Help!!, Computer nieuwe supersloom geworden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe moet ik de primaire controller deinstaleren?

En wat bedoel je met, dat ik een garantie kan claimen, is de DMA modus noodzakelijk?

Ik hoop dat dit het atwoord is op al mijn vragen..dan kan ik eindelijk het probleem oplossen...

Vertel me maar hoe ik moet rebooten...

Als je computer 3 maanden oud is, en hij doet het niet goed, tja, dan kun je garantie claimen.

Die DMA is noodzakelijk, zonder werkt het dan als een 286'er, de processor wordt dan gebruikt voor de gegevens uitwisseling, en met DMA, gaat het via de chipset, wat vele malen sneller werkt.

Deïnstalleren doe je door met de muis op de controller te gaan staan, rechtermuisklik, en voor deïnstalleren kiezen, blijft hij na de reboot, installeren en nogmaals een reboot daarop, is er iets mis met de i/o controller, de kabel of de interface van de harde schijf, wat je niet kunt zien in S.M.A.R.T..

Dat is zo, ik heb zelfs niks veranderd. Ik kijk wel uit...

@ lange pier:

Sorry ik begrijp het nog niet, kan je specifieker zijn...:confused:

Waar vind ik de controller?

Configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, IDE ATA/ATAPI controllers, en dan Primair IDE kanaal.

Dat is zo, ik heb zelfs niks veranderd. Ik kijk wel uit...

Maar er kunnen altijd zaakjes verandere zonder dat je het weet.
Ik zou toch blijven zoeken naar evt. oorzaken.
En natuurlijk je HijackThislogje in de gaten houdden.

Je bedoelt:

Configuratiescherm,
-->systeem,
-->hardware,
-->apparaatbeheer,
-->IDE ATA/ATAPI controllers,
-->Primair IDE kanaal,
-->Rechtermuisklik<

dan krijg ik vier opties: - Stuurprogramma bijwerken, installatie ongedaan maken, zoeken naar gewijzigde apparaten, eigenschappen.

Bedoel je met deinstalleren dat ik op installatie ongedaan moet drukken? Word hij dan niet verwijderd??

Ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid...want als ik op eigenschappen druk dan verschijnt er "dit apparaat werkt correct"

Dit is in ieder geval wat ik te zien krijg: (zie plaatjes)

Bijlagen

• pri1.GIF
    pri1.GIF
    21,9 KB · Weergaven: 26
  • pri3.GIF
    pri3.GIF
    11,1 KB · Weergaven: 23
  • pri4.GIF
    pri4.GIF
    8,3 KB · Weergaven: 21
  • pri5.GIF
    pri5.GIF
    22,4 KB · Weergaven: 20
  • pri12.GIF
    pri12.GIF
    10,6 KB · Weergaven: 47
Je ziet dat hij op PIO modus werkt, dat is niet goed, die kun je op DMA zetten, maar die veranderd meestal weer naar PIO modus na een reboot.

Die primaire moet je inderdaad de installatie van ongedaan maken, en rebooten, en na de automagische installatie, weer rebooten, en kijken of hij is veranderd, zo niet, wegbrengen voor garantie.

Dat is overigens de reden waarom alles zo traag gaat.

Wat hangt er aan de 2e poort van die ide controller? waar DMA modus 4 bij staat?

Ik kan hem niet op DMA-modus zetten, de optie is er niet, (zie plaatje 1a)

De tweede poort zie plaatje 1

Voor eigenschappen van de tweede poort plaatje 2

bijlagen was ik vergeten:

Bijlagen

• 1.GIF
    1.GIF
    19,4 KB · Weergaven: 25
  • 1a.GIF
    1a.GIF
    22,7 KB · Weergaven: 36
  • 2.GIF
    2.GIF
    10,6 KB · Weergaven: 16
Ik wil toch nog even wachten op het hijack logje, ik ben bang dat als ik zometeen ga deinstalleren dat er iets helemaal fouts gaat..

Kan ik alles dan wel weer terugdraaien..:confused:

Yes!!!

Hij doet het weer super!!:thumb:

Dank je wel man Lange Pier!!!

Ik heb de gok genomen om toch maar die Primair IDE te deinstalleren en hij werkt weer perfect!!

Binnen 15 sec opgestart!! Ik kan wel een gat in de lucht springen..

Zonder jullie hulp was dit nooit gelukt, echt tof man!!
:thumb: :D

This case is closed!!;) :D

:thumb:

Mooi, mocht je het weer krijgen, teruggaan voor garantie, want dan zit er toch iets hardwarematigs fout.

Is goed, dank je wel voor de tip.

Kijk dit is er veranderd (zie plaatje 1) Die PIO is veranders in een ultra :D

Toch wel grappig hoe jullie erachter zijn gekomen, eerst alles uitsluiten en dan pas...

Ik vond het al raar, ik heb inmiddels elke mogelijke virusscanner gehad;) ....

Maar echt tof man, dit was trouwens de eerste keer dat ik via de forums reageer en ik kan je zeggen zeker een aanrader.

Bijlagen

• yes.GIF
    yes.GIF
    23,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ik vond het al raar, ik heb inmiddels elke mogelijke virusscanner gehad;) ....

Weet je in ieder geval zeker dat je virus-vrij bent, altijd een geruststelling!

Mooi dat het is opgelost!:thumb:
Toch iets hardwarematig en niet met malware oid.

nou.. zn systeem zat wel errug vol met allerlei opstartitems die niet nodig waren/zijn!!

:)

Ja, je hebt gelijk dus alles is toch niet voor niets geweest. Zoals ik al zei, d computer is nu zelfs vele malen sneller dan hij eerst was..:D :thumb:

Hallo beste mensen,

Ik heb een nieuwe acer van niet eens 3 maanden oud, maar hij is (nu al) supersloom geworden. Ik denk dat het een virus is, maar het kan ook een fout in het systeem zijn.

Mijn virusscan (nod32) geeft aan dat er geen virus aanwezig is, dus ik sta voor een raadsel!!??

Dit is wat ik allemaal - met heel veel tijd en moeite - heb gedaan:

- Een complete virisscan van NOD32
- Een online scan van Trendmicro
- Een online scan van Symantec
- Ad-aware
- Spybot search en destroy
- WinsockxpFIX
- Sting260
- CWSHREDDER
- Windows Defender

Bovenstaande programma's hebben niks gevonden!!

Al met al blijft mijn computer langzaam, terwijl 3/4 van mijn geheugen nog vrij is!!

Een aantal voorbeelden:

- Computer start supersloom.
- Muis blijft regelmatig hangen...
- Filmpjes, muziek, spelen af in slow-motion!!?? (heel raar)

Ik sta echt voor een raadsel,( terwijl ik best veel computer-kennis heb...

Zou iemand mij kunnen helpen??

ALvast bedankt!!

dit moet je doen

dit moet je doen

Ga naar je configuratie scherm > system> harwdware> aparaatbeheer en verwijder je IDE controllers
reboot je computer en er wordt een "frisse" set drivers geinstalleerd en je computer is weer zo snel als eerst...
XP heeft de onhebbelijkheid om als ie bijvoorbeeld een CD niet goed kan lezen naar een lagere PIO mode (whatever that means) te gaan om die CD toch proberen te lezen..

Maar zoals altijd bij Micro$oft wordt de oorspronkelijk waarde niet hersteld bij het rebooten , dus je PC blijft traag als de spreekwooordelijke dikke ****** in een trechter...

gewoon proberen, baat het niet het schaadt ook niet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan