Help zsm ajb! Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik heb 2 laptops en plaats deze berichten met mijn laptop die wel werkt. De andere waar bestanden op staan waar ik net aan wilde werken die start niet op. Als ik op de knop aan druk dan krijg ik een zwart beeld met het volgende bericht:

NTLDR ontbreekt. Druk ctr, alt, dlt om opnieuw op te starten.

Als ik dat vervolgens doe krijg ik weer hetzelfde bericht.

Kan iemand met zsm helpen dit probleem op te lossen? Ik weet weinig van computers dus als jullie kunnen helpen heeel graag.

De laptop is van het merk packard bell.

Ik heb trouwens al gegoogled en vind daar alleen mogelijkheden met een diskette of cd-rom met windows erop maar die heb ik niet waardoor ik het dus niet op die manier kan oplossen.

Weet iemand anders hoe het wel kan?

heb je niks geen cd's?
zoals een windows xp cd of een repair cd?
anders even bij iemand lenen en volgende uitvoeren.

Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

CD .. (om te wisselen naar c: )
Dir
Copy D (= cd rom drive):I386NTLDR
Copy D:I386NTdetect.com
(Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
EXIT en heropstarten

Laatst bewerkt:
Hallo Knightrider,

Nee heb helaas geen idee waar die CD zou liggen. Kan evt pas vanavond van iemand lenen. Is er ook nog een andere optie zonder CD Rom te gebruiken of is dat de enige mogelijkheid dit probleem op te lossen?

Bedankt voor je reactie.

het probleem is dat je dat bestand naar je hardeschijf moet copieren.
dit gaat dus alleen met de windows cd.

ik zal nog eens kijken of het anders kan maar ben bang van niet.

Als het kan heel graag. Ben ondertussen aan het bellen om te kijken of iemand over die CD beschikt en deze kan/wil uitlenen.

Is er iemand aanwezig die me verder kan helpen?

Heb net de CD rom binnen en als ik die erin doe en de laptop aanzet krijg ik nog steeds dezelfde melding. Wat moet ik nu doen?

Iemand wakker? NTLDR ontbreekt.

Is er iemand op dit late tijdstip aanwezig die me kan helpen met een ontbrekende NTLDR waardoor de laptop niet opstart? Ik weet wat ik moet doen maar heb nog hulp nodig :(

Boot vanaf een XP cd en start "Recovery Console"
Wanneer je een command prompt krijgt type je de volgende dingen in:

FIXBOOT
FIXMBR

Ik heb de CD rom erin gedaan. Daarna op f2 gedrukt. Daarna ben ik naar de BOOT optie gegaan. Maar vanaf hier weet ik niet wat ik meot doen en ik weet niets van pc's.

Ik zie staan:

Recovery boot: Enabled
Network boot: enabled
Boot order: CD-Rom/DVD drive
Hard drive
USB removable devices
realtek boot agent

Als ik op recovery boot klik gebeurt er niets, alleen enabled verandert in disabled en vv.

Wanneer je boot vanaf de cd, krijg je op een gegeven moment de melding om windows te repareren door op de r te drukken.

Bedankt voor je reactie, het is nu zeker 20 min geleden dat ik de CD rom erin heb gedaan en er is niets veranderd.

Moet ik de laptop weer uitdoen en opnieuw naar boot gaan?

Je moet in je bios eerst instellen in het bootmenu dat de firstboot vanaf de cd-rom is.
Dan bevestigen met F10, en de pc herstarten met de cd in de speler.

Waar je nu zit te koekeloeren is je BIOS.

Sorry, misschien kom ik dom over maar ik begrijp het echt niet.

Wat moet ik nu als eerst doen?

"Je moet in je bios eerst instellen in het bootmenu dat de firstboot vanaf de cd-rom is."

Hoe doe ik dit? Waar moet ik op klikken?

Het klinkt echt als abracadabra voor mij.

Wanneer je je pc opstart, druk je herhaaldelijk op de F1(of F2 of Delete)(afhankelijk welk BIOS je hebt).
Je komt nu in je BIOS.
Ga nu met de pijtjestoetsen naar het bootmenu.
Hier kan je de volgorde van het booten aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu in de BIOS en optie BOOT.

Maar ik zie niet heo ik de volgorde moet veranderen?

Of is dat de optie Boot order?

Oh wacht, het kwartje valt. Dat heb ik nu gedaan.

Maar ik krijg weer dezelfde melding :S

Wanneer je een verandering hebt gedaan, moet je deze bevestigen met F10. Gevolgd door OK

Ja kijk, dat had ik ook gedaan maar niets is veranderd.

Ik heb nu de laptop weer uitgedaan. Opnieuw gestart. F2 gedrukt. Naar boot gegaan.

Maar bij boot order staat al als eerste CD-ROm/DVD Drive, daarna hard drive en dan USB en realtek boot agent.

Oke, dan is de bootvolgorde goed ingesteld.
Sluit nu de pc af, om hem vervolgens weer op te starten met de windows cd in de speler.
Dan komt hij op een gegeven moment met de vraag of je wilt opstarten vanaf de cd. Bevestig dit door op een willekeurige toets te drukken.

Ja de bootvolgorde klopt.

Maar nu doe ik de laoptop dus uit. CD Rom zit in de laptop. Ik druk de aan knop in en dan krijg ik weer NTLDR onbtreekt, druk CTRL+ALT+DEL om opniuew op te starten

Er is dus niets veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan