HELP! ik zit vast bij bouw nieuwe PC ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

manzano

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Beste forumbezoekers,

Graag had ik wat hulp , ik wou eens een leuk project en besliste eens zelf een PC in mekaar te frutselen met het beperkte budget van 500 euro.
So far so good ik zocht 2 weken lang naar prijs / kwaliteit.
En kwam uit bij het volgende :

MSI 970A-G43 - Moederbord - ATX - Socket AM3+ -
AMD 970 - USB 3.0 - Gigabit LAN - HD Audio (8-kanaals)
AMD Black Edition - AMD FX 4130 - 3.8 GHz - 4 cores - 4
MB cache - Socket AM3+
Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 - Koeler voor processor
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB -
Toshiba DT01ACA200 - Vaste schijf - 2 TB - intern -
MSI N750Ti TF 2GD5/OC - Grafische kaart - GeForce GTX
Windows 8.1 - Licentie en media - 1 PC - OEM - DVD

Ik recupereerde een antieke behuizing,
en een Sharkoon Silent Storm Voeding van SHA430 9A 430watt dus.
en een DVDRW van asus.

ik heb alles in mekaar gestoken vrij probleemloos , behalve de Grafische Kaart daar ga ik mee wachten tot het systeem opstart zodat ik die niet om zeep help.

Nu het probleem :

Het moederbord heeft volgende power aansluitingen : JPWR1 met 24 gaatjes en JPWR2 met 8 gaatjes ....
De Voeding heeft 3 Connectors 1 met 24 Pins die is ok , 1 met 6 pins wss voor de Grafische Kaart en tenslotte "het probleem" 1 met 4 pins die wss bedoeld is voor JPWR2 maar voor een ander type MoBo denk ik zo .

Ik probeerde de 4 pins in de 8 gaatjes te stoppen , de voeding draait , de CPU koeler ook 2 seconden en dan valt die weer uit de voeding fans blijven gewoon doordraaien tot ik hem uitzet .
Ik heb gebeld met de winkel en daar zeggen ze dat dit moet lukken met 4 pins in 8 gaatjes of holes ik weet niet hoe jullie dit noemen.
Ik ben vrij zeker dat alles goed zit aangesloten.

Behalve 1 klein kabeltje dat ik over heb van de voeding wit -zwart kabeltje ziet er uit als een aansluiting voor een fan , bruine connectir met 3 gaatjes en het past ook in de aansluiting voor sustem fan !

Ik zit zonder ideeen , ik ken er wel WAT van , maar ben geen absolute kenner. Ik kan net wel een PC in mekaar knutselen , maar als het verkeerd loopt , heb ik een probleem , want verder rijkt m'n kennis niet !
Nu hoop ik dat er hier kenners zitten die me verder kunnen helpen en/of assisteren.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten !

OK thanks , ik ga onmiddellijk naar de winkel en koop er eentje ... ik ga nu een goedkoop model kopen omdat de centen op zijn snappie ...

ik ga nu de pointer PSU 500 watt halen ... 26 euro maar zal wel niet zo goed merk zijn , maar de wattage zit wel goed he ???

als ie het houd tot nieuwjaar is het ok ! dan doe ik een upgrade voeding , fans en nog een ssd .

Ik zou meer voor een bekend merk gaan als je namelijk een slechter minder bekend merk kunnen je conponenten daaronder lijden

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou meer voor een bekend merk gaan als je namelijk een slechter minder bekend merk kunnen je conponenten daaronder lijden

Ook als het maar voor tijdelijk is ... ik bedoel is dat dan zwaar lijden ?
Omdat ik nu echt de centen niet kan missen ... dus had ik het idee om nu het goedkoopste modelletje te kopen van 30 euro ... en dan rond nieuwjaar vervang ik hem zeker door een GOED merk !

Wat denk je is dit te riskeren of niet ? die pointer was er niet en andere modellen waren vééél duurder 60 euro en zo .
Dus ga morgen ergens anders heen .
Ik zou kiezen voor deze : ADJ 550W ATX Power Supply 120mm Cooler = 30,-€

https://www.codima.be/nl/catalog/on...50w-atx-power-supply-120mm-cooler-ps-550w-adj

en ?

groetjes , en bedankt voor de snelle reacties hoor.

Als je slim bent koop je een goede voeding die inderdaad wat duurder is maar niet je pc naar de knoppen helpt.

Deze bijvoorbeeld: http://azerty.nl/8-1073-555977/corsair-builder-series-cx500-bro.html

OK Bedankt hoor ... Financieelkonhet er niet meer van af , dus heb nu gekozen voor de ADJ 550 Watt ... eind december koop ik me een hele goede voeding en stop ik die ADJ 550 in het PC'tje van mijn dochter ... en iedereen blij he ?
En zo is het geen verloren geld he ?
maar echt bedankt voor de hulp hoor .

Ik hoop nu maar dat de voeding het probleem was van het niet starten van de computer !!!
Maar dan is er iets mis met de hardware hé ... het enige dat niet nieuw is nu is de behuizing .
Dus dat kan geen probleem zijn he.

dat het nieuw is betekent niet dat het hoeft te werken.

verkeerd gemonteerde/aangesloten hardware kan dit ook veroorzaken
ook kunnen nieuw geleverde producten kapot geleverd worden door fabricage fouten en slechte behandelingen van vracht leveringen

als je het probleem nog steeds ondervind haal dan 1 voor 1 componenten los tot dat de pc wel wilt door starten
met als laatste natuurlijk het werkgeheugen cpu en voeding.

Wel jongens ... dus tijdelijk (noodgedwongen) de ADJ 550 watt gekocht gemonteerd en alles loopt superlekker en vooral muisstil snel en prachtig beeld.
ik moet zeggen tot hier toe veel beter dan ik verwacht had van een systeem van (maar) 500,-euro.

Maar goed ik heb nog een vraagje ik zit dus met GeForce 750TI en ik heb nog een kaart liggen van mijn vorige PC beiden zijn SLI , kan ik die allebei in deze PC monteren ? Of mag dat enekel van hetzelfde type zijn ?
Eigenlijk omdat ik graag nog een scherm wil aansluiten dus zou wel handig zijn als dat zou kunnen ?
Maar ook rekening houden dat ik die voeding niet om zeep help he !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan