Beste forumbezoekers,
Graag had ik wat hulp , ik wou eens een leuk project en besliste eens zelf een PC in mekaar te frutselen met het beperkte budget van 500 euro.
So far so good ik zocht 2 weken lang naar prijs / kwaliteit.
En kwam uit bij het volgende :
MSI 970A-G43 - Moederbord - ATX - Socket AM3+ -
AMD 970 - USB 3.0 - Gigabit LAN - HD Audio (8-kanaals)
AMD Black Edition - AMD FX 4130 - 3.8 GHz - 4 cores - 4
MB cache - Socket AM3+
Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 - Koeler voor processor
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB -
Toshiba DT01ACA200 - Vaste schijf - 2 TB - intern -
MSI N750Ti TF 2GD5/OC - Grafische kaart - GeForce GTX
Windows 8.1 - Licentie en media - 1 PC - OEM - DVD
Ik recupereerde een antieke behuizing,
en een Sharkoon Silent Storm Voeding van SHA430 9A 430watt dus.
en een DVDRW van asus.
ik heb alles in mekaar gestoken vrij probleemloos , behalve de Grafische Kaart daar ga ik mee wachten tot het systeem opstart zodat ik die niet om zeep help.
Nu het probleem :
De Voeding heeft 3 Connectors 1 met 24 Pins die is ok , 1 met 6 pins wss voor de Grafische Kaart en tenslotte "het probleem" 1 met 4 pins die wss bedoeld is voor JPWR2 maar voor een ander type MoBo denk ik zo .
Ik probeerde de 4 pins in de 8 gaatjes te stoppen , de voeding draait , de CPU koeler ook 2 seconden en dan valt die weer uit de voeding fans blijven gewoon doordraaien tot ik hem uitzet .
Ik heb gebeld met de winkel en daar zeggen ze dat dit moet lukken met 4 pins in 8 gaatjes of holes ik weet niet hoe jullie dit noemen.
Ik ben vrij zeker dat alles goed zit aangesloten.
Behalve 1 klein kabeltje dat ik over heb van de voeding wit -zwart kabeltje ziet er uit als een aansluiting voor een fan , bruine connectir met 3 gaatjes en het past ook in de aansluiting voor sustem fan !
Ik zit zonder ideeen , ik ken er wel WAT van , maar ben geen absolute kenner. Ik kan net wel een PC in mekaar knutselen , maar als het verkeerd loopt , heb ik een probleem , want verder rijkt m'n kennis niet !
Nu hoop ik dat er hier kenners zitten die me verder kunnen helpen en/of assisteren.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten !
Graag had ik wat hulp , ik wou eens een leuk project en besliste eens zelf een PC in mekaar te frutselen met het beperkte budget van 500 euro.
So far so good ik zocht 2 weken lang naar prijs / kwaliteit.
En kwam uit bij het volgende :
MSI 970A-G43 - Moederbord - ATX - Socket AM3+ -
AMD 970 - USB 3.0 - Gigabit LAN - HD Audio (8-kanaals)
AMD Black Edition - AMD FX 4130 - 3.8 GHz - 4 cores - 4
MB cache - Socket AM3+
Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 - Koeler voor processor
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB -
Toshiba DT01ACA200 - Vaste schijf - 2 TB - intern -
MSI N750Ti TF 2GD5/OC - Grafische kaart - GeForce GTX
Windows 8.1 - Licentie en media - 1 PC - OEM - DVD
Ik recupereerde een antieke behuizing,
en een Sharkoon Silent Storm Voeding van SHA430 9A 430watt dus.
en een DVDRW van asus.
ik heb alles in mekaar gestoken vrij probleemloos , behalve de Grafische Kaart daar ga ik mee wachten tot het systeem opstart zodat ik die niet om zeep help.
Nu het probleem :
De Voeding heeft 3 Connectors 1 met 24 Pins die is ok , 1 met 6 pins wss voor de Grafische Kaart en tenslotte "het probleem" 1 met 4 pins die wss bedoeld is voor JPWR2 maar voor een ander type MoBo denk ik zo .
Ik probeerde de 4 pins in de 8 gaatjes te stoppen , de voeding draait , de CPU koeler ook 2 seconden en dan valt die weer uit de voeding fans blijven gewoon doordraaien tot ik hem uitzet .
Ik heb gebeld met de winkel en daar zeggen ze dat dit moet lukken met 4 pins in 8 gaatjes of holes ik weet niet hoe jullie dit noemen.
Ik ben vrij zeker dat alles goed zit aangesloten.
Behalve 1 klein kabeltje dat ik over heb van de voeding wit -zwart kabeltje ziet er uit als een aansluiting voor een fan , bruine connectir met 3 gaatjes en het past ook in de aansluiting voor sustem fan !
Ik zit zonder ideeen , ik ken er wel WAT van , maar ben geen absolute kenner. Ik kan net wel een PC in mekaar knutselen , maar als het verkeerd loopt , heb ik een probleem , want verder rijkt m'n kennis niet !
Nu hoop ik dat er hier kenners zitten die me verder kunnen helpen en/of assisteren.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten !