HELP! disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat begrijp ik en ik weet ook wel wat, maar ik weet niet meer precies hoe dat heet...

Iets met master en slave volgens mij. Die stond op auto en moest op sever of zo...? Geen idee.
Inieder geval iedereen die dit probleem heeft moet zelf maar eerst nagaan of hij en zij mogelijk iets veranderd heeft. Dat heb ik ook gedaan, per ongeluk, omdat ik niet wist hoe de BIOS van die PC werkte.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij ligt de aanleiding denk ik iets anders.

Mijn PC was compleet naar de haaien: De ene foutmelding na de andere tijdens het opstarten, vol met spyware en dat soort ****. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik XP opnieuw installeerde. De installatie verliep bijna vlekkeloos. Bij het formatteren maakte ik echter een fout:
Er zitten 2 harde schijven in. Een van 2 Gig:eek:, en een van 240 Gig.
Op die van 240 Gig had ik geinstalleerd. Deze schijf heette C:\.
Bij het formateren formatteerde ik alleen C:\. Hierdoor kreeg hij om een of andere reden de naam D:\, en die n00bschijf van 2Gig ging ineens C:\ heten. Ze wisselden dus van naam.

In het begin dacht ik dat dit alleen een ongemakje zou worden, omdat ik C:\ als hoofdschij gewend was.

Enfin, in windows stelde ik alle standaard **** in, installeerde ik een antivirus programma, maakte ik er nog wat partities bij, installeerde ik SP2 erover heen, nog wat andere updates etc. Deze processen duurde allemaal nogal lang, dus ik zette het beeldscherm uit, en ging naar bed. Het liep namelijk al tegen half twaalf. De computer liet ik dus 's nachts al die processen afmaken. Toen ik 's morgens terug kwam bleek de PC vast te zitten in een opstart procedure, met als foutmelding: CD BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER. Als ik de CD erin doe helpt dit niet, en in het BIOS instellen dat hij alleen op de harde schijf naar opstartgegevens moet zoeken helpt niet.

Iemand enig idee?
Bij voorbaad dank.
 
Hoi !

Wat je met een 2Gig schijf in een XP-PC doet ???

Gooi dat ding eruit, zet de 240 Gig als master, start op van de XP-CD, partitioneer/formatteer de HDD naar wens, en installeer XP op de C-partitie.

Lapwerk kost veel meer tijd en het resultaat is vaak onvoorspelbaar.


Greetz,

Harry.
 
Ehh jah, die had mn vader nog ergens liggen. Sinds we toch slots over hebben...

Ik heb wat in het bios geknutseld, en het is me gelukt!:D
De master-slave structuur was wel goed, maar de opstart-gegevens-volgorde was aangepast als volgt:
-Removable card/disc
-Harde schijf 1
-Harde schijf 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan