Help zsm ajb! Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het een originele XP cd?
Zo ja, is het toevallig een upgrade cd?

Nee het is geen originele CD

Heb hem van iemand geleend die het volgens mij gekopieerd heeft van iemand.

Dus rest de vraag of de cd bootable is.

Kan je de cd is proberen te booten vanaf de pc waarop je nu werkt?

Dat zou kunnen maar kun je mij misschien uitleggen hoe ik dat moet doen?

Ik haal dus de CD rom uit de stukke laptop en doe hem in deze waar ik nu op werk. Wat is dan de volgende stap?

Je pc opnieuw opstarten met de windows cd erin.
En dan kijken of je de vraag krijgt of je wilt opstarten vanaf de cd.

Krijg je de vraag niet, controleer dan ook nog ff de bootvolgorde in het bios.

oke, ga k u doen, deze laptop is wat trager dus het duurt even alvorens ik weer terug ben.

En ik ben weer terug :D.

Maar even kijken, k had eerst de laptop uitgeschakeld, cd rom erin gedaan, opnieuw aangedaan en er gebeurde niets. Toen weer uitgedaan, in de bios gekeken, de volgorde veranderd en toen weer opnieuw gestart. Toen gebeurde er ook niets bijzonderd. Pas toen ik gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld en de latop dus was opgestart kwam er een schermpje van Windows XP tevoorschijn met een rijtje mogelijkheden waar ik uit kon kiezen.

(Windows xp installeren enz. Maar dus pas NA het opstarten).

Dan zal de cd wel niet bootable zijn.
Wanneer je behoefte hebt, kan ik er wel eentje online voor je zetten.

Graag... Kan ik die dan kopieren op een lege CD en dan opnieuw alles proberen?

Dat doe ik dan wel morgen want ben nu wel moe, maar als je die online versie erop wilt zetten en misschien kort kunt uitleggen hoe ik die kan opslaan zal ik dat zeker doen. Mag ook morgen als je moe bent. Ik ben er morgenochtend weer.

Bedankt voor je hulp.

mhh had geen mail gehad van nieuwe reactie dus zie dat je nieuw topic heb gemaakt.
ik blijf het volgen ben er morgenochtend ook bij

mhh had geen mail gehad van nieuwe reactie dus zie dat je nieuw topic heb gemaakt.
ik blijf het volgen ben er morgenochtend ook bij

Haha, leuk dat ie 2 topics heeft gemaakt.
Misschien dat een modje ze samen kan voegen.

Stemmertje,

Volgende keer het graag bij 1 topic houden en niet nog een topic openen over hetzelfde probleem

Ik ben er weer.

Reden van de 2de topic is dat ik d8 hier beter aan het goede adres te zijn en omdat hier mensen nog wakker waren. Maar zal het niet weer doen.

Ik ben er in elk geval weer en hoop snel op verdere hulp.

Ik ben er al lang :D. ben ondertussen ook met iets anders bezig maar als je me kunt helpen graag..

Kan ik die gewoon op deze laptop opslaan of moet dat op een cd? en zo ja (cd), hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan