Help!!! NTDLR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit toch nog ff met een probleem, ik kan het ntdlr bestandje nergens op vinden.. ik moet die volgens jullie terug zetten.. maar dan moet ik hem wel heben, kan iemand mij die opsturen zodat ik hem even op een floppy kan zetten.. en hem dan terug kan plaatsen??
En formateren heeft ook geen zin toch?? Wat is dat eigenlijk voor een bestandje.. "ntdlr".
En ik zit ook nog met die andere foutmelding in mijn maag als ik ME wil gaan installeren..

Waarschuwing: SU-0015

Er is een OS/2- of een Windows NT bestandsysteem partitie op de schijf gevonden...
De bestanden op deze partitie zijn niet beschikbaar wannneer u Windows Millenium Edition gebruikt...

Ik heb nu met de 6 cd's van windows xp de computer opgestart.. ik ging ervan uit dat daar ook het ontbrekende ntldr bestand tussen zat maar ik krijg nu weer de melding dat hij ontbreekt.

Geplaatst door Elisa
Gewoon de cd er in. Voor herstellen kiezen met (r)
Je krijgt dan een soort Dos. Nu schuif je bijgaande ntldr van het floppy af naar de c:
Dus copy a:\*.* c:\

Kijk of je daar ook I386 ziet staan.
Anders ook c:\i386 meenemen.
Zo is het tegenwoordig bij mij.

Ik heb bovenstaande gedaan.. maar het kopieren van a naar c lukt niet... moeten die sterretjes er staan?? Of moet daar wat anders staan.. hoe kan ik kopieren in DOS??

Ik heb net ntldr gekopieerd van a naar c..
maar met opnieuw opstarten zegt ie weer dat de ntldr ontbreekt
Wat zou ik nog anders kunnen doen om het weer goed te krijgen.. is FDIsk misschien een optie??? er staat nu toch niks op de c schijf...
En als ik de setup wil doen dan krijg ik weer een andere foutmelding:

CDR101: not ready bezig met lezen van station D..

wat is dat nou weer???:confused:

Waarschuwing: SU-0015
Er is een OS/2- of een Windows NT bestandsysteem partitie op de schijf gevonden...
De bestanden op deze partitie zijn niet beschikbaar wannneer u Windows Millenium Edition gebruikt...

dat hou in dat win me geen ntfs schijven kan,
zien dus je heb dan geen toegang op d:
wat trouwens later weer goed zou komen na upgrade,
naar xp.

Wilde nu C weer gaan formatteren en toen kreeg ik de melding dat dat niet kon omdat C een netwerkstation is... hoe kom ik daar nu weer aan:confused: ???

lol je heb op eens wel veel vreemde dingen he.
misschien kan je het met een boot floppy doen.
format dan me en dan xp upgrade ik weet het zo ook niet in 123 :/

hahah ging dat maar zo makkelijk.. C is een netwerkstation geworden en kan niet geforamteerd worden.... maar hoe kan het nou een netwerkstation zijn geworden??
Is misschien F-Disk een optie??

je zou het kunnen proberen ik gebruik altijd de win cd.
dat was makelijker maar die van jou werk niet zeg je.
zonde

Wat gebeurt er precies met F-Disk, het is maar een schijf van 13 GIG en heeft maar 1 partitie is het dan evengoed zinvol???

met f disk kan je je schijf op delen bevoorbeeld in een,
stuk of in meerdere stuken.

weet ff de pagina niet van de schoone pc daar stond,
het het op hoe het werkt.

Als ik F-Disk doe dan krijg ik de melding:

Fout bij het lezen van vaste schijf.

Probeer inderdaad op te starten met een bootdiskette die CD ondersteuning heeft.

Dan naar je cd station gaan

dan naar de map /i386

en daar winnt.exe opstarten. Dan zou je als het goed is in de windows xp setup moeten komen.
M$ heeft destijds nl een fout gemaakt door op de upgrade cd ook de volledige install te plaatsen. Heeft nog heel wat stof doen opwaaien.

Zorg wel dat je het bestandje smartdrv kunt laden, dat scheelt al gauw 30 minuten installatietijd.

Lerosa, de zaken liggen nu al anders maar
copy a:\*.* c:\
is het commando wat je tikt bij de prompt :)
en *.* betekend gewoon alles.
Altijd handig om geen typfouten te maken.
In dit geval zou je dus de ntldr van het floppy naar de c:\ hebben gekopieerd.

Als je dit als je normaal in Windows zit gebruikt bij zoeken en je typt *.jpg dan krijg je dus alle foto's.

Laatst bewerkt:
Ik ga er zo even mee naar een computerzaak.. ik kom er echt niet meer uit hoor.. als ik niet eens F-Disk kan doen, dan weet ik ook niet meer.....
Jullie horen nog wel van me hoet het afgelopen is...

tot zover bedankt allemaal!!!

Nou ben in de winkel geweest en die zag geen problemen op de harde schijf... heb maar wel even xp home gekocht.. zodat ik een opstartbare cd rom heb..
maar wat wil nu het geval??
Xp Home is geinstalleerd, maar zodra ik de pc opnieuw opstart krijg ik de melding: diskboot failure, inser system disk and press enter..
wat moet ik hier nu weer mee, als ik de cdrom erin stop voor het opstarten dan start XP wel op, maar dat is toch niet de bedoeling???:confused:

Iemand hier nog een antwoord op hahahah!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan