Help!!, Computer nieuwe supersloom geworden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

newmagrib

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo beste mensen,

Ik heb een nieuwe acer van niet eens 3 maanden oud, maar hij is (nu al) supersloom geworden. Ik denk dat het een virus is, maar het kan ook een fout in het systeem zijn.

Mijn virusscan (nod32) geeft aan dat er geen virus aanwezig is, dus ik sta voor een raadsel!!??

Dit is wat ik allemaal - met heel veel tijd en moeite - heb gedaan:

- Een complete virisscan van NOD32
- Een online scan van Trendmicro
- Een online scan van Symantec
- Ad-aware
- Spybot search en destroy
- WinsockxpFIX
- Sting260
- CWSHREDDER
- Windows Defender

Bovenstaande programma's hebben niks gevonden!!

Al met al blijft mijn computer langzaam, terwijl 3/4 van mijn geheugen nog vrij is!!

Een aantal voorbeelden:

- Computer start supersloom.
- Muis blijft regelmatig hangen...
- Filmpjes, muziek, spelen af in slow-motion!!?? (heel raar)

Ik sta echt voor een raadsel,( terwijl ik best veel computer-kennis heb...

Zou iemand mij kunnen helpen??

ALvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
niet dat het de oplossing is maar gewoon even uitsluiten

welke programma's start hij allemaal op volgens msconfig?
staat er nog iets in het logboek?

Laatst bewerkt:
- Kijk in dit topic over opstartitems bekijken en evt. verwijderen

- Kijk op deze pagina.

- En doe dit sowieso:

-. Defragmenteer je hardeschijf:

Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

-. En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

- *. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

Laatst bewerkt:
niet dat het de oplossing is maar gewoon even uitsluiten

welke programma's start hij allemaal op volgens msconfig?
staat er nog iets in het logboek?

Volgens msconfig:

Alaunch
cli
AGRSMMSG
ALMCMTR
AzMixerSel
SynTPLpr
SynTPEnh
PCMService
ntiMUI
IMJPMIG
ImScInst
TINTSETP
TINTSETP
ePresentation
ePower_DMC
Boot
eRAgent
ImageItEbcrypt
jusched
realsched
QtZgAcer
qttask
nod32kui
MSASCui
ctfmon
wcescomm
GoogelToolbarNotifier
Acer Empowering Technology

Zo, moest alles intikken, maar hierboven staat wat allemaal wordt opgestart..

Mischien dat je hier wat aan hebt..

En waar vind ik het logboek?

ey ikheb toevallig net gereageerd op een andere vraag van iemand, de tips die ik aan die persoon geef kan jij ook uitvoeren, ik denk dat dat wel gaat helpen..
Die vraag staat hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1881586

Bedankt voor je link, ik heb het doorgelezen.

Ik heb ccleaner al op mijn pc, dat werkt ook niet..

Ik heb geen cookies of spyware of malware, heb gisteren nog een scan gedaan...

- Kijk in dit topic over opstartitems bekijken en evt. verwijderen

- Kijk op deze pagina.

- En doe dit sowieso:

-. Defragmenteer je hardeschijf:

Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

-. En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

- *. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

Bedankt voor je tip, ik heb het programaatje gedownload, en "alles gewist", maar nog steeds geen verandering..

Zou het een foutje in de software zijn?? Ik denk zelf van niet, want dit is 'zomaar' op een dag gebeurd...

Van de ene dag snel naar de andere dag langzaam en sindsien is hij supertraag, pas sinds vrijdag.

- Kijk in de link van mn vorige bericht, je hebt nu te veel opstartitems aan staat in Msconfig.

- Van de ene dag op de andere, zou ook hardeware-matig kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
- Kijk in de link van mn vorige bericht, je hebt nu te veel opstartitems aan staat in Msconfig.

- Van de ene dag op de andere, zou ook hardeware-matig kunnen zijn.

Yep, ik heb alleen mijn computer nog niet gedefregmanteerd, dat wil ik straks gaan doen, alhoewel ik toch weet dat dit het probleem niet oplost..

Dit is zomaar gekomen, ik had dit nooit, nu is mijn computer gebruik constant op 100 %. Dit heb ik nog nooit meegemaakt..

FIlmjes bv op youtube, spelen af in slow-motion. Geluid hoor ik in slow-motion. het ligt niet aan mijn geheugen, want ik heb nog zat over.

Dit zou mijn pc makkelijk aan moeten kunnen...

Trommel eens ctrl, alt en delete in, en kijk eens bij de processen, er is iets wat je systeemrecources opsoepeert.

Je had ook wel een screendump mogen maken hoor! ;)
trouwens, het is een laptop he?
Volgens msconfig:

Alaunch
alaunch.exe is a process which is bundled with Acer laptops and provides additional diagnostic functions for your laptop. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
cli

AGRSMMSG
agrsmmsg.exe is a process installed alongside SoftModem Assistant and provides additional configuration options for these devices. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problem
ALMCMTR

AzMixerSel
The process Azalia Mixer Select or Azalia Mixer Selector belongs to the software Realtek Azalia Mixer Select or Realtek Azalia Mixer Selector by Realtek Semiconductor Corp (www.realtek.com.tw).

SynTPLpr
syntplpr.exe is a process installed alongside the Synaptics TouchPad for laptop computer touchpads. It provides additional configurations and support. This program is a non-essential system process, and is installed for ease of use.

SynTPEnh
The syntpenh.exe process provides a system tray icon with which you can configure various settings for your Laptops touchpad. If you find this tray icon useful you should leave the process running.
PCMService
ntiMUI
IMJPMIG
ImScInst
TINTSETP
The tintsetp.exe process is part of Microsoft's 'Input Message Editor' and is used when translating Japanese and/or Chinese text in Internet Explorer, Outlook and other Microsoft Programs. If you do not use it, it can be terminated.
TINTSETP
ePresentation
ePower_DMC
Boot
eRAgent
ImageItEbcrypt
jusched
realsched
QtZgAcer
qttask
nod32kui
MSASCui
ctfmon
wcescomm
GoogelToolbarNotifier

de rest mag je zelf even opzoeken in google en hier neerzetten.
zoal al wat proggies die je niet hoeft te installeren.
je kunt ze of deactiveren via msconfig. of netjes deinstalleren.
realplayer hoef je trouwens niet te starten bij opstart systeem. net zoals apple etc.. als je filmpje wilt bekijken start hij het wel op als het nodig is.

Defragmenteer je hardeschijf toch maar een keer, of in de nacht.
Kan geen kwaad.

En kijk welk process in Taakbeheer veel geheugen of CPU kracht voor zich neemt, oftwel sorteer eerst op Geheugen door in Taakbeheer te klikken op Geheugen ( tabblad Processen ) en daarna op CPU.

En je hebt inderdaad nu te veel opstartitmes in Msconfig.

Maar ja ene dag op andere...

Trommel eens ctrl, alt en delete in, en kijk eens bij de processen, er is iets wat je systeemrecources opsoepeert.

taskmgr.exe geeft vaak een hoge percentage aan computergebruik aan, maar meestal wisselt het af met alle andere processen..

Dus het is niet zo dat één proces constant een hoge percentage heeft..

Soms stijgt opeens exposief terwijl er maar een klein bestandje wordt geopend.

Je had ook wel een screendump mogen maken hoor! ;)
trouwens, het is een laptop he?
Volgens msconfig:

Alaunch
alaunch.exe is a process which is bundled with Acer laptops and provides additional diagnostic functions for your laptop. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
cli

AGRSMMSG
agrsmmsg.exe is a process installed alongside SoftModem Assistant and provides additional configuration options for these devices. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problem
ALMCMTR

AzMixerSel
The process Azalia Mixer Select or Azalia Mixer Selector belongs to the software Realtek Azalia Mixer Select or Realtek Azalia Mixer Selector by Realtek Semiconductor Corp (www.realtek.com.tw).

SynTPLpr
syntplpr.exe is a process installed alongside the Synaptics TouchPad for laptop computer touchpads. It provides additional configurations and support. This program is a non-essential system process, and is installed for ease of use.

SynTPEnh
The syntpenh.exe process provides a system tray icon with which you can configure various settings for your Laptops touchpad. If you find this tray icon useful you should leave the process running.
PCMService
ntiMUI
IMJPMIG
ImScInst
TINTSETP
The tintsetp.exe process is part of Microsoft's 'Input Message Editor' and is used when translating Japanese and/or Chinese text in Internet Explorer, Outlook and other Microsoft Programs. If you do not use it, it can be terminated.
TINTSETP
ePresentation
ePower_DMC
Boot
eRAgent
ImageItEbcrypt
jusched
realsched
QtZgAcer
qttask
nod32kui
MSASCui
ctfmon
wcescomm
GoogelToolbarNotifier

de rest mag je zelf even opzoeken in google en hier neerzetten.
zoal al wat proggies die je niet hoeft te installeren.
je kunt ze of deactiveren via msconfig. of netjes deinstalleren.
realplayer hoef je trouwens niet te starten bij opstart systeem. net zoals apple etc.. als je filmpje wilt bekijken start hij het wel op als het nodig is.

Ik heb de volgende programma's uit de opstart weggehaald:

Googltoolbar
AzMixerSel
realsched

Hij start ook elke keer het acer empowering techology op, dat is een soort programma, dat de beelden geheugen configuratie van de computer regelt.

Zou het erg zijn als ik die nu ook uitschakel?

Er mogen wel opstartitems weg uit Msconfig die niet per se nodig zijn voor het opstarten.
Wel nodig zijn natuurlijk de virusscanner, firewall en andere beveiligingssoftware of driversoftware.

Er mogen wel opstartitems weg uit Msconfig die niet per se nodig zijn voor het opstarten.
Wel nodig zijn natuurlijk de virusscanner, firewall en andere beveiligingssoftware of driversoftware.

Ok, dan haal ik die ook gelijk weg, maar ik denk niet dat het daar aan ligt, want afgelopen week heb ik niet meer programmas's geinstalleerd dan er al op mijn pc waren, en dit probleem heb ik nog nooit gehad.

Zelfs nu ik deze tekst intik verschijnt mijn tekst een aantal seconden nadat ik het heb ingetikt.

En als ik mijn muiscursor van links naar rechts beweeg dan blijft hij hangen..

Dit is niet normaal, het moet wel een virus zijn lijkt mij..alleen raar dat hij door geen enkele virusscanner wordt opgemerkt.

Als je het inderdaad van het ene moment op het andere krijgt, is malware ( virussen, spyware en alle andere rotzooi ) inderdaad een grote kans voor de oorzaak.

Doe toch even hier de online scan van Ewido.

En doe toch ook maar dit, je weet nooit wat er uit het logje gehaald kan worden:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan