HELP !!! MS Access Datum en Tijd Probleem !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Powerblade

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
:shocked:

Beste Mensen,

Ik heb een dood gewone bon programmatje gemaakt die de volgende gegevens bewaard:

Bonnummer
Bon Datum
Bon Tijd
Bon Naam
Bon Bedrag
Bon Betaald: Ja/Nee

Nou heb ik 4 query's gemaakt voor 4 rapporten.

1 query die laat een lijst zien van alle betaalde bonnen tussen [begindatum] en [Einddatum]. Voor zover geen probleem....:thumb:

Deze bonprogramma is voor een horecabedrijf. De werktijden zijn: Bijvoorbeeld:
24-05-2008 van 10:00 t/m 25-05-2008 tot 03:00.

Dus een werkdag voor deze bedrijf is eigenlijk een combinatie van 2 datums....

Als ik als Begin datum 24-05-08 en einddatum 25-05-08, pakt hij alle bonnen die nodig zijn + alle bonnen tot 23:59:59 van datum 25-05-08. En dat is nou niet de bedoeling.

Wat ik nou wil is: Als ik intype: [Begindatum]=24-05-08 en [Einddatum]=25-05-08 (enter)

Moet ik alle bonnen van 24-05-08 van 10:00 t/m 23:59 en Alle bonnen van 25-05-08 van 0:00 t/m 03:00 uur krijgen.

En volgende dag, dus van 25-05-08 t/m 26-05-08: 25-05-08 van 10:00 t/m 23:59 en Alle bonnen van 26-05-08 van 0:00 t/m 03:00 uur krijgen.

Uren mee bezig geweest, maar tevergeefs. Van alles geprobeerd met SQL, Expressie, VB, allemaal noppes. Dit is een essentieel onderdeel van het programma i.v.m. Kas telling, dus Alle hulp is meer op prijs gesteld dan anderssss...

Alvast erg bedankt voor alle mensen die een mogelijk oplossing hebben.

Gr Powerblade

Zoiets (even controleren of alle haakjes etc goed staan en variabele namen aanpassen)
Code:
strSQL = "SELECT * FROM Table WHERE (BonDatum >= # " & _
   me.txtStartDatum &  "# AND BonTijd >= #10:00:00#) " & _
   "AND (BonDatum <= # " & me.txtEindDatum &  "# AND BonTijd <= #03:00:00#) "

Bedankt voor je reactie,

Wat meer details. Ik heb dus een query met datum en tijd veld. Onder datum staat een creteria: >=[Begindatum] And <=[Einddatum]. Dus op moment dat je op de query klikt, krijg je 2 schermen achterelkaar: Begindatum, vul je in, ( enter ) Dan komt einddatum, vul je in, ( enter) en dan krijg je dus een lijst met bonnen.

Of moet ik eerst een formulier: Begin en Einddatum maken en verwijzen hierna als ik de query klik en dan de hierbovenstaande formule inplementeren.????

En/Of waar en hoe pas je de bovenstaande formule toe???

Query: afdruk datum
Veld: datum
Tabel: Order
Creteria: >=[Begindatum] And <=[Einddatum]

Nogmaals bedankt!

De code is VBA. Als je 'm in de query builder bouwt moet je meerdere criteria invullen, zowel onder begindatum, einddatum, starttijd en eindtijd

In je voorbeeld noemde je begin en einddatum, ik ben daar dus ook van uitgegaan. Als je einddatum altijd begindatum + 1 is kun je daar natuurlijk ook gewoon StartDatum+1 van maken.

Dat klopt. Begindatum +1 = Einddatum. Dat is nou juist het probleem. Hoe zet je meerdere creterias in de Query builder ......

Ik heb dus de volgende velden in de query builder:

Datum, Tijd, Bonnummer, BonNaam, Betaald ( True/False ), Totaal
tabel : Order

Onder het Veld DATUM in query ontwerp bij creteria heb ik zowel bij datum als tijd verschillende dingen uitgeporbeerd maar helaas.

Dus hoe zou de creteria eruit moeten zien voor:

Veld: Datum Tabel: Order Creteria: ??????????
Veld: Tijd Tabel: Order Creteria:????????

En even anders: Als ik de VBA code gebruik, hoe zou ik dat dan kunnen gebruiken in dit verband???

Ik heb deze query gemaakt en gebruikt om een simpele rapport te laten zien met bonnen. Dus als een andere weg met VBA code beter is, kan ik ook die gebruiken, het gaat tenslotte om de resultaat..

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan