Help, Videokaart gecrashed??

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvdwaal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Ik heb een vraag, ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe videokaart de Radeon HD 2600 XT, ik ben zeer tevreden met deze kaart, alleen ben ik bang dat hij nu al gecrashed is...

Ik startte een spel op toen kwam er tot 3x toe een error van VPU Recover.
Toen ik inmiddels het spel (America's Army) geladen had, kwam er een vage error over dat de resolutie waarop het spel draaide niet ondersteund werd (heel vaag..had inmiddels al meerdere keren gespeeld). Binnen enkele seconden werden delen van het beeld nog eventjes groen/paars knipperend waarna ik probeerde alles te sluiten en naar windows te gaan.

Dit lukte niet, scherm werd zwart en zodoende heb ik de reset knop ingedrukt. Toen ik hem weer opnieuw opstartte had ik meerdere malen geen beeld.. veel geprobeerd..

Tenslotte de kabels veranderd DVI kabel eruit --> Analoog erin en toen kreeg ik bij het opstartten wel de gebruikelijke gegevens, maar dan met diverse strepen in beeld:

Zie links:

* wanneer de pc iets verder is met uploaden = het groen
** wanneer de veilige modus geopend wordt zijn de strepen blauw

veilige modus is de enige manier om in windows te komen.. na het gestreepte scherm knalt ie weer op zwart..

Ik heb stroom eraf gehaald erop gedaan... kaart geprobeerd aan te duwen (al zat ie er al goed in).. ff rust gegeven werkt ook niet.. Ik hoop echt dat een van jullie me kan helpen, weet echt niet wat ik moet doen!!

*** de bios deed paar maandjes terug ook vaag, moest toen ineens de tijd er opnieuw inzetten en ook de FSB stond op 100mhz ipv 133mhz, miss dat dat de zaak iets veranderd?

Alvast bedankt als iemand me kan helpen,
----------------------------------------------------------
Sapphire Radeon HD 2600 XT (AGP)

Andere specs:
Athlon 2400 XP
Asus A7N8X-X moederboard
1,5 gb ddr PC3200 geheugen
200 gb hdd
300 watt Aopen voeding

Draai op windows XP

Eerst maar eens even dit:

Je zegt dat het een nieuwe kaart is. Heb je VOOR het plaatsen eerst de drivers van je oude videokaart VOLLEDIG verwijderd??

En na het plaatsen van je nieuwe kaart de nieuwste drivers geinstalleerd??

En v.w.b. die bios: een nieuw batterijtje zou ook wonderen doen!

Hoi,

heb een soortgelijk iets 2 jaar geleden ook gehad.
Uit later onderzoek bleek dat mijn voeding het begeven had onder het spelen van een spel!
Hierdoor overleed mijn moederbord (Asus A7V8X) en mijn grafische kaart (Radeon 9700 PRO).
Kenmerk: PC starte nog wel op maar monitor gaf alle kleuren van de regenboog.

Hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar kijk uit voor je er een andere videokaart in zet, want.....dat deed ik ook en weg was ie, meteen gesneuveld. Wist toen nog niet hoe erg de schade was, nu inmiddels wel.

Voorzichtig dus!

Suc6.

Snelle reactie, super..

Ja, ik heb alle drivers veilig verwijderd, zoals het hoort. Ik heb hem nu ook al enkele dagen gewoon draaien, heb al wat uurtjes america's army en NFS carbon erop gespeeld, dat is een beetje het gekke.

Drivers is wel een groot probleem trouwens, ATI ondersteunt op de website enkel de PCI-e varianten. Hierdoor moeten de mensen met AGP kaarten op de websites van hun fabrikanten zijn (in mijn geval sapphire)

De software werkte goed tot vanavond..

Hoi,

heb een soortgelijk iets 2 jaar geleden ook gehad.
Uit later onderzoek bleek dat mijn voeding het begeven had onder het spelen van een spel!
Hierdoor overleed mijn moederbord (Asus A7V8X) en mijn grafische kaart (Radeon 9700 PRO).
Kenmerk: PC starte nog wel op maar monitor gaf alle kleuren van de regenboog.

Hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar kijk uit voor je er een andere videokaart in zet, want.....dat deed ik ook en weg was ie, meteen gesneuveld. Wist toen nog niet hoe erg de schade was, nu inmiddels wel.

Voorzichtig dus!

Suc6.

Dat meen je niet :( Ze wisten me in de winkel te vertellen dat mijn gedateerde systeem geen problemen zou hebben met de sterkere 3d-kaart, doordat de andere onderdelen niet zoveel stroom pakten. Voor de zekerheid had ik ook nog een online winkel geraadpleegt en die vertelden mij hetzelfde, geen enkel probleem met een A-merk voeding van 300watt.

Ik wilde eigenlijk net mijn oude 3d-kaart (Ati Radeon 9600 pro 128mb) er even in gaan zetten om te kijken of die het wel zou doen, maar goed dat je zegt dat ik daar eventjes mee moet wachten

Btw het betreft de Sapphire HD 2600 XT, 256 mb GDDR3 .. dus 800mhz core en 1300 memory geloof ik)

Nogmaals,.....het is niet om je te verontrusten en misschien heb je met een ander probleem te maken (weet ook niet wat) maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Wacht nog even of er meer reacties komen op je vraag.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien kan je het omdraaien, heb je niet iemand in de buurt waar je de videokaart even kan proberen.

Modag

Haha dat is ook wel slim inderdaad, maar bijna iedereen is allang overgestapt op PCI-e :(

Ik heb het nu net toch even aangedurfd en ik heb mijn oude 3d-kaartje erin gedaan. Ik typ nu vanaf die computer, dus ik denk dat ik de bron van de problemen gevonden heb.

Ik zit nu alleen nog wel heel erg met het...hoe is dit gebeurd...
ESD, statische electriciteit...?? of heeft me voeding onderspanning geleverd waardoor die ging trippen,,,

Hoi,

Kan ook gewoon een defect aan je videokaart zijn als hij inderdaad nog maar een paar dagen oud is zou ik naar de winkel terug gaan want als je inderdaad een a-merkvoeding hebt dan zie ik weinig problemen waarom hij niet zou werken.
Dat 3d kaartje is dat wel een agp kaartje?

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan