Help pc loopt vast? komt door videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkpimmetje

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo allemaal

dit is mijn eerste post hier,

Ik heb een probleem, ik heb momenteel een PC met een I7core en 6gb ram,
Ik heb sinds kort een videokaart gekocht: Radeon 5870, sinds ik die erin heb gezet
gaan mijn games best achteruit. Ik heb de laatste drivers geinstaleerd maar vaak
zie ik kleine zwarte vegen door me scherm heen en veel lagg. Ik heb gister de nieuwe battlefield gekocht en na 20 minuten spelen liep me hele pc vast. Ik maakte mijn kast open en mijn videokaart is heeeel erg heet. Is mijn videokaart stuk ?

Mvg. Pim

Heb je wel eerst de drivers van de oude videokaart helemaal en goed verwijderd?

Hij is in elk geval mooi schoon van binnen dus een stofprobleem zal het niet zijn. Draait de ventilator van de videokaart wel als de PC aan staat?

ik heb heel windows 7 eropnieuw opgegooit ik had eerst vista, dacht dat daarom de videokaart niet goed meewerkte, en heb toen de drivers geinstaleert... en ja de ventilatortje op de videokaart draait.

Download Rivatuner of PCWizard

Tijdens het gamen, wat zijn de temperaturen dan?

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b94ef487bad8/4b94ef486ff61-Untitled.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Dit probleem heb ik ook (gehad).

Als ik speel op resolutie van 1024 ofzo dan is er niks aan de hand.
Wordt de resolutie hoger, loopt pc na kwartiertje vast.

Heb nog steeds geen idee wat het is..

Tip van Probleempjes, ga ik ook eens proberen..:thumb:

5 minuten, ben niet verder gegaan omdat die dan ineens vastloopt en ik geen screen kan maken

Goed, ik heb even gekeken. Moederbord temperatuur van 80graden??? Los dat even op, kabel's netjes ophangen enzo, ook vind ik je processor niet bepaald koel.

Met rivatuner, kan je de videokaartfan sneller laten draaien. Doe dat even.

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b951f7a10c82/4b951f7a0aec4-Untitled.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
handig ophangen? ik heb egt totaal geen verstand van hardware ;o
alleen inbouwen van videokaart kan ik :P
ik ga ff dat programmatje testen.

Naja, zet de fan maar even wat harder dan de 28% waar het nu op staat, denk dat 50~60% wel genoeg is.

Als jij je kast open hebt, is de binnenkant van de kast warm? (Als in, komt er veel warmte uit de kast?)

Vreemd, hij ziet de driver niet. Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan