HDMI naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Hallo, ik wil een HDMI kabel van 10 meter trekken naar de HD TV.
De grafische kaart onderteund dit. (ATI Radeon HD 4300/4500)
Ik draai hier wondows 7 ultimate.
Moet ik als ik de HDMI kabel heb aangesloten bepaalde instellingen veranderen in W7?
Zo ja welke en waar kan ik die vinden?
 
Hoi,
kun je ons even duidelijk maken wat precies de bedoeling is van het aansluiten van die HDMI-kabel?
 
Ik wil foto's en films die zijn opgenomen met mijn camera op de TV zien.
 
Sorry voor de in jouw ogen mss wat overbodige vraag, ik heb hier een perfecte handleiding gevonden.
http://www.avblog.nl/aansluiten-laptop-pc-tv/
Het komt erop neer dat je een resolutie moet instellen die je TV ook aankan.
Heb je ook een netwerkaansluiting op je TV? Zo ja dan is die optie wellicht handiger, dan kun je vanuit je TV menu je pc/laptop rechtstreeks benaderen via het netwerk of vanaf je pc filmpjes, video's e.d. streamen naar je TV.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reatie,
Nee ik heb geen netwerkaansluiting op de tv. (helaas)
Je link die je stuurde is mij al bekend. Op deze manier heb ik mijn oude VHS banden omgezet naar digitaal.

Maar mijn vraag was: Als ik een HDMI kabel aansluit tussen mijn computer en TV moet ik dan in W7 bepaalde instellingen veranderen, zo ja, waar kan ik die vinden?
 
Als je al wat zou moeten veranderen dan zou je dat bij configscherm>beeldscherm (detecteren/indentificeren) moeten doen. Naar mijn idee hoef je verder niets te veranderen aan andere instellingen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook even de juiste 'source' selecteren op je TV. (Source knopje op je afstandsbediening)
 
Bedankt voor jullie reacties en het is deels gelukt.
De kaart van de pc ziet de HDMI kabel en de tv staat ook netjes, met source, op HDMI.
Het volgende probleem doet zich nu voor:
Ik heb wel beeld op de tv maar geen geluid.:confused:
Je kan via W7 je geluid testen op wat voor soort speakers je wil configureren en een test signaal naar je speakers sturen.
Ik heb mijn speakers die aangesloten zijn op mijn pc uitstaan en klik ik op test signaal dan heb ik WEL, :thumb: , geluid op mijn TV.
Zodra ik een film wil gaan belijken op de TV, die ik dan afspeel met WMP op mijn pc, heb ik GEEN geluid op de TV. :evil:
De HDMI kabel is geen OEM.

Iemand een idee?
 
Ik heb het geprobeerd om als Standaard in te stellen maar ik kwam er niet bij, het venster onderaan bleef grijs.
Ik ben gaan kijken welke versie software ik had en die was van februari 2011. Er was een update en die heb ik geinstaleerd en toen kwam ik er wel bij om de AMD HDMI output als standaard in te stellen.

Ik heb nu zowel beeld als audio op de tv. :)
(zie bijlage)

Er is wel een nadeel: Je kan niet in je configuratiescherm/geluid de keuze maken of je ook het geluid gelijk tijdig op je pc speakers wil horen.

Dus als je het geluid naar je tv wil hebben zal je je pc speakers uit moeten zetten en de HDMI als standaard zetten, en later weer terug moeten zetten als je je pc speakers weer wil gaan gebruiken.

Bedankt voor jullie reacties en tips. :thumb:
 

Bijlagen

  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 66
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan