HD 7950 probleem? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvinsnl

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Hallo,

Ik heb vandaag aankoop gedaan van de asus HD 7950 DCII TOP, na het installeren bleek alles normaal todat ik een game probeer te doen, alles gaat goed tot na een tijdje de computer volledig uitzichzelf opnieuw opstart. Met de oude grafische kaart geen problemen (behalve de lage FPS). Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat de computer volledig reboot? hij valt echt plots uit en restart dan normaal. Ik heb windows ookal opnieuw geinstalleerd en hij blijft rebooten.

Mvg,
Calvin.

Het eerste wat ik je ga vragen is: heb je je voeding ook veranderd of heb je je oude voeding behouden? Deze HD 7950 heeft nl. meer stroom nodig dan je oude kaart, en je voeding zal ten minste 500 watt moeten zijn en dan ook nog eens van een goed merk (een A-merk) en ook nog eens met een efficiëntie van 80 % of meer om goed te kunnen draaien. Is dit niet zo, dan kan (let op: kan) het zijn dat de pc uitvalt bij zware applicaties als games (dus niet bij tekstverwerken want dan wordt de kaart nauwelijks gebruikt).

Zie hier. Levert volgens hem maar (effectief) 430 watt.
Zie ook hier: Levert niet de wattage die hij zou moeten leveren...

Tijs.

Als ik het dus goed begrijp ligt het aan mijn PSU(correct me if im wrong), Welke zouden jullie mij aanraden voor ongeveer 50-75 euro indien dit mogelijk is aangezien ik na aankoop van de grafische kaart al een beetje door mijn budget heen ben.

Mvg Calvin

iK heb zelf een OCZ ModXtream link, maar die zijn niet tot 50 euro te koop. Misschien komt iemand anders nog met een goede voeding voor niet (te) veel geld.

Tijs.

het is ook tussen de 70-75 euro, iets meer kan ook wel, maar het gaat me erom dat ik dan wel een erg goede neem die ook daadwerkelijk genoeg stroom levert zodat ik wel volop kan genieten van de grafishe kaart, ik bedoel ik heb hem natuurlijk niet voor niets gekocht.

(Wacht of iedereen het er mee eens is), maar een goede 700 watt voeding zou het toch echt moeten doen voor je.
Er zijn nog veel meer goede voedingen dan alleen de modxtream... Je zou bijv. deze review kunnen doornemen voor alternatieven.

Tijs.

@Stormbreaker: scheelt toch idd een paar tientjes :)

Tijs.

Gewoon een xfx 550w ? Die zijn goed en goedkoop heb er zelf ook eentje! 80 plus gecertificeerd niks mis mee. Klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan