Help! Flinke crash!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik gelof dat ik nu echt een probleem heb. Enkele dagen geleden had ik een afsluitprobleem omdat een van de gebruikers op onze PC de computer uitzette terwijl een andere Emule nog open had staan. Vanaf dat moment rezen er allerlei kleine probleempjes die zo lastig werden dat ik besloot om een backup (Norton Ghost 2003) terug te zetten. Hier ging het mis. Het terugzetten lukte niet (hoewel Norton wel aangeeft dat de clone succesvol was) en nu krijg ik bij het opstarten de volgende melding:

CLIENT MAC ADDR : 00 18 C0 C7 86
GUID : OOOOO (een heleboel nullen)
PXE-E53: No boot file name received
PXE-M0F: Exiting broadcom PXE Rom
De partitietabel is ongeldig

Je zal er maar mee zitten.

Zo ziet mijn configuratie eruit:
HD1: Win 98 op C, Win XPpro op D en Data op E
HD2: F-partitie met data en backup van D partitie

Heel, heel graag enige hulp. Windows opnieuw installeren vind ik niet zo erg, maar als ik al mijn data kwijt ben, baal ik behoorlijk.

Nou, een heel verhaal, maar naar ik hoop voldoende info om me te helpen. Alvast bedankt!

Groeten,

Probeer met een programma als Partition Magic de partities net even iets aan te passen (of te repareren als dit mogelijk is). De partitie tabel komt namelijk niet overeen met de werkelijke indeling van de partities. Wanneer je de partities dan aanpast zal er ook een nieuwe tabel worden gemaakt en zou de PC goed moeten kunnen opstarten.

Maar daarvoor moet ik toch Windows kunnen benaderen? Mijn PC start helemaal niet meer op, hij komt niet eens tot de dual boot. Hoe moet ik Partion Magic dan activeren?

Ik heb inmiddels 2 Partition Magic boot disks gevonden die ik bij de installatie heb gemaakt. Kan je me verder helpen? Ik heb hier nooit mee gewerkt en ben als de dood dat ik iets verkeerd doe.

Wat ik zie is dat Disk 1 (HD) 3 partities heeft en dat mijn C-schijf 'unallocated' is en maar 7,8 MB heeft. De D- en E- partitie lijken er goed uit te zien.

Laatst bewerkt:
Je moet Part Mag. 7.0 of 8.0 hebben. Stop disk 1 erin bij het opstarten van je PC, hij zal vanzelf op nr. 2 vragen :).

Geplaatst door XP_PC
Je moet Part Mag. 7.0 of 8.0 hebben. Stop disk 1 erin bij het opstarten van je PC, hij zal vanzelf op nr. 2 vragen :).

ja, dat heb ik allemaal gedaan. maar dan? ik kom een aantal knoppen tegen, maar als ik die asankli zijn de meeste opties grijs. alleen undele is zwart, maar als ik die aanklik zegt PM dat er niets te undeleten valt.

ik zou graag nog wat verhelderende reacties krijgen....

wat ik eruit begrijp is dat je een image van windows 98 op de c - partitie hebt teruggezet.

of moet ik het anders zien.

pe.

de pxe boot komt van het moederbord en start op omdat de schijf niet goed gezien wordt.

mijn eerdere bericht had dus weinig zin en heb ik verwijderd.

ik heb helaas niet genoeg kennis om je te helpen bij het herstellen van de partitietabel.

pe.

Geplaatst door pete1
de pxe boot komt van het moederbord en start op omdat de schijf niet goed gezien wordt.

mijn eerdere bericht had dus weinig zin en heb ik verwijderd.

ik heb helaas niet genoeg kennis om je te helpen bij het herstellen van de partitietabel.

pe.

Ff offtopic, maar jij kan je eigen berichten verwijderen?? Dit lukt mij een aantal maanden niet meer.

kan inderdaad.

in ieder geval tot nu toe. :D

nu weer terug naar de vraagsteller.

of heb jij nog info hoe dit probleem opgelost kan worden.

pe.

Geplaatst door pete1
wat ik eruit begrijp is dat je een image van windows 98 op de c - partitie hebt teruggezet.

of moet ik het anders zien.

pe.

nee, ik heb een image van Win XP pro op D teruggezet, tenminste dat was de bedoeling...

Ik ben ff naar Dos gegaan. Ik kan mijn E-partitie, waar al mijn data op staan, nergens meer vinden. Mogelijk heb ik dan toch met het terugzetten van de image iets fout gedaan. De partitie waar win98 op staat is er nog wel. Ik wil graag redden wat er te redden valt.

Tot heden gebruikte ik dual boot. Kan ik met fdisk de HD opnieuw inrichten en vervolgens de image alsnog terugzetten? Of kom ik dan in de problemen en moet ik ook '98 weer installeren?

heb je een mail gestuurd met een mogelijk andere oplossing.

vanaf afstand kan ik je niet verder helpen.

pe.

hellas, niets gelukt. nieuwe installatie, gelijk maar zonder dual boot uitgevoerd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan