help ik heb iets fout gedaan in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

miem

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
797
Ik heb een Vobis pc, 3 jaar oud en nog nooit wat in het bios veranderd behalve opstartvolgorde, maar de usb poorten werkte niet en iemand adviseerde om eens in het bios te kijken. Ik heb wat dingetjes bekeken, maar waarschijnlijk dus ook veranderd. Ik heb nu in apparaatbeheer een uitroepteken op mijn beeldscherm adapter, en ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Ik heb de vidiokaart, nvidia rivatnt of velocite stb al verwijderd in apparaat beheer en opnieuw opgestart, maar dat hielp ook niet. Ik heb ook geprobeerd het stuurprogramma opnieuw te installeren.
Is het mogelijk door de batterij er 5 min uit te halen dat ik alles weer terug heb zoals het moet?
Het moederboard is een MS-6163 VA ATX VIA en ik heb als besturings systeem windows 2000.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
beetje simpel misschien, maar heb je geen optie om alles weer op "default" te zetten in je bios?
Dan staat alles weer op fabriekswaarde

Groetjes, Tanja
 
Je kunt in de BIOS alles weer terug zetten met de functie ,,set to default" en dan save.
Dan staat hij weer op de fabrieks instelling en kun je daarna bv. weer de opstart volgorde wijzigen
 
Ja dat is inderdaad een probleempje, ik denk dat het mischien makkelijker is om even iemand in de buurt te bellen die er wel iets meer kijk op heb, je bios is een niet al te moeilijk maar wel riskante omgeving.
Iets veravnderen makt al gauw foutjes.
Ik denk alleen zo klinkt het dat je plug en play bios is uitgeschakelt, normaliter ziet de pc alle hardware automatisch behalve als plug en play in de bios it staat, je zal toch even moeten zoeken vordat je gevonden hebt wat wat is, meesal staat er wel licht omschreven wat iets inhoud in een kader er naast op eronder.

Succes.....
 
Tanja35

Het is inderdaad simpel en in dit geval de oplossing.
Maar ik type niet zo snel dus jij was eerder.
 
Er zijn in het bios twee opties
-load setup defaults en
-load bios default
Welke moet ik dan gebruiken?
 
Geplaatst door jjw
Ja dat is inderdaad een probleempje, ik denk dat het mischien makkelijker is om even iemand in de buurt te bellen die er wel iets meer kijk op heb, je bios is een niet al te moeilijk maar wel riskante omgeving.
Iets veravnderen makt al gauw foutjes.
Ik denk alleen zo klinkt het dat je plug en play bios is uitgeschakelt, normaliter ziet de pc alle hardware automatisch behalve als plug en play in de bios it staat, je zal toch even moeten zoeken vordat je gevonden hebt wat wat is, meesal staat er wel licht omschreven wat iets inhoud in een kader er naast op eronder.

Succes.....

ik vond die oplossing van Will-Well en mij toch makkelijker. Ik weet (bijna) zeker dat het probleem daarna weg is.

@will-well:p :D (beter 2 reacties, dan geeneen)
 
Geplaatst door miem
Er zijn in het bios twee opties
-load setup defaults en
-load bios default
Welke moet ik dan gebruiken?

Ik zou voor de laatste gaan, maar het lijkt me geen kwaad kunnen om ze allebei te doen:D
Tenzij iemand dat tegenspreekt natuurlijk

Groejes, Tanja
 
Nou bios defaults stelt alles terug naar fabrieks instellingen, dit houd in dat in princiepe alles het weer doet zoals vanoud, maar houdt er rekeing mee dat er mischien toch lichte aanpassingen moeten gedaan worden.

En will will in zal me er niet meer mee bemoeien.
 
Ik ga het maar weer proberen, heb allebei tegelijk geprobeerd, maar nu maar eens ëën voor één doen. Tot zo.
 
Geplaatst door jjw
En will will in zal me er niet meer mee bemoeien.

Iedereen mag zich ermee bemoeien. We zijn hier om elkaar te helpen. Met meer mensen meer kans op een goede afloop:thumb:
 
Alle advies is welkom ook van een VROLIJKERD (stond in je profiel ,,geintje'')
 
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik heb allebei geprobeerd, maar nu apart, bios default werkte niet, pc starte niet meer op, maar load setup default heeft wel gewerkt. Ik zal voortaan wat voorzichtiger zijn.
Iig heb ik weer wat bijgeleerd.
Nogmaals bedankt, het is fijn dat je probleem met hulp zo snel kunt oplossen voordat je echt een migraine krijgt ;)
Ik ga nu voorzichtig op zoeken, waarom die usb poorten niet reageren.
 
Mooi dat het gelukt is!!

Over die USB poorten kun je weer een andere vraag stellen. Krijg je misschien weer net zo snel een goed antwoord.

Succes, Tanja:)
 
He will well, ik snap ook wel dat iedereen wat mag zeggen, ik probeer net als iedereen uit mn hoofd een oplossing te bedenken, trouwens dat de pc niet meer opstart kan best wel kloppen, ik zei al dat je daarna mischien nog wel weer dingen moet aanpassen, nogmaals een moeilijk platform is het niet maar wel een riskant.
Dan bedoelde ik de bios uiteraard.
 
Ja kan natuurlijk ook terug gaan naar Vobis...gratis service..!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan