HDD in 2 partities verdelen --> Windows XP opnieuw installeren --> Bestanden blijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hallo,

Als ik bij mijn vader zijn PC. Windows er opnieuw wil opzetten. Maar wel alle documenten en fotos wil behouden. Kan ik toch gewoon een partitie aanmeken met PartitionMagic?

Maar als ik dan windowsxp installeer dan wordt toch niet die partitie verwijdert omdat ik het niet via de installatie cd-rom van windows heb gedaan? Wil namelijk wel formatteren.
 
Je kunt [als er vrije ruimte genoeg is op de schijf] met Partition Magic een nieuwe partitie aanmaken, daar alle documenten en foto's naar toe verhuizen en dan de oude partitie formatteren en opnieuw XP installeren...... Moet je wel een xp cd'tje hebben......
De bestanden in die nieuwe partitie gaan dan niet verloren.....
 
Laatst bewerkt:
Hey,

je moet wel oppassen met recovery cd's!
Dat zijn van die standaard cd's die je mee kunt krijgen met een systeem.
Daarin zitten alle drivers en programma's voor geïnstalleerd.

Als je met een recovery cd werkt, KAN het zijn dat die de gehele schijf wist, en dan windows hersteld. DAN ben je WEL alles kwijt...

Gr,
Mathijs
 
Hey,

je moet wel oppassen met recovery cd's!
Dat zijn van die standaard cd's die je mee kunt krijgen met een systeem.
Daarin zitten alle drivers en programma's voor geïnstalleerd.

Als je met een recovery cd werkt, KAN het zijn dat die de gehele schijf wist, en dan windows hersteld. DAN ben je WEL alles kwijt...

Gr,
Mathijs

Ik heb zon recovery cd.. Van Dell. Windows XP Media Center 2005.

Ik heb ook de normale CD-rom van windows xp media center. Maar kan ik die recovery cd-rom echt niet gebruiken?
 
Nee, geen recovery... [zoals GhastlyMIB zegt]... die recovery stelt de PC weer precies zo in als deze uit de winkel kwam, inclusief partities.... dus gewone XP schijf gebruiken en dan de drivers daarna zelf installeren... of... alles wat je wilt bewaren even op een externe schijf zetten, recovery van het systeem doen, en dan partitioneren.... en de spulletjes weer terugzetten van de extern op de vaste harde schijf..... [maar dan moet je wel [een kennis met] een externe schijf hebben]
 
is zon dell CD wel een recovery cd-rom?
 
Recovery of system restore disks [zoals ze het bij Dell noemen]...... die bevatten een disk image van de harde schijf en die wordt terug gezet......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan