HDD laat zich niet "helemaal" formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo whittey

Nee, dat behoord schijf 4 te wezen, die heb ik dan ook rood omlijnd
 
Hoi LP

Ben nu met jouw TestDisk de BootSector aan het overschrijven/vervangen.
Ziet er goed uit, TestDisk is nu op 5%.
 
Hoi LP
Zie hier de uitslag van TestDisk.
Nogsteeds foutn in de Boot Sector (Daarstaat denk ik ook in dat die bewuste HDD slechts 801GB is ipv
3T
B)

Ik heb geprobeerd de schijf te formateren (binnen TestDisk) tot exFat
Wat kan ik nu nog doen?

64a190710778b-TrapDisk_2023-07-02_165601.png
 
Hallo Lange Pier
Weet jij ook de dimenties van een WD RED 3TB (aantal cylinders, koppen enz) ?
 
Laatst bewerkt:
https://www.4shared.com/get/70CasPWyee/PTEDIT32.html?simpleLogin=true&startDownload=true#_=_
Wel een gedoe om het op te halen.
http://mistyprojects.co.uk/documents/ptedit/index.html
Openen als admin en de gegeven over start en end head instellen en de aantal sectors veranderen, staat als het goed is op de schijf zelf. maar waarom exfat en geen ntfs?

Ps, kijk bij een andere schijf wat de start en end head zijn, sector before is 2048 en aantal sectoren staat in Testdisk.
Aantal CHS klopt niet, ook in TD wordt e schijf verkeert gezien.
 
Laatst bewerkt:
https://www.4shared.com/get/70CasPWyee/PTEDIT32.html?simpleLogin=true&startDownload=true#_=_
Wel een gedoe om het op te halen.
http://mistyprojects.co.uk/documents/ptedit/index.html
Openen als admin en de gegeven over start en end head instellen en de aantal sectors veranderen, staat als het goed is op de schijf zelf. maar waarom exfat en geen ntfs?

Ps, kijk bij een andere schijf wat de start en end head zijn, sector before is 2048 en aantal sectoren staat in Testdisk.
Aantal CHS klopt niet, ook in TD wordt e schijf verkeert gezien.

Hallo Lange Pier
Je zegt "staat als het goed is op de schijf"
Dat kan ik niet vinden
64a1b8d718336-IMG_WD_RED-3TB.jpg
 
Hoi LP

Alvast bedankt voor je interesse en hulp tot nu toe.

Ik heb nog wel zo'n zelfde schijf, maar die zit in m'n NAS en is geformatteerd als EXT2, als ik die tijdelijk verwijder uit die NAS verwoest ik dan niet de data op die schijf of zo?
En is die BootSector dan wel hetzefde als bij een NTFS geformatteerde schijf ?

Voordat ik een schijf uit de NAS "leen" om ff de data te noteren, wacht ik eerst wel ff jouw mening hierover af.
 
Maakt niet uit welke HDD, gaat om de info over starten en end, stap 2 uit die link over Ptedit.32 de gegevens van het eerste rijtje, behalve de laatste, daar vul die 5,860,533,168 in.
Type 07= NTFS, Boot moet 00 zijn, Cyl 0 Head 32, sector 33, bij Ending, Cyl 1023, Head 254, Sector 63, Sector Before 2048, Sectors 5,860,533,168

De boel erna opnieuw opstarten.

Daarnaast zeg je niets of je de schijf al in de PC erbij hebt gehangen, of je die WD tool hebt gebruikt, of er een firmware update is....
En?, heb geen glazen bol...
 
Hoi Lange Pier

Het probleem waar ik nu tegenaanloop is. dat die WD RED 3TB schijf wel zichtbaarbaar en manipuleerbaar is
als ik hen in mijn Disk Docking Station stop,
en als ik hem inbouw in één van m'n PC's krijg ik hem niet te zien, en is derhalve dan ook niet manipuleerbaar

Wat kan ik daar nu weer aan doen?

Bovendien met het programma PTEDIT.EXE krijg ik als commentaar: Dit programma kan niet uitgevoerd worden op Uw PC
 
Hallo Lange Pier

Je geloofd het of niet.
Die WD RED 3TB werkt in de USB DISK Docking Station, gaf wel aan grootte 801GB
In m'n PC2 kreeg in die schijf helemaal niet eens aan de gang, op geen enkele mogelijkheid kon die hem "zien". Dus was daarin niet manipuleerbaar
Echter in m'n PC1 werd aangegeven dat er een schijf inzat van 800Gb en daar was hij tevens middels gewoon met MiniTool Partition uitbreidbaar tot 2,7TB

Dus eindelijk lukte het, door steeds aandringen van jou om hem in m'n PC in te bouwen.

Ik heb dus nog de vraag: Waarom werkt die schijf wel in PC1 en niet in PC2, terwijl ze hetzelfde OS system hebben?
En allebei voorzien zijn t/m de laatste update.


Toevoegsel na ong. 2 uur
En toen na de aanpassingen, (dus dat die schijf weer de grootte had van 2,7TB), weer in dat USB Disk Docking Station terugplaatste, en enkele bestanden erop beschreven had, stond
na controle weer op 801GB !!! Dus dat Docking Station kan die grootte schijf gewoon niet aan, is mijn conclusie

In iedergeval heel hartelijk bedankt voor de vele raad en bijstand.
Dukkel :D :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan