Headset

Status
Niet open voor verdere reacties.
NIET NIET NIET openmaken.
En ik denk dat de kans heel klein is dat de microfoon kapot is.

Vaak heeft een moederbord maar 3 aansluitingen voor geluid. Deze zijn vaak geconfigureerd voor 5.1 geluid. Wil jij nu 1 van de aansluitingen als microfoon gebruiken dan moet je dit wel in windows aangeven.

Nu ben ik een hardwareexperts en niet zo goed om dingen in windows uit te leggen. (plus dat ik de engelse versei gebruik wat het ook makkelijker maakt).

Laatste ding: garantie heb je altijd. Of je nu in de winkel of via internet koopt.

Ik weet dat je altijd garantie heb in winkels maar internet wist ik niet ik koop nooit wat van internet :P

Jah,

Driverscanner had de drivers gedownload zodat ik geluid had op me boxen en verder doet hij het prima. Ik weet niet precies hoe ik bij apparatuur beheer kan komen maar ik neem aan van niet.

Hallo,

Dit is een verlog op "Headset" en die topic mag verwijderd worden. Ik heb nu weer wat meer informatie.

De Headet (Sennheiser PC131 Headset) werkt correct op me zus haar computer
(opnemen & afspelen) bij de mijne kan ik alleen maar horen door me headset. Conclusie de Mic is niet kapot. Wel vraag ik me af waarom het niet werkt.

Geluidskaart: http://www.mycom.nl/Products/View/Creative Sound Blaster Audigy SE/104934.aspx

En moederboord is hele tijd geleden vervangen door de fabrikant omdat hij kapot was.

Zie geuploade plaatjes van me audio settings.

Hopelijk weet nu iemand wel een oplossing!

bedankt

Bijlagen

• Audio.jpg
    Audio.jpg
    58 KB · Weergaven: 18
  • audio1.jpg
    audio1.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 9
Aangezien het het zelfde probleem blijft gewoon het originele topic blijven gebruiken.
topics samengevoegd.

probeer eens dit:

Rechtermuis op het soundicoontje in de taakbalk (bij de 'tijd'..).
Opnameapparaat.

Staat daar een microfoon bij (geactiveerd / enabled)?

Waar kan ik die 'oude' driver dan verwijderen?

Kijk eerst bij je software (configuratiescherm) of er een progamma geinstalleerd is, gerelateerd aan je geluidskaart.
Deinstalleren maar.
Zo niet, driver downloaden (vermoedelijk eerst uitpakken na het downloaden) configuratiescherm-> hardware-> geluidskaart simpelweg verwijderen.
Opnieuw opstarten, dan vindt hij nieuwe hardware, verwijs naar de map waar je de driver hebt "geparkeerd"en het komt helemaal goed.
Suc6:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan