HD gecrashed??

• Onderwerp starter Onderwerp starter miem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In herstelconsole blijven

Eerst probeer je fixboot en/of fixmbr (gewoon intikken en enter).

Dan herstarten, mogelijk was dat genoeg.

Dan als hij niet opstart weer naar herstel console, kijken wat hij allemaal ziet op C:

En dan is het een kwestie van systeem bestanden terug zetten. Ik ken daar geen verkorte truc op.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;229716

Link aangepast !!

Laatst bewerkt:
Ik heb fixboot en fixmbr gedaan en na het opnieuw opstarten krijg ik de melding: "NTLDR is missing"

Ok dan zijn we er

Dan hoef je waarschijnlijk alleen de NT lader er weer op te zetten. Vind je op de CD.

Wat je ook kunt doen is kijken of hij nu wel de c partie ziet tijdens setup.

Eric

Opnieuw via herstelconsole in de c prompt gekomen. Bij een dirlijst ziet hij maar 4 files.
Bij dir /p geeft hij aan: "het volume in station C heeft geen naam. Het serienummer is 0000-0000

Hoe zet ik de NT lader erweer op??
Kan ik proberen om nu opnieuw win2k erop te zetten?

Hoe kan ik zien of hij de c partitie ziet tijdens setup??

Sorry, maar ik ben blondt geverfd;)

Ik hoop dat het goed gegaan is.

Als hij maar 4 files ziet leeft de oude C: niet meer.

Wat doet hij als je d: intikt. Het lijkt er nl. op dat hij een nieuwe MBR gescrheven heeft. Gaf hij geen waarschuwing ??

Als je setup runt laat hij in het begin zien welke partities er op de schijf staan en mag je kiezen op welke partitie je windows wilt zetten.

Eric

In de uitleg staat

FIXMBR
fixmbr apparaatnaam
Gebruik deze opdracht als u de MBR (Master Boot Record) van de systeempartitie wilt herstellen (apparaatnaam is een optionele naam die het apparaat aangeeft dat een nieuwe MBR moet krijgen). Deze opdracht wordt gebruikt in scenario's waar de MBR is beschadigd door een virus en Windows niet kan worden gestart.

Waarschuwing Met deze opdracht kunnen uw partitietabellen worden beschadigd als een virus aanwezig is of een hardwareprobleem is opgetreden. De opdracht kan niet-toegankelijke partities tot gevolg hebben. Microsoft raadt u aan antivirussoftware uit te voeren voordat u deze opdracht gebruikt.

De naam kan worden opgehaald uit de resultaten van de opdracht map. Als dit argument wordt weggelaten, wordt de MBR van het opstartapparaat hersteld. Bijvoorbeeld:
fixmbr \apparaat\vaste-schijf2
Als Fixmbr een ongeldige of niet-standaard partitietabelhandtekening detecteert, wordt uw toestemming gevraagd voordat de MBR opnieuw wordt geschreven

Als ik D: intik en een dirlijst, dan zie ik al mijn mappen nog staan.
Hij heeft gewaarschuwd voor het maken van een nieuwe MBR en ik heb j geklikt.

Ok dan is het goed gegaan

Set dan maar opnieuw Windows op C:

Succes,

:thumb:

Eric.

Probleem is opgelost. Ik heb win2k opnieuw op de teruggevonden c schijf kunnen installeren en de belangrijke documenten zijn allemaal intact.

Eric heel erg bedankt voor de hulp, mede namens mijn dochter.

Ik ga nu alles opnieuw installeren en een nieuwe backup maken. Zal nu voortaan eens in de maand een backup branden, ipv één keer per 3 maanden.

Voor de zekerheid.

MBR problemen ontstaan of door HDD fouten (zelden) of door virussen.

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/lng/us/tpl/v5

gratis en m.i. beter dan Norton

Vergeet ook niet na installatie scandisk te runnen en je drive te defraggen, je weet maar nooit. En defrag kun je het beste eens per maand doen. Ik doe het ook als hij zegt dat het niet nodig is, let meer op hoeveel rood er staat.

Voor de zekerheid kun herstelconsole als tweede optie installeren.

Eric.

P.S. Waarom maestro een betaalde versie van gratis tools aanbeveelt ontgaat mij. Het blijkt dat hij (de tool) het ook nog eens bij het verkeerde eind heeft. Waarom betalen voor iets dat minder is dan het gratis programma.

En nog dit, je probeert eerst Fixboot, die probeert de originele windows te herstellen en als dat ook niet werkt dan maar Fixmbr.

Ik denk dat de fout toch softwarematig is ontstaan. De pc was de dag ervoor nog gescand.
Defragmenteren doe ik regelmatig, of ik zet een ghostimage terug (gaat iets sneller;) )

Wat bedoel je met herstelconsole als tweede optie installeren??

Nieuw sinds NT

Sinds NT kun je in Windows een keuze krijgen welk besturings systeem je wilt gebruiken.

Je krijgt dan een lijstje te zien van mogelijke keuzes. (dat lijstje wordt gemaakt door de file boot.ini)

Kijk maar even bij help. Heet geloof ik herstelconsole als startoptie toevoegen.

Ik ben toch bang dat het of een virus of hack is geweest, omdat hij aan het downloaden was toen het fout ging.

Jij zegt sotwarematig, sorry maar een programma dat je MBR veranderd noemen wij een virus. Er zijn geen normale programma's die dat doen.

Sommige anti virus programma's herschrijven tijdens installatie,wel de bootsector, maar vertellen dat ook, omdat dat niet hoort.

Eric.

Het downloaden ging via de nieuwsgroepen en ik had een heleboel files in de wachtrij staan, meer als dat ik harde schijfruimte had. Ik dacht dat hij wel zou stoppen als er geen ruimte meer was.

Oplossing

Verplaats dan je outlook archief naar een andere partitie, dan loopt in ieder geval je systeemschijf niet meer vol.

En verplaats dan gelijk mijn documenten, ben je daar ook weer vanaf.

Eric.

Mijn documenten staan altijd op de D schijf en de downloads gaan naar een H schijf en downloaden doe ik met Newsbinpro.

Hallo Mirjam

Bij de uitleg van dat programma staat :

Kijk in je map van nbpro die ergens in je map Programma Files staat.

Dus je systeem schijf loopt vol als je gaat downloaden.

Ik weet niet of je die map kunt wijzigen, maar denk het wel.

Eric.

Je bent goed op de hoogte:D daarom heb ik nbpro ook op de downloadschijf gezet.
Het blijft een raar verhaal, zal dan misschien toch een virus zjn geweest, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Norten had de dag ervoor nog gescand en was helemaal up to date.

Ooit bij de dokter geweest?

De dokter geeft ook geen garantie dat je niet ziek zal worden nadat hij je onderzocht heeft.

Zo kan Norton alleen zeggen nu is hij schoon. Maar ik ben met je eens dat hij besmette downloads zou moeten tegen houden.

Zal wel een raadsel blijven of toch een hack ?

Eric.

P.S. Zoals jij het stelt kan je C: schijf niet zijn gaan hangen omdat hij vol liep. Of heeft dat download programma ook zo'n slimme tweak dat hij ruimte zoekt op andere schijven als zijn doel schijf vol is. Zag dat ooit bij het programma Digitale video studio. Moest hem zijn nek omdraaien om te zorgen dat de PC niet ging hangen.

Laatst bewerkt:
Help!!!!!!!!!!
Ik heb win2k opnieuw geïnstallerd en alles leek prima in orde. Veel programma's opnieuw geïnstalleerd, nog niet alles en vanavond ineens pats boem, start opnieuw op, doet daarna een scandisk en een groot deel van mijn programma's werken niet meer en een hoop files in C/Found.000(541MB).
Alle schijven gescand bij Houscall, AVG erop gezet, maar die krijg ik niet opgestart. Als ik AVG wil opstarten krijg ik een melding:"winnt/system32/MSVCP71.dll is geen geldige windows kopie"
Wat is er nu weer aan de hand??

Beste Miriam

Heb je nog scandisk gerund na de installatie.

Want wat je beschrijft lijkt op hdd problematiek. Ben niet zeker of virussen dit ook kunnen, maar zeg nooit nee.

Ik heb begrepen dat je data op D: staan.

Dan zou ik niet moeilijk doen, Windows CD er in opstarten, partitie c: verwijderen (let op kun je alleen herkennen aan zijn grootte of de naam die je hem hebt gegeven (b.v. Miem).

Nieuwe partitie maken, formateren als ntfs en opnieuw installeren.

Dat hele verhaal dus in Setup (blauw scherm witte letters).

Wat ook een optie is:

Schijf in een andere PC en dan C: volledig formatteren en scandisk runnen.

Dan bij setup bestandsysteem behouden, dan zal hij de slecht gemarkeerde sectoren ook als slecht laten staan.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan