HD4670 Crossfire, wattage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Mijn broer gaat binnenkort nieuwe PC-onderdelen kopen, mobo, RAM en CPU. Zijn vraag is nu of zijn voeding genoeg is om een HD4670 te Crossfiren. Ik heb er zelf namelijk ook een en misschien als ik een andere koop wil hij de mijne overkopen. Ik heb gelezen dat de HD4670 70 watt gebruikt, en daarmee 5,8 amps. De voeding is een Antec Basiq 430 watt met 16+17 amps op de 12 volt lijnen. (33 amps bij elkaar dus?) De CPU gebruikt 125 watt (Phenom II X4 955) en daarmee 10.4 amps. Bij elkaar dus 22 amps. Gaat dit op deze voeding passen? Ik weet niet hoeveel de resterende componenten verbruiken, dus kan hierover dus geen info geven.

P.S. De PSU calculator komt op 393 watt uit met 20% capacitor aging en 90% load.

zou alitjd bijn crossfire een voeding van 650 aanraden. Je kan beter te veel hebben dan halvewege je computer elke keer uitval

Voor een HD4670 Crossfire een 650 watt voeding? Ik neem aan dat 650 watt al meer dan genoeg is bij een 5770 Crossfire?

450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

500 watt kan ik begrijpen maar 650 voor een HD4670? Lijkt me toch overdreven?

Laatst bewerkt:
Je kan 't altijd wel proberen, bovendien is een voeding niet heel duur en altijd een goeie investering ;)

Dat gaat echt wel draaien hoor....

en de opmerking over 650w??..tja....:confused:

Oke, dus het gaat gewoon werken? Das dan mooi om te weten, dan heeft hij geen nieuwe voeding nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan