HELP! disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke. Kan het ook een fout zijn in de bios??? Of is er iets mis met de boot.ini want dat gaf hij aan voor hij kapot ging
 
Kan het ook een fout zijn in de bios???
Dat lijkt mij niet,je kunt nog even zien,of de schijf nog steeds door het bios herkent wordt.
Dit laatste lijkt mij van wel,want anders zou je een andere foutmelding moeten krijgen.
Ook tijdens het opstarten kun je zien of de schijf herkend wordt,dan komt de naam van de schijf voorbij.
Of is er iets mis met de boot.ini want dat gaf hij aan voor hij kapot ging
Dit lijkt het geval te zijn,maar doot de fix bestanden te gebruiken,moet dat als het ware "over genomen" worden door de bestanden op de CDRom of floppy.

Daar staan n.l die opstartbestanden op,te weten NTLDR,NTDETECT.COM en de BOOT.INI met die 10 keuzes.
 
oke en nu? :confused:

ik heb chkdsk /r gedaan en hij geeft aan dat hij fouten heeft gevonden... maar wat moet ik nu doen? chkdsk /f lukt niet.
 
ik heb nog een chkdsk /r gedraait en hij geeft nu geen fouten meer aan.

Hoe weet ik wat voor harde schijf ik heb???
 
Tijdens het opstarten zie je de naam\versie van de schijf voorbij komen.Gaat dat te snel,gebruik dan de pausetoets even om de boel stop te zetten.

Of kijk in het bios of er iets van een benaming staat.

Tenlaatste,schroef de PC open en kijk op de schijf.
 
dat mijn harde schijf niet tussen dat rijtje staat?
M'n beste,ik kan uit dit antwoord toch niet opmaken,of je het nu over het bios of over het opstartschem hebt,wat je voorbij ziet komen als je de PC opstart ;)
 
haha jij hebt mij die site gegeven...

"Haal hier een diagnosetool op welke bij de schijf hoort en kijk of je daar iets mee kunt repareren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287"

Ik ben gaan kijken maar ik zie er niets bekends bij. Ik weet dus niet welke tool ik moet downloaden. snap je me nu wel? ;)
 
LOL,we zitten mooi langs elkaar heen te kletsen :D Ik denk steeds dat je nog niet weet welk merk schijf je hebt!!

Wat is het merk en liefst op type?
 
ja dit gaat goed!!!!

Ik weet het echt niet!! Ik zie de naam celeron wel eens voorbijkomen.
 
Aha,dus je weet het nog steeds niet grapjas.Dan heeft het ook weinig zin om op die site te gaan kijken ;)

Dat "celeron" slaat op de proccessor,gebruik je de pausetoets wel om het beeld stil te zetten?
 
ja die toets gebruik ik wel maar ik heb een stomme p.c. die niet doet wat ik wil....

ik weet het dus echt niet!!! Ik kan de kast ook niet opentrekken.... ik kan de kast nauwelijks van zijn plek afhalen.
 
De computer is weer klaar!

mijn neef kwam langs en heeft iets in de bios veranderd. Dus allemaal super bedankt!!!!:thumb:
 
Het zou natuurlijk wel aardig zijn,als je even aan je neef vraagt wat hij in het bios heeft gewijzigd.
Dan kunnen we,indien nodig,daar iemand anders ook mee helpen,begrijp je ;)

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan