Help !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther68

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Berichten
38
Ik ben opgelicht via marktplaats en heb nu alleen een ip adres van degene en een e-mail adres kan ik via het ip adres erachter komen waar degene zich bevind ? heb ook een postbank nummer , maar die geven geen adressen door, weet iemand wat ik moet doen of tips..

alvast vriendelijk bedankt:(
 
Als je het IP adres wél hebt , dan kan je er wel achterkomen welke provider diegen heeft , en misschien kan je dan met de provider contact opnemen :eek:
 
Heb je het bedrag via de bank overgemaakt? Als dat minder dan een maand geleden is kun je het misschien terug laten storten.

Op wat voor manier ben je opgelicht eigenlijk? Product niet ontvangen of zo?

Ik meen dat marktplaats ook een meldpunt had voor oplichters (lees: tegen oplichters) maar kan dat ook zo gauw niet vinden.:confused:
Wel kun je contact opnemen via de Help van Marktplaats, maar ik denk niet dat ze je verder kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb geld overgemaakt op de Postbank van degene die mij een mobiel zou toesturen, maar dus nooit heb gekregen, terug boeken is niet mogelijk omdat ik het zelf heb overgemaakt ( pffff stom stom ).
Hoe kom ik achter de provider van degene dan , heb dus wel een ip adres...
 
Ga naar deze site en zet daar het IP-nummer in.

Op die manier weet je welke provider de oplichter heeft.
 
met het commando nslookup

Open een Dos-venster en typ nslookup ip-adres

Je ziet vanzelf wie de provider is.

Dennis.
 
Hoop, dat alles weer goed op zijn pootjes terecht komt.

En verder hoop ik voor jou, dat het ip-adres daadwerkelijk zijn ip-adres is
en dat zijn ISP ook zijn gegevens mag vrij geven.

Al met al hoop ik, dat je je geld weer terug krijg.

Het is niet leuk om door iemand te worden opgelicht, leef met je mee.

Success en sterkte verder,

Dennis.
 
Het blijft altijd een risico als men producten aanschaft via internet.
Het is daarom ook beter om naar die persoon toe te gaan en het product daar te betalen en af te halen.
Ik heb het met een internetshop meegemaakt.
Een aantal computer onderdelen besteld waaronder een geheugen, alles werd geleverd, behalve de geheugen.
Bij navraag werd me gewoon verteld dat ie was opgestuurd, dus ik kon er gewoon na fluiten.
Het was geen oplichting, gezien de overige spullen die ik wel kreeg, maar je voeld je wel in zekere mate belazerd, en je hebt geen poot om op te staan.
 
dank je voor jullie medeleven, maar dennis hoe open ik een dos venster, ben nie zo computer technisch...
Ik heb verschillende e-mails van degene gekregen , en telkens is het het zelfde ip adres...
groetjes Esther
 
SP thats so true, daarom betaal ik NOOIT van te voren via internet, dan maar iets je meer betalen als je het geleverd krijgt maar van te voren no way.

je opend dos venster door naar start > uitvoeren te gaan en daar: cmd in te tikken.
 
Geplaatst door esther68
dank je voor jullie medeleven, maar dennis hoe open ik een dos venster, ben nie zo computer technisch...
Ik heb verschillende e-mails van degene gekregen , en telkens is het het zelfde ip adres...
groetjes Esther

Start/Uitvoeren/typ cmd in het invoervak en klik op OK

Je belandt nu in het zogeheten dos-venster.
Typ nu nslookup zijn/haar ip-adres en drukt hierna op de Enter-toets.

Hiermee verkrijg je zijn/haar provider.

Hoop, dat je het gaat lukken, Esther68.

Dennis.
 
Misschien moet ik wat duidelijker zijn.

Stel, dat zijn/haar ip-adres x is. Natuurlijk vertegenwoordigt die x
een reeks van 4 getallen elk van 0 t/m 255, waarvan ze van elkaar door punten worden gescheiden.
Maar dit wist je natuurlijk al. Ik stel zijn/haar ip-adres op x voor het het gemak
v.d. uitleg.

Je typt in dat dos-venster "nslookup x", zonder de aanhalingstekens.

Bij de regel "Name" zie je de provider staan.

Dennis.
 
Je zult Windows 9*/ME hebben, type command of DOSPRMPT in plaats van CMD.
 
cmd is voor WinXP, probeer ipv. cmd : command
 
heb nu wel het dos venster maar als ik nslookup + ip nummer in type komt er te staan ( de opdracht of bestandsnaam is onjuist ) ik zelf heb windows 98 groetjes Esther
 
Ik had al aan je willen vragen watvoor os je hebt. Had ik dit maar gedaan.

Dan moet je inderdaad dosprmpt intypen i.p.v. cmd

Zoals Tiborv dat ook zei.

Dennis.
 
dan maar met ping

Dat tooltje is onder win'98 inderdaad niet beschikbaar.

Dan maar met de ping opdracht.

Typ ping -a ip-adres.

Dennis.
 
sorry dennis heb ik ook al gedaan , maar dan geeft ie ook weer aan de opdacht of bestands naam is onjuist
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan