Help: geen geluid meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geluid zal standaard zeker geactiveerd zijn (enabled), dus het lijkt me sterk dat dit gedeactiveerd is als je niet eerder in 't BIOS bent geweest.

dat is het nou juist ik krijg realtek niet geinstalleerd. die staat er dus niet in.

Geluid zal standaard zeker geactiveerd zijn (enabled), dus het lijkt me sterk dat dit gedeactiveerd is als je niet eerder in 't BIOS bent geweest.

nee ben niet eerder in de bios geweest.........pfffff wat vermoeiend zeg hahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker :0) Computeren bestaat immers uit 33% onbezorgd werken en 66% problemen oplossen (als je een zeer intensief gebruiker bent).

Ok. Het komt er op neer dat je geluid, even simpel gezegd, niet geïnstalleerd is.

In een eerder bericht meldde je al dat je ev. met Everest (of eq.) zou kijken wat voor geluidshardware je hebt.
Dit lijkt me goed om te doen.

Wel opmerkelijk dat de installatiebestanden die hier eerder werden aangereikt, niet werken.

de geluidskaart die wordt aangegeven is Intel Ibex Peak PCH - High Definition Audio Controller [B-2] of moet ik iets anders zoeken
bij apparaat beheer staat Intell display audio....maar wat ik raar vind is dat realtek weg is dat stond er volgens mij eerst wel en dat krijg ik dus niet geinstalleerd.
en de boodschap bij het icoontje dat er geen apparaten zijn geinstallleerd.

Wat voor computer heb je? Desktop/laptop model?

Ok, nog even: hoe lang heb je dit probleem precies en heb je een herstelpunt van (ver) voor deze probleemdatum genomen?

Ben ondertussen aan het speuren...

Buiten dat error53 zinnige dingen aangebracht heeft, kan ik na diverse zoekopdrachten op internet alleen maar zeggen dat dit een uiterst complex probleem blijkt te zijn.
Heb dus even geen oplossing voor je.

wellicht dat iemand anders hier z'n licht over kan laten schijnen?
Anders kom je mogelijk toch alleen uit bij het opnieuw installeren van je systeem (na backup gemaakt te hebben!).

Ik heb het probleem ineens sinds afgelopen vrijdag. Heb een herstelpunt genomen van ver hiervoor maar niets helpt.
Heb voor mijn doen echt alles geprobeerd wat ik op internet heb gevonden en die jullie hier hebben aangeraden maar het geluid blijft weg.
Balen hoor......in ieder geval iedereen hartelijk dank voor jullie hulp !
Ik ga ook nog even verder zoeken op internet.....

nog even een vraagje....bij apparaatbeheer bij geluid geeft ie wel Intel Display Audio aan.....is dit dan niet dat de geluidskaart is geinstalleerd?

als ik bij het geluids icoontje op probleem oplossing klik krijg ik het volgende te zien;

Controleer het audioapparaat

Er is mogelijk een probleem met het audioapparaat.

Een of meer audioservices worden niet uitgevoerd

Voor een juiste werking van audio moeten de services Windows Audio en Audio End Point Builder allebei worden uitgevoerd. Minstens een van deze services wordt niet uitgevoerd.

Misschien dat dit iets is waar ik iets aan moet doen, maar zou niet weten hoe

Ik ook niet, moet ik bekennen.

Misschien dat je met je speurtocht op internet nog verder komt of wellicht een andere Helpmijcomputeraar die een oplossing weet.

Succes hoor!

Aha, ga eens naar start - configuratiescherm - computerbeheer - services en kijk eens of de volgende services gestart zijn:

245j8g6.png

Anders rechtermuisknop op de services en zorgen dat de services automatisch starten als windows start

Laatst bewerkt:
@chopra, geeft niet hoor...ben al blij dat je de tijd hebt genomen om te helpen.
@ error53, heb gekeken en deze staan al op gestart...bedankt voor je hulp...

hoop dat er nog een oplossing is :(

Laatst bewerkt:
even een ander vraagje..
als ik nou mijn laptop terug zet naar fabrieksinstellingen? krijg ik dan wel mijn geluid terug?
En ben ik dan alles kwijt op mijn laptop? Ook als ik mijn bestanden niet op de c schijf heb staan? Ik heb mijn schijven gedeeld en belangrijke bestanden en documenten staan niet op de c schijf. Als ik de fabrieksinstellingen terug zet ben ik deze schijf dan ook kwijt?

Ben 'k weer even ...

Altijd (en sowieso) een belangrijk iets om je bestanden buiten je laptop te bewaren.
Als je schijf écht kapot gaat zijn je bestanden op die andere partities ook niet meer te benaderen. Stop eventueel een usbstick/ext. HD in je laptop en laat die zitten of haal hem er regelmatig uit en leg hem op een veilige plaats. Kopiëer daar ook bestanden naartoe, laat het met een programma automatisch backuppen etc. etc.

Het valt altijd te proberen, maar het lijkt er op dat de chip defect is.
Actief Hardware detecteren: heb je dat eigenlijk al gedaan? (conf. scherm/hardware)

Laatst bewerkt:
Chopra, bedankt voor de uitleg. Ik zal het vanaf nu ook allemaal opslaan extern :)
Hoe moet ik actief hardware detecteren?

Er schiet me ook ineens te binnen dat er ongeveer anderhalf jaar geleden een ssd card (geen sd kaart) in mijn laptop in gestopt, kan het daaraan liggen dat het geluid nu ineens weg is of een instelling?

Laatst bewerkt:
Alleen daarom is deze thread al nuttig :0)

De SSDkaart mag geen problemen hebben gegeven hoor.

Hardware zou je nog eens kunnen detecteren via: Windowslogo/configuratiescherm/Hardware en dan de wizard volgen.
Bij de vraag 'Wat moet de wizard doen?' kun je beide keuzes proberen, dus 2x de wizard doorlopen.
Bij 'handmatig' dus kiezen voor 'Besturing voor geluid, video en spelletjes'.

hmm ik snap dat ff niet.
als ik naar conf.scherm ga en dan naar hardware dan zie niets van wizard staan.
Hoe bedoel je wizard doorlopen? sorry als ik domme vragen stel hoor :)

Geen enkele vraag is dom hoor, geen vragen stellen wel ;)

Heb hier Vista, maar bij XP is het iets anders georganiseerd dacht ik.
Maar (even gekeken) ook daar moet je het onderwerp Hardware kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan