Help!!! NTDLR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je soms opnieuw gepartitioneerd en vergeten de partitie aktief te maken ?

Ik heb de bios op floppy gezet.. en daarna nog een keer op HDD maar het maakt niet uit waar die op staat.. XP start gewoon niet uit zichzelf op.

Geplaatst door buick
Heb je soms opnieuw gepartitioneerd en vergeten de partitie aktief te maken ?

Op een harde schijf waar 1 partitie opstaat geeft die de melding aan, ... maar ook op een harde schijf die wel gepartioneerd is... dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen.. of wel??

Hij moet nu gewoon weer van de HD starten.

Dus in het bios veranderen.
1e boot HD
2e boot cd
3e boot floppy

O ik zie dat ik de laatste berichten heb gemist.

Je kunt dat eenvoudig testen door Fdisk op te starten en te kijken met de optie 'set active partition' .
Als de partitie nl niet aktief staat (en dat gebeurt bv als je de schijf in verschillende delen opsplitst), dan kun je er niet van opstarten; zelfs niet als je hem met windows installeert.

Oke ik ga ff bij fdisk kijken
kan dat verder geen kwaad voor windows xp?? die er al op staat??

:rolleyes: zolang je alleen die "set active "optie gebruikt niet.
Met verkeerde opties kun je wel alles wissen ja...

Heb je voordat dit probleem zich voordeed misschien een schijf erbij gezet, met jumpers op IDE kabels gerommeld?

Zie buick's antwoord, die is gerichter.

Nee hoor :)
Je kunt hem alleen aktiveren als hij dat nog niet is.
Je kunt hem niet meer inaktief maken :)

Ik heb de first boot device op hdd gezet en nu start hij wel op...:)

Wel vreemd, bij mij staan die opties gewoon op
1 diskette
2 cd rom
3 hd

Zolang er in de eerste niets zit, scant ie de 2de waarna de hd...
Anyway beter dat het weer werkt:thumb:

Vind het wel jammer dat je geld hebt moeten verspillen aan een MS produkt. :D (zei ik iets? ;) )

Wel vreemd, bij mij staan die opties gewoon op
1 diskette
2 cd rom
3 hd

Kan natuurlijk ook maar is wel slordiger ;) Dan zie je altijd eerst not found, not found.
In ieder geval moet er iets verkeerd hebben gestaan anders zou het nu ook niet goed gegaan zijn.
Blij aan toe dat je nu zo ver bent Lerosa.

Ja bij mijn eigen computer staat de first boot device ook op floppy, maar goed het zal wel.. het werkt nu dus ik blijf er verder maar van af...
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp:thumb:

Ik weet niet of ik dit nog in deze sectie kan plaatsen... maar de pc gaat redelijk goed op toch wat kleine schoonheidsfoutjes na...
Hij wil dus niet opnieuw opstarten... hij sluit wel norton en messenger af maar daarna gaat hij niet verder met afsluiten en opnieuw opstarten.. hoe komt dat??
Iemand een idee??

Op welk punt wil Windows niet meer afsluiten?
Zegt hij ik ga nu afsluiten of is het eerder.
Als het eerder is (dus met bureaublad nog voor) zou je eens via taakbeheer bij processen kunnen kijken welke je kent (alles van Norton maar niet doen) en die 1 voor 1 afsluiten.

Ik had hetzelfde met LeecHammer. Ook al sluit ik af. Dat programma blijft toch in taakbeheer staan. Zodra ik deze weghaal sluit Windows wel .

Ik heb in apparaat beheer gekeken en daar stond een geel uitroepteken voor iets van een audio codec.. heb daar het bijbehorende stuurprogramma voor geinstalleerd en nu start hij wel weer normaal opnieuw op!! :thumb: Thanks all!!

Alleen wil hij nog niet gewoon afsluiten, dat moet ik nog een keer herhalen onder Start.. voordat hij afsluit.

Het zijn duistere wegen die je bewandeld maar het heeft blijkbaar effect :D :D

Taakbeheer bereik je via de taakbalk/rechtsklik.
Jij hebt het volgens mij over apparaatbeheer. LOL

Kijk nu dus nog eens in taakbeheer of je een programma ziet staan die er eigenlijk niet behoort te staan. Overigens is het niet afsluiten vaak wel iets wat door een verkeerde driver wordt veroorzaakt maar ga dat maar eens uitzoeken. Puur mazzel als het je lukt.
Want eerlijk gezegd Falconetti, van Microsoft word ik echt duizelig ;)

Geplaatst door Elisa
Want eerlijk gezegd Falconetti, van Microsoft word ik echt duizelig ;)

Ik niet, of niet in dit geval :D
Maar ik print de boel altijd uit dan kan ik rustig en zonder fouten verder gaan (met klooien.. :D)

Ik heb al een andere oplossing gedaan... heb net XP opnieuw geinstalleerd... ik vermeende dat Norton en MSN een conflict met elkaar hadden.. ik ga nu een voor een de programma's er weer opzetten en kijk na elk geinstalleed programma of die goed draait voordat ik het volgende programma ga installeren.. iedereen bedankt tot zover!! :thumb:

En als je nou toch bezig bent........heb je ook 1 of 2 partities erbij gemaakt? Als je tenminste genoeg ruimte hebt. Dat scheelt een hoop redwerk als het weer eens misloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan