Help!!! NTDLR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, bij het opstarten van de pc krijg ik de melding dat het NTDLR bestand ontbreekt.. ik heb dit een paar jaar geleden ook al een keer gehad.. maar weet niet meer hoe ik dat toen opgelost heb.
Iemand enig idee.. er zitten twee harde schijven in die goed zijn aangesloten en er staat twee keer XP op... dus een dualboot wat ik helemaal niet wilde.
De eerste schijf is FAT 32 te tweede schijf is NTFS..

worden de harde schijven wel gedetecteerd in dos

volgens mij zit het probleem in de bios

Ja die worden gedecteerd in DOS, maar waar moet ik in de BIOS kijken??? En wat moet ik daar dan eventueel doen???

Volgensmij staat die file ook los op de installatie cd, als je'm kan vinden moet je dat bestand gewoon in de root zetten. C:/hier.

2 fisieke schijven, en toen windows geïnstalleerd op de 2de? Was die melding direct na de installatie?

Hoi Sandra!

Je hoeft niets in de BIOS te doen of te zoeken!
Gewoon van de CD het NTLDR bestand af plukken en eventueel op een floppy zetten.
Hierna in de C:\ root zetten.
Heb dit probleem ook gehad toen iemand het voor de grap had weggehaald! Ja.......hahahaha!

Succes!

Gewoon de cd er in. Voor herstellen kiezen met (r)
Je krijgt dan een soort Dos. Nu schuif je bijgaande ntldr van het floppy af naar de c:
Dus copy a:\*.* c:\

Kijk of je daar ook I386 ziet staan.
Anders ook c:\i386 meenemen.
Zo is het tegenwoordig bij mij.

Hoe haal ik de NTDLR van de cd rom af dan... ik heb nu geen windows erop staan heb net geformateerd, en wil er nu millenium opzetten om daarna een upgrade van XP te doen omdat ik geen bootable xp cd rom heb.. maar nu krijg ik bij de installatie de volgende melding:

Waarschuwing: SU-0015

Er is een OS/2- of een Windows NT bestandsysteem partitie op de schijf gevonden...
De bestanden op deze partitie zijn niet beschikbaar wannneer u Windows Millenium Edition gebruikt...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

het gaat weeeeeeeeer niet
Als het nu niet lukt moet je maar even lenen van iemand.

Lerosa, die XP upgrade is toch ook bootable?
Hoef je niet eerst Milennium te doen.

nee xp cd rom is niet bootable. dus ook de upgrade niet.

Heeeeee, ik heb zelf ook een upgrade en heb die altijd gebruikt op een schone schijf. Tenzij jij.......ahum
Het enige wat ik altijd moest doen was Microsoft gerust stellen dat ik em gebruikte als upgrade dus dan deed ik 1 tel de oude cd er in.

Lerosa ben jij die schoonheid op jouw main page van je website? :cool: Good looking.

Ehm ontopic weer... :o
Is de c schijf(degene waar windows al eerder op stond) in FAT32? Dat zou het proces best vereenvoudigen namelijk.

:o Ja dankje ik ben inderdaad die schoonheid hahaha.

on topic:
Ja de C schijf is de FAT 32 waar windows xp al eerder opstond.

Geplaatst door Elisa
Heeeeee, ik heb zelf ook een upgrade en heb die altijd gebruikt op een schone schijf. Tenzij jij.......ahum
Het enige wat ik altijd moest doen was Microsoft gerust stellen dat ik em gebruikte als upgrade dus dan deed ik 1 tel de oude cd er in.

Elisa, ik heb een volledige versie van XP Pro, alleen is hij niet bootable.... je kan dan bij het installleren kiezen voor een upgrade of een nieuwe installatie, doordat ik er eerst millenium opzet doe ik de upgrade..

Hee luitjes, ik moet nu echt naar mijn bedje toe.. ik ga morgenochtend weer verder met de pc.... ik hoop dat jullie er dan ook zijn om me verder te helpen..

Welterusten allemaal..

Je kunt zoals ik nu zie 2 dingen doen volgensmij,
herinstalleren mbv een win98 bootdisk met cd-rom ondersteuning en xp in 1 keer installeren, heb je ook geen bootable nodig(die ik je best zou willen opsturen maar niet mag van helpmij
clown.gif
)

of
je zet mbv een bootdisk de NTLDR handmatig op de schijf en kijkt of dat het gewenste effect geeft.
Later kun je dan wel foot gelopen installatie herstellen door de boot.ini van je c schijf aan te passen en een keer daarop de 2de windows verwijderen dmv formatje of anders.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lerosa
Hee luitjes, ik moet nu echt naar mijn bedje toe.. ik ga morgenochtend weer verder met de pc.... ik hoop dat jullie er dan ook zijn om me verder te helpen..

Welterusten allemaal..

I'll try..

Sandra,
In de toekomst, als je weer een (kopie) CD hebt, maak maar gelijk een bootable kopie van. Dat werkt wat makkelijker.

Groetjes :D
Falco

Eerlijk gezegd...ik snap er nog steeds niets van.
Al is het een copie. Die dingen zijn toch allemaal bootable?? Ook al kopieer je een orignele.

Eerlijk ? Ik snap ook niet alles.
Eerst staat XP 2x op daarna geformateerd en vervolgens komt ME ook erbij.
En als tussendoortje ontdekt @temptation dat Sandra een 'schoonheid' is. Maar dat wisten wij al ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan