HELP ik heb een groot probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, dan denk ik dat we er bijna zijn.
Schakel systeemherstel op alle schijven uit.
Start daarna de pc opnieuw op, ga naar "Deze computer", klik rechts op de D en formatteer 'm nogmaals (snel). Ik ben ervan overtuigd dat het nu wel lukt om 'm helemaal leeg te krijgen.
Vergeet niet om daarna systeemherstel weer in te schakelen.
 
ik heb nog een vraagje,hoe schakel ik systeem hestel uit?
kun je me in stappen uitleggen aub?:eek:
bedankt voor het helpen en sorry voor de noob vragen:eek::eek:
 
Configuratiescherm
Printers en andere hardware
dan (links in beeld) -> Systeem
dan systeemherstel

Daar systeemherstel uitschakelen.
 
Je hebt me op een doodlopend pad gebracht!:evil:
nu krijg ik in het begin als mijn pc opstart NTDL ontbreekt en staat ernog bij duw op ... knoppen om opnieuw te starten en heb ik al 12 keer gedaan en hetzelfde!
 
Het is dat ik niet boos ben, anders had ik het antwoord dat ik nu typ, niet eens meer geschreven. Alle handelingen die jij hebt verricht (mits letterlijk uitgevoerd!) zijn compleet gevaarloos! Dat de NTLDR ontbreekt heeft een andere oorzaak, er zit iets niet goed op je primaire partitie / je hebt Windows niet met SP2 / SP3 bijgewerkt? Ik heb je derhalve niet op een doodlopend pad gebracht, jouw machine (harddisk) had een softwarematig probleempje dat nu voor de ellende zorgt.

De oplossing is even simpel als snel gegeven, maar aangezien jij duiveltekentjes meestuurt neem ik aan dat je van mij die oplossing niet meer wil horen!

Veel succes derhalve!
 
Laatst bewerkt:
Beste,spijt me datik het teken doorstuurde.
ik ben nu op mijn labtop maar de "probleem pc" doet het niet.
AUB help.
MVG.
 
Door onderstaande uit te voeren moet het goedkomen. Daarnaast kun je de vermoedelijke OORZAAK van de ellende hier lezen.

Vanaf de XP cd booten en dan het menu volgen voor installatie.
- Overslaan de eerste optie (vanaf diskette) doorgaan...>
- Overslaan tweede optie (herstelconsole) doorgaan...>
- Windows installeren, herstel functie (toets R [repair] ) en ga door met de setup.
Duurt een halfuurtje ofzo en dan draait ie weer als vanouds, met behoud van alle instellingen en bestanden!
 
Beste idd ik heb verkeerd gehandeld!
voor je me de stappen stuurde deed ik al zelf handelingen en ik deed het zo:
start daarna systeem herstel en daarna beide schijven hun systeemherstel uitschakelen.
ik ben de fout en niet u:eek:
wilt u me aub verder helpen:confused:
MVG
 
Beste,
de cd kreeg ik eerst niet aan de praat maar ik heb gelukkig een boot diskette.
dus die diskette erin en gewacht daarna de cd en ik deed zoals u zei en ik kwam terecht op een zwart scherm en daar weet ik niet wat ik moet doen.
MVG.
 
Je moet vanaf de Windows CD herstel uitvoeren.
De reden dat je niet vanaf cd kunt starten zit 'm waarschijnlijk in de opstartvolgorde zoals die in het bios van je systeem staat.

Controleer dat even. Dat doe je als volgt:

herstart de computer en begin gelijk met het indrukken van de volgende toetsen ESC - DEL - F1 en blijf die indrukken. (welke van de drie het is hangt af van het merk bios in je pc en dat weet ik niet. Het zou zelfs nog een andere toets kunnen zijn, maar de hiervoor genoemde 3 zijn wel de meest gangbare)

Eenmaal in het bios zoek je een regel / scherm, waar staat BOOT
Wederom afhankelijk van je bios versie moet je dan even kijken naar een regel waar staat

bootsequence
bootpriority
bootvolgorde

of een woord met dezelfde strekking.

Ik vermoed dat de BOOT volgorde bij jou nu zo staat:
1. floppy
2. harddisk
3. DVD / CD

of

1. harddisk
2. floppy
3. DVD / CD

geen van beide is goed.
Je moet met de pijltjes en / of tab toets de volgorde veranderen naar:

1. DVD / CD
2. floppy
3. harddisk

Als dit eenmaal zo staat, druk je op F10 waarna de computer aan je vraagt:

SAVE and EXIT Sure Y / N ?

Leg nu de XP CD in de lade en beantwoord de vraag met Y (ja)

Dan start de pc opnieuw op.
Nu moet je vrij snel na het begin op een willekeurige toets drukken als Windows daarom vraagt:

(Windows starten vanaf CD, druk op een toets om door te gaan)

Nu kun je verder gaan met reparatie zoals ik hierboven adviseerde (bericht van 14.31)
 
dat van 14.31 heb ik gedaan maar ik kom op een zwart scherm terecht en daar staat dan iets op zoals: kies een schijf.
Druk esc als u deze scherm wilt verlaten

1.d:





wat moet ik hier doen?
 
Laat maar. Gelet op de tijd die je er reeds hebt ingestoken, kun je het wellicht beter anders aanpakken.
Staan er belangrijke persoonlijke bestanden op C dan niet het onderstaande doen, maar stug volhouden proberen de reparatie installatie te vinden.

Start op met de Windows CD, formatteer de C en installeer Windows opnieuw. Probleem ook opgelost en wel binnen 30 minuten.
 
Laatst bewerkt:
ik ben aan het formateren, ik had de D volledig leeggemaak en alles op C:(erg dom van me)
ik ga eens proberen windows op : te zetten en kijken of k alleplaatsen heb(37.2GB) en zo ja of nee ga ik weer formateren en alles in C en laatik alles verder met rust.
MVG.
 
Vooruitlopend op je antwoord:

Zorg vooraf dat je Servicepack 2 van Windows XP op CD hebt!!!! (Mogelijk heb je zelfs als een XP CD waar SP2 in is geïntegreerd. Alleen de oudere XP CD’s hadden dit nog niet)

1. Windows CD in de drive, opstarten en C formatteren
2. Windows installeren op C
3. Als tijdens de installatie wordt gevraagd om toestemming om het netwerk te configureren: NIET toestaan
4. Als Windows gereed is met installatie, dan EERST de moederbord drivers installeren
5. Mogelijk kan Windows tijdens de installatie niet alle drivers voor alle apparaten vinden, geen probleem, nog geen aandacht aan schenken
6. Nu éérst servicepack 2 installeren
7. Dan verbinding maken het internet en eerst alle updates bij Microsoft binnenhalen
8. Herhaal deze stap een aantal keren totdat Windows update zegt dat er geen nieuwe updates meer zijn
9. Als je dit allemaal hebt gedaan, heb je nu een keurig clean systeem met een 100% bijgewerkte Windows
10. Installeer nu eerst je virusscanner en update deze
11. Ga naar apparaatbeheer en kijk of daar nog cirkels met kruizen erin of uitroeptekens staan bij bepaalde apparaten

Laat even weten of dit zo is en bij welke apparaten.
 
Laatst bewerkt:
Beste,
ja ik heb windows vaker geinstaleerd en j ik heb nog 1 van de eerste windows XP cd's.
ik dacht dat ik buld 2600 had.

enfin de formateren is nog niet voltooid het is nu op 83%.
MVG:thumb:
 
Oké dan, maar zorg er dan voor dat de internetkabel uit de pc blijft totdat je SP2 erop hebt gezet!!!!!

Zonder SP2, wordt je systeem zonder dat je zelfs maar wat doet, getroffen door voorbij wandelende ellende.
 
Je moet je voorstellen dat je een huis bouwt in een drukke stad (dat bouwen is je installatie van XP)

Servicepack2 is je voor en achterdeur van je nieuwe woning.

Als je dus dat huis bouwt en je hebt SP2 nog niet geïnstalleerd en je gaat naar je oude huis om te slapen, grote kans dat de volgende ochtend je CV ketel uit je nieuwbouw huis is gejat door passerende dieven. Had je de voordeur en achterdeur gemonteerd gehad, dan was dat risico kleiner geweest.

Da's ongeveer precies waarom je eerst SP2 op je systeem moet zetten alvorens de internetverbinding te activeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan