Help!! Internet na systeem formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo,

Ik sta op het punt een systeem te herinstalleren, maar ik wil nu vast weten of het internet aansluiten me straks weer lukt.

Het systeem heeft een SpeedTouch 510 (0419FGTHE), en gebruikt internet via Het Net. Volgens de eigenaar, heeft hij toen hij de computer kreeg gewoon de internet-kabel erin gestoken, en kon hij toen prima op internet.

Dit is één van de 2 computer die is aangesloten op de Speedtouch. Kan het zijn dat alles op dat andere systeem is geinstalleerd, en dat ik op dit systeem inderdaad alleen de kabel hoef aan te sluiten. Het gaat trouwens om Win XP.

Graag hulp van jullie.

Sam
 
Als het modem op "always on" staat ingesteld, is het inderdaad een kwestie van na de installatie van windows (en liever ook gelijk sp2) de netwerkkabel inpluggen en het moet werken...
 
Waar kan ik controlleren of het modem inderdaad op "always on" staat?

Alvast bedankt!!
 
Als je nu de pc opstart, heb je dan meteen toegang tot het inernet? Of moet je eerst op een icoontje klikken om verbinding te maken?
In het eerste geval zit het wel goed, dan staat ie op always-on (oftwel: het modem houdt zelf de verbinding in stand)
 
Als het systeem is opgestart, dan kan ik direct op IE klikken en dat zit ik op internet.

Maar ik hoef dus na het formateren en installeren, geen cd's te installeren? Alle instellingen, zoals wachtwoorden en gebruikersnamen neem ie direct al mee zodra ik de kabel erin steek?
 
Er wordt niks meegenomen, die zijn al opgeslagen in je modem, dus je hoeft niks te doen, gewoon plug en speel ;)
 
Top. Klinkt te mooi om waar te zijn.

Dus even voor de zekerheid: Ik hoef dus echt niets te doen? Alles zoals LAN-instellingen en netwerkadressen gaan automatisch bij het insteken van de kabel?

Zou niet willen dat ik straks een schoon systeem heb, maar dat ik internet toch niet aan de gang krijg.

Weer heel erg bedankt.

Sam
 
Als je nu direct verbinding hebt bij het starten van de pc, zal dat ook het geval zijn met een nieuwe xp installatie. XP zoekt zelf de weg wel ;)
Het kan wel zijn, dat als het niet vanzelf gaat, je even via de wizard internetverbinding, de pc moet vertellen dat je verbinding maakt via LAN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan