Help zsm ajb! Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je had maximum snelheid als hoogste en heb 10 gekozen zoals je hebt aangegeven. ik heb geen lege cd's meer. En volgens mij kun je deze cd's niet wissen en opniuew beginnen he?

Ik houd het vandaag voor gezien. Ik zal morgen naar de winkel gaan, lege cd's kopen en dan opnieuw aan de slag gaan hiermee. Iedereeen bedankt voor de hulp, tijd en moeite. Ik ben morgen weer van de partij.

Wordt vervolgd..........

Ik ben weer van de partij. Is er iemand die me verder kan helpen?

Ik heb zojuist eerst de CD gebrand, heb dus nu windows XP op cd staan, in de stukke laptop gedaan maar niets ;(. krijg nog steeds dezelfde melding (NTLDR ontbreekt)

Wat nu?

Dat is dus teken dat hij niet boot vanaf cd-rom.
Dus, of je vergeet op een willekeurige toets te drukken wanneer de vraag verschijnt of je wilt opstarten vanaf de cd, of je hebt je bios instellingen niet goed staan.

Hoi Patrick,

Er wordt mij geen vraag gesteld, de laptop start op en na het zien van packard bell gaat ie gelijk over op de tekst NTLDR ontbreekt, toets CTR ALT DEL etc.

En ik heb nogmaals gekeken via f2 bij BOOT en de Boot order is nog steeds

CD_ROM/DVD Driver
HARD DRIVE
REALTEK BOOT AGENT
USB REMOVABLE DEVICES

Ik weet echt niet waar het nog aan kan liggen.

Als ik de CD-ROM op deze werkende laptop open dan zie je 3 gekleurde boeken op elkaar liggen met bestandsnaam WINDOWS XP, als je daarop klikt zie je 3 mappen. Heb ik het wel juist opgelsagen?

Nadat je je laptop hebt opgestrat druk je F2(of eender welke toets om in je BIOS te komen).
Eenmaal in je BIOS, moet je DAAR de instellingen veranderen.

Oke, kijk f2 kan ik wel doen. Maar welke instellingen moet ik dan veranderen?

Ik zie: MAIN, ADVANCED, SECURITY, BOOT, EXIT.

Welke moet ik hiervan kiezen en wat moet ik dan veranderen?

je moet naar boot
daarna DVD als eerst zetten
maar volgensmij klopt dit niet : zie je 3 gekleurde boeken op elkaar liggen met bestandsnaam WINDOWS XP, als je daarop klikt zie je 3 mappen. Heb ik het wel juist opgelsagen?

Hoi Blu Ray,

CDROM -DVD staat al als eerste.

Kun je misschien nogmaals die windows versie geven dan zal ik dat opnieuw opslaan en dan kijken of het daar aan lag. Ik betwijfelde ook al of het klopte.

De link van patrick betsaat uit sterretjes en werkt dus niet meer.

@Bluray, het is een ISO bestand. En ja, wanneer je winrar hebt geïnstalleerd zie je boekjes staan.

EDIT: Hij ziet het zo op de cd staan, dus verkeerd gebrand.

Patrick,

branden heb ik echt zo gedaan als uitgelegd. mag ik nog een keer dat bestand, download ik het opnieuw en probeer ik het nogmaals (tijdens het eten kan ie dan rustig downloaden).

Op die manier heb ik het niet uitgelegd.
Waarom lukte het niet met Nero?

Patrck,

Ik weet dat je al veel tijd in je hulp hebt gestoken maar ik kom er helemaal niet meer uit. Nero heb ik per ongeluk verwijderd.

Kun je nog één keer stap voor stap, met bijbehorende programma's/downloads, uitleggen wat ik moet doen?

Ik heb 5 cd's om te branden dus als het mis gaat maakt het niet uit.

Ik heb die andere laptop echt zsm nodig.

Hoi Patrick,

Erg duidelijk, maar ik weet nu bijna zeker dat het bestand XP verkeerd is opgeslagen. Ik kom namelijk tot de optie file oploaden (please select a file) en dan geeft ie steeds aan dat het een ongeldig image file format.

Kun je nog één keer windows xp er op zetten dan ga ik van voor af aan weer beginnen.

Hij staat inmiddels weer online.
Ik stuur je de link wel via mail.

Anders zitten er straks gelijk 10 te downloaden.:D

EDIT: Je hebt de optie tot mail ontvangen niet aangevinkt staan.

Wanneer je in je adresbalk het volgende typt, zal de link wel tevoorschijn komen(hoop ik)
http://84.

Laatst bewerkt:
Nee het lukt helaas niet.

Email adres

heb het ontvangen, dank.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan