Help! Geen draadloos internet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ireth89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Ik heb nog geen jaar geleden een nieuwe laptop gekocht, genaamd Acer Aspire
In mijn studentenhuis hebben we een draadloos netwerk
Gister kon ik nog gewoon op internet en nu opeens niet meer!

De rest van mijn huisgenoten hebben nog steeds contact met internet maar ik dus niet.
En géén idee hoe dit komt!
Heb al enkele keren mijn laptop opnieuw opgestart, router opnieuw opgestart maar niets hielp!

Probleem: hij ziet de Wi-Fi-netwerken wel maar als ik vervolgens klik op verbinden dan krijg ik de melding: verbinding met WLAN is mislukt
Als ik vervolgens klik op netwerkcentrum zie ik dit:
PC_VAN_X ------------- Netwerk 2 ------- x ---------- Internet
Er gaat dus iets fout van het netwerk naar internet toe, maar wat?

Command zegt dit: Er kan geen enkele bewerking op Internet X worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
Is het mogelijk dat ik per ongeluk op een verkeerd knopje heb zitten drukken waardoor WiFi is uitgeschakeld of wat dan ook?

Kan iemand mij helpen? Alvast superbedankt!

Als je netwerkkaart het wireless netwerk wel "ziet" dan is hij in ieder geval niet uitgeschakeld.

de volgende opties zouden het kunnen probleem oplossen:

- Driver opnieuw installeren van je wireless kaart.
=-> Ga naar de website van Acer en download daar de nieuwste driver.
- Draadloos netwerk opnieuw toevoegen.
=-> ga in het netwerkcentrum naar draadloze netwerken beheren, verwijder degene die het niet goed doet en voeg hem opnieuw toe, je hebt wel de Netwerk Key nodig hiervoor als er een beveiliging op zit.

Het probleem is alleen dat ik dus niet naar de website van Acer kan gaan als internet het niet doet.

Ik zit namelijk nu ook op een andere laptop en heeft niet echt veel nut om een nieuwe driver op deze te zetten (is geen Acer)

Je andere tip ga ik zeker proberen! Bedankt

je zou de driver ook kunnen downloaden en op usb-stick over kunnen zetten.

haal de driver op een site zoals

deze

weet je niet welke driver je moet hebben, zoek je netwerkkaart op met SIW(system information windows) of met everest home en download het laatste type van uw model

(bijv AR5007UG dan zoek je daar de driver voor op de site)

heb je al geprobeerd om de router even te resetten en opnieuw in te stellen?
ik had dit probleem deze week ook, netwerkkaart en alles functioneerde, mn laptop kon gewoon de draadloze verbinding zien, maar verbinden, ho maar!

router gereset, opnieuw ingesteld en het werkt weer prima.

wel gedoe, maar werkte bij mij in elk geval wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan