@mm vindt? Mogelijk omdat de viruscanner hem steeds afvangt.
Ook heb ik op aanraden van advies van Symantec website: (1) de Windows herstel functie uitgezet - (2) de computer in safe mode opgestart en de (3) computer opnieuw met de Symentec antivirus scanner gescanned.

Een professionele uitdaging voor jullie - Ik wordt er gek van!
Groetjes en hopelijk tot hoors!
WDRWDR