Help! Mijn internet 'lagt' mega erg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebas100

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
89
Ik heb sinds gister nieuwe modem, want die was kapot. toen kon ik de hele middag World of Warcraft spelen, tot in de nacht. toen begon de 'ping' in eens rood te worden met 3108ms snelheid.

Als ik men router reset, heb ik heel even groen ( dat is minder dan 300 ) maar dan na 10 minuuten is het weer rood en lagg ik weer.
Alles staad uit, geen utorrent of vuze, geen downloads geen msn. alleen WoW.
Iemand anders zit ook op ons net te downloaden, want mijn zus is niet eens thuis. (zij gebruikt laptop wel eens om films te downloaden ofzo )

Help? :(
 
Draadloze modem/router?
Zo ja, zou ik het netwerk maar eens beveiligen dan!
 
Mijn router heeft wel een paswoord,
kan ik de wi-fi optie mischien uitzetten ofzo?
Mischien xtra info hoe je beter beveiligt?
 
Sorry hoor, maar ik heb echt mijn router wel beveiligt, ik werk al al minimaal 2 jaar mee.

Ik denk echt dat er iets anders mis mee is.
 
Sorry hoor, maar ik heb echt mijn router wel beveiligt, ik werk al al minimaal 2 jaar mee.

Ik denk echt dat er iets anders mis mee is.

Als je goed beveiligd bent kan er niemand anders op je netwerk en je denk toch dat dat het probleem is???
 
Nou zijn er nog andere mogelijkheden dan?
Daarom ben ik ook hier :p

Kan het ook aan ziggo liggen? iemand anders hier ervaaring mee?
 
Hoe precies is je netwerk beveiligd en wat bedoel je precies met dat wachtwoord van je router, waar en wanneer gebruik je dat?
 
Kan ook heel goed dat de router de problemen geeft. Haal deze er eens tussen uit en test het eens zonder de router maar de pc direct op je modem aangesloten.

Als dit het probleem oplost kun je nog kijken of er een nieuwe firmware is voor je router.

Wel even de stroom van het kabelmodem eraf halen en er weer op als je dit doet.
Als je later de router weer er tussen zet dit weer herhalen.

Test dan ook even via http://www.speedtest.net/ de snelheid en pingtijden.
Als het dan nog slecht blijft weer Ziggo bellen en probleem aangeven.
 
Oke, ik heb net mijn modem aan men pc gemaakt
en tot nu toe nog geen lagg, test gedaan met 1055kb download en upload 145.
Ik weet niet hoelang het zo blijft, want als ik zoals vorige keer men router resttte kreeg ik ook 10 minuuten de gewoone snelheid
 

Ik wou even zeggen dat van modum naar pc 100% werkt dus fout is bij router

gewoon paswoord van men router, voor als je wil connecten met je ipod of laptop.
 
Dat is me nog steeds niet duidelijk:

Bedoel je nu:

- wanneer je verbinding wilt maken met je netwerk
- of wanneer je wilt inloggen op je router
 
Ik wou even zeggen dat van modum naar pc 100% werkt dus fout is bij router

gewoon paswoord van men router, voor als je wil connecten met je ipod of laptop.

Dan zou ik even gaan kijken of er een nieuwe firmware beschikbaar is voor je router. Mogelijk los dit de problemen op. Als je kijkt welke firmware er nu op staat, staat meestal wel ergens als je inlogt in de router, en je kijk dan wat alle volgende nieuwere versies van de firmware oplossen dan weet je mogelijk meer.

Vermeld eens even duidelijk wat jij met het wachtwoord bedoelt. Kun je niet inloggen op je router omdat je het niet weet ?

Vermeld ook even welk merk en typenummer je router is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan