gkesler
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2000
Ik heb 2 computers (1 slaapkamerpc en 1 woonkamerpc) met Win XP verbonden in een netwerk. Het probleem is sinds enige tijd dat beide computers elkaar wel kunnen zien als ik tenminste de slaapkamer- pc met zoeken probeer te vinden. Echter ik kan de slaapkamerpc niet "binnenkomen" vanaf de woonkamerpc. Ik krijg telkens de melding dat de door mij benaderde pc niet toegankelijk is en dat ik mogelijk niet de juiste machtigingen heb. Ik moet contact opnemen met de beheerder van de server om te weten of ik toegangsrechten heb. De woonkamerpc is vanaf de slaapkamerpc wel goed te bereiken.
Volgens mij is alles goed ingesteld: alle schijven zijn gedeeld en ook de benodigde clients en protocollen zijn ingesteld. Ook heb ik alle clients en protocollen op de slaapkamerpc al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het punt is dat het netwerk altijd prima heeft gewerkt maar opeens (?) niet meer. De pc's kunnen elkaar dus wel zien dmv een zoekopdracht en vanaf de andere pc op de ene binnenkomen is dus ook geen probleem. Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft de gouden tip?
Alvast bedankt!
gkesler
Volgens mij is alles goed ingesteld: alle schijven zijn gedeeld en ook de benodigde clients en protocollen zijn ingesteld. Ook heb ik alle clients en protocollen op de slaapkamerpc al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het punt is dat het netwerk altijd prima heeft gewerkt maar opeens (?) niet meer. De pc's kunnen elkaar dus wel zien dmv een zoekopdracht en vanaf de andere pc op de ene binnenkomen is dus ook geen probleem. Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft de gouden tip?
Alvast bedankt!
gkesler