Helpmij.nl Userbar Creator ALPHA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

1 jaar 2 maanden 11 dagen heeft het geduurd om alle code te maken en helpmij te linken.
Dit programma is niet zomaar een programma dat userbars maakt.. nee het is een programma dat userbars maakt voor helpmij.nl.
In welke zin? Zeer eenvoudig, je logt gewoon in met je helpmij.nl account en al je info word geladen naar het programma (naam , hobbies ,status)
Deze methode laat je toe userbars te maken met je eigen tekst en status informatie, zonder dat je erover liegt. Stel dat ik zou zeggen dat je mag
typen wat je wilt, dan kan iedereen rondlopen met userbars "administrator , moderator ,...." en dat is zeker niet de bedoeling.
Ook kan je met dit programma makkelijk de userbars in je handtekening zetten zonder naar de site te gaan.

Het is een project waar ik al van vorig jaar mee bezig ben, maar omdat helpmij.nl de forum engine bleef updaten en de gui ook aanpaste. moest ik telkens terug alles uitzoeken. Maar nu heb ik een basis waarmee ik makkelijk verder kan. Het is niet volledig werkend. Maar het principe werkt wel.

Het programma bevat userbar styles van mijn userbar http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/650637-De-HelpMij-nl-Userbars
Maar dan zonder tekst zodat je deze zelf kan kiezen. Je kan deze dan ook opslagen en uploaden (uploaden zit momenteel kleine bug in)
En vervolgens de userbar in je handtekening zetten.

Omdat waarschijnlijk sommigen nog twijfels hebben over het inloggen leg ik het even uit:

als je inlogt zend je eigenlijk een do=login request naar een php file. deze bevat dan je username en ingegeven wachtwoord. Dit zend ik ook met mijn programma. Vervolgens komt het scherm tevoorschijn "Welkom ..." in de source van dit scherm staat ergens een VARIABEL met je userid
Elke hm gebruiker heeft een eigen userid. als deze variabel 0 is, dan is het inloggen mislukt. Als deze iets anders is dan is dit een ander getal (jouw ID)

Deze ID word vervolgens gebruikt o; naar je members pagina te gaan http://www.helpmij.nl/forum/member.php/137609 die 137609 is mijn ID
daar staat info over je status,je foto, en nog wat andere zaken.

Tijdens heel het programma word de verbinding niet gesloten waardoor ik met mijn programma naar pagina's kan gaan om bv. je signature te wijzigen.

Ook dat gebeurt met do=editsignature

Eigenlijk kan je het vergelijken met een minimalistisch webbrowser dat stukjes source code van een site ophaalt. Het moeilijkste was eigenlijk wel het tekenen van de userbar in het programma. Maar dat was maar slechts 1 keer te programmeren.

Dit is een foto van de pre pre pre pre pre alpha release (nog in 2011)
HMCREATOR.PNG

kwa uiterlijk is er wel wat verranderd :) want nu kan je ook nog je handtekening wijzigen enzo.

Er is ook al gedacht aan de toekomst. Ik heb de styles in .ubs files gezet zodat bij nieuwe userbars deze kunnen worden bijgevoegd

Bugs:
-Vele functies werken nog neit
-De upload via imageshack geeft geen url meer (site gewijzigd 0_o gisteren...)
-De snelheid van signature creator is traag (laad traag)
-nog vele interne bugs
-Schrijffouten xD

Laat weten wat je er al van vind, en wat je erbij wil ;)

SPECIFICATIES:
-.NET FRAMEWORK 4.0
-WINDOWS 2000/xp/vista/7 (8 nog niet getest *iemand proberen :) )
-16MB video ram
-32 MB RAM
-512 MHZ Intel Pentium III of hoger
-Internet Verbinding (minimum 32kb download grote , 1kb upload grote)

Download de ZIP met alle benodigde files (officieele release word installer)
Download link verwijderd wegens onderhandeling beheer
ALLE FILES UITPAKKEN!!!
Hartelijk dank Nicj56 voor het pre testen op Windows 7!

Zie je bugs/ foute informatie of andere rare dingen (buiten knoppen die niet werken enz.. :) ) meld het dan aub ;)

USERBAR STYLE MAKERS
Als je zelf een style wil maken moet je 2 files maken
1) de file van je userbar zonder tekst noem deze: UB_NaAm.png (32 bit kleurdiepte)
2) de file waar de info van je userbar instaat: UB_NaAm.txt

de inhoud van die file moet er als volgt uitzien:

<name>Classic Style</name> #De naam van je userbar
<file>UB_Classic.png</file> #De foto van je userbar (filenaam)
<color1_red>255</color1_red> #RGB (rood) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_green>255</color1_green> #RGB (groen) kleur van de kleur IN de tekst
<color1_blue>255</color1_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur IN de tekst
<color2_red>0</color2_red> #RGB (rood) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_green>0</color2_green> #RGB (groen) kleur van de kleur ROND de tekst
<color2_blue>0</color2_blue> #RGB (blauw) kleur van de kleur ROND de tekst
<xpos>322</xpos> #De X positie van de ACHTERKANT van de tekst
<ypos>5</ypos> #De Y positie van de BOVENKANT van de tekst

3) gebruik vervolgens 7zip om de files in een ZIP archief te zetten. wijzig de naam .zip naar .ubs
4) zet dan de file in /Styles/ folder

Bovenstaande methode gaat niet meer met UB Creator 1.0.2 Alpha

BUGS gemerkt:
-bij het opslaan word de image niet meer terug gegenereerd waardoor je grijze balk krijgt als je naar file opslaagt
EDIT: ok probleem gevonden , enkel UB_ClassicDark kan worden gesaved omdat deze in 64bit kleuren is. de rest is allemaal 32bit,
dus moet ik dit nog aanpassen

©Maxim Van de Wynckel 2011-2012 Alle code en ideen behoren toe tot maximvdw. Het logo van HM en de logo's in de userbars behoren toe tot Helpmij.nl . De userbars zelf behoren ook toe tot Maxim Van de Wynckel (Maximvdw). De regels over je handtekening zijn ook bij dit programma van toepassing! De code die in dit project gebruikt word valt onder de Creative Commons Rechten voor software. De code voor het creeren van userbars, het inloggen op helpmij en het aanpassen van je handtekening hebben individuele kopierrechten en mogen onder geen enkel reden gebruikt worden zonder mijn toestemming.

88x31.png

Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 3.0 Unported. Bezoek http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ om een kopie te zien van de licentie of stuur een brief naar Creative Commons, 444 Castro Street, Suite 900, Mountain View, California, 94041, USA.

M.v.g.
Maxim Van de Wynckel - Userbar Creator

Laatst bewerkt:
Hoi Maxim,

Mooi programma hoor! Start up scherm is erg goed. Inloggen werkt ook helemaal perfect. Het enige waar je eigenlijk nog even naar moet kijken (maar dit is een BETA versie), dat de instellingen knop niks doet. Ook ondervind ik problemen als ik op ''gebruiker'' klik, ''aanpassen'' en vervolgens op ''profiel'' klik. Ik kom dan op de Helpmij site uit maar dan ben ik nog niet ingelogd. Kan je dit verhelpen?

Groeten,
Jasper

Ja komt zeker in orde ;) Instellingen scherm is inderdaad nog niet gemaakt.
Dat van dat ingelogt zijn op helpmij moet ik nog even bezien hoe ik dat ga doen, maar dat zal denk ik wel lukken.

gr,
Maxim

UPDATE ALHPA versie 1.0.1

Er is een nieuwe kleine update. Het voornaamste is dat het probleem met het saven opgelost is. ook is de hapering in het programma dat ontstond wanneer je je handtekening wou wijzigen verholpen.

Even wat screenshots:

5.bmp

Splashscreen (ik ben ertegen maar ik kon niet anders.. want er moest te veel geladen worden)

1.bmp

2.bmp

3.bmp

4.bmp

Gekende Bugs:
-Uploaden werkt nog niet (niet meer)
-Soms werkt de BB code naar HTML converter in de handtekening wijzigen niet goed. (dit is enkel met het voorbeeld)
-Sommige userbar styles laden met verkeerde informatie (je zal er niets van merken omdat hij dan de default waardes gebruikt)
-Intellingen scherm is er, maar doet nog niets (en is niet af)
-Normaal zou HM Classic userbar moeten laden bij het opstarten. Maar nu is dat het Userbar Belg style
-Beveiliging van de tekst is iets te hevig... ik kan zelfs geen helpmij.nl typen XD (maar dat komt wel in orden ;) )
-Bij Mega Honourable Senior Member zal deze status niet op 1 regel kunnen :P...
-Cookies van de sessie en inloggegevens worden nog niet naar je internet browser gestuurd. Dus als je ingelogt bent op het programma, is dat niet op de site.

Wat is er intern gewijzigd:
-Beveiligingen aangezet tegenover helpmij. Zodat nu een MD5 hash word verzonden i.p.v. je wachtwoord zonder encryptie (enkel erg bij hackers of virussen op je pc) <- maar nu 100% veilig
-De Cookies worden niet meer gedelete bij een foute inlog.

Voor de rest werkt alles. wel spijtig dat uploaden niet meer werkt. maar daar vind ik wel een oplossing voor

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Ziet er puik uit! Maar ik heb nog wel wat verbeterpunten:

1. Multithreading in het login-scherm is handig.
  2. Waar dient precies de 'Info'-knop voor? Bij mij gebeurt er niets...
    38879332.png
  3. Ik mis hier een context-menu:
    44173923.png
  4. Een paar spelfouten:
    79648512.png

11253356.png
  5. En een afwijkende tekst. Een punt en 'pasten' i.p.v. 'plakken' ;)
    44276568.png
  6. Als ik de handtekening-wijziger voor de eerste keer opstart, dan wordt alles prima weergegeven. Maar als ik ga refreshen, dan krijg ik dit:
    scaled.php

Ligt dat aan mijn internetverbinding?

En nog een vraagje:

Stel, ik heb als handtekening: "Mijn status is %status". Verandert de tekst van %status dan mee als ik een nieuwe status zou krijgen?

Laatst bewerkt:
Hallo,
bedankt voor het proberen :)
Inderdaad werkt de info knop nog niet. Deze zal naar een handleiding verwijzen bij de release (maar het is zot om nu een handleiding te schrijven als er nog wat verranderd)
Die Refresh ga ik direct herstellen (dat komt omdat hij enkel ziet en niet [img] (hoofdlettergevoelig)
Over je status handtekening: neen, het wijzigt niet mee. Het zijn static userbars. De %status enzo is enkel om valse informatie tegen te gaan. (zodat je niet met admin userbar rondloopt ofzo :D)
Het login scherm doet al aan multithreading (Verbinden,laden van form ,3x threads voor alle informatie in te laden) Waarom denk je dat er meer threads (of op andere manier) nodig zijn?

Gr,
Maxim

maximvdw zei:
Het login scherm doet al aan multithreading (Verbinden,laden van form ,3x threads voor alle informatie in te laden) Waarom denk je dat er meer threads (of op andere manier) nodig zijn?

OK, dan is het goed. Ik dacht dat het scherm bevroor als ik inlogde ;)

Hallo,

Geen dank. Doe ik met plezier

Misschien leuk een knop met zoeken naar updates!! Zodat hij installeerd en dat het werkt.

Voor de rest TOP PROGRAMMA.

Ja update knop moet ik nog doen. Maar dat heeft niet zo veel haast omdat het nog geen echte release is.
Mischien dat ik ook in het inlog scherm een draaiend cirkeltje zet :P ? zodat je ziet dat hij nog bezig is.
Ook was ik vergeten te zeggen dat je nu ook kan zien om de HM site wat je bent aan het doen in het programma (zie 'Huidige Status')

De BBcode naar HTML converter is een pain in the *** :p... het is het makkelijkste volgens mij van heel men programma, maar ik krijg hem niet perfect xD
Dus nog even geduld met de Signature bugs :P

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb nog een foutje gevonden op deze pagina van de Creator:

naamloosel.png

De tekst die ik heb geselecteerd is de betreffende tekst. Daar moet staan: Skype naam: en MSN.

Hopelijk komt dit in de volgende update goed uit de bus.

Ow inderdaad merkwaardige bug :) Je MSN naam staat er niet op en die geselecteerde info is normaal je skype :P
Wel ik vind de fout wel :) In de volgende release komt er update feature voor software en styles. Ook hoop ik de Upload bug te fixen
en de bug met BBCode.

EDIT: Skype/Msn bug ondertussen gefixed
EDIT2: Imageshack Upload gefixed
EDIT3: BBCode bug gefixed (dankzij joz1)

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Goed gemaakt.

Als je zoveel updates gaat maken zou die update knop voorrang moeten krijgen:).

xD krijgt ie ook. Maar in al mijn programma's die ik al heb gemaakt heb ik altijd het probleem dat ik bij men update file dingen wil bijvoegen
(Systeem check,..) maar hopelijk met deze ordening waar ik nu mee bezig ben niet :)
Mischien dat ik wel de updater van men oude shutti programma's gebruik. Deze was wel redelijk stabiel.

Voorbeeld van de file die de updater download om te controlleren op updates :) (nog niet af)
Code:
# Helpmij.nl Userbar Creator - Updater V1.0.0
# Compatible with Updater: 1.0.0
# Made by: Maxim Van de Wynckel
# Last Modified: 8/04/2012 12:47
# -------------------------------------------

[INFORMATION]
# Basic information required for Updater
# This is the server address to download from. If this is diffrent then
# the default server, it will redownload the UPDATE.ini file from there
Server=http://helpmij.6te.net/Userbar%20Creator/
File=UPDATE.ini
# Map names
Styles=STYLES
Installers=INSTALLERS

[UPDATER]
# Least Compatible Updater version
Version=1.0.0
# File name of the up-to-date updater
Download=Updater_Installer.exe
# This commands the updater to do a force update
ForceUpdate=false

[UPDATER 1.0.0]
# Extra information for Updater 1.0.0

# Close the updater
Close_Updater=false
# Force the update of the HM userbar creator updater
ForceUpdate_Updater=false
# Force the update of the HM userbar creator styles
ForceUpdate_Styles=false
# Force the update of the HM userbar creator program
ForceUpdate_Installer=false

[STYLES]
# Available styles for download
# Updater will download from %server%/STYLES

# Prefix of INI styles
Prefix=STYLE

#List of all styles (Seperated with a ';')
List=UB_Classic;UB_Emboss;UB_ClassicDark;UB_RainbowBlue;UB_RainbowRed;UB_RainbowYellow;UB_RainbowGreen;UB_Belg;UB_GreenSpring;

# This commands the updater to force update all styles
# This will also update the styles of outdated software
ForceUpdate=false

[STYLE UB_Classic]
# This is a UB Style
# Give extra information about the style + Preview image

Name=Classic Style
Description=Dit is de klassieke stijl van userbars. Het is een userbar met de basis kleuren van Helpmij.
Preview=UB_Classic_PREVIEW.png
Download=UB_Classic.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_Emboss]
# This is a UB Style

Name=Emboss Style
Description=Dit is een userbar style waarbij het logo ingedrukt is in de userbar. En zo dus een 3d effect krijgt.
Preview=UB_Emboss_PREVIEW.png
Download=UB_Emboss.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_ClassicDark]
# This is a UB Style

Name=Emboss Style
Description=Dit is een remake op de oude classic userbar. Deze userbar template heeft een donker thema.
Preview=UB_ClassicDark_PREVIEW.png
Download=UB_ClassicDark.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_RainbowBlue]
# This is a UB Style

Name=Rainbow Blue Style
Description=Dit is een onderdeel van het regenboog thema. In de kleur blauw.
Preview=UB_RainbowBlue_PREVIEW.png
Download=UB_RainbowBlue.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_RainbowGreen]
# This is a UB Style

Name=Rainbow Green Style
Description=Dit is een onderdeel van het regenboog thema. In de kleur groen.
Preview=UB_RainbowGreen_PREVIEW.png
Download=UB_RainbowGreen.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_RainbowRed]
# This is a UB Style

Name=Rainbow Red Style
Description=Dit is een onderdeel van het regenboog thema. In de kleur rood.
Preview=UB_RainbowRed_PREVIEW.png
Download=UB_RainbowRed.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_RainbowYellow]
# This is a UB Style

Name=Rainbow Yellow Style
Description=Dit is een onderdeel van het regenboog thema. In de kleur geel.
Preview=UB_RainbowYellow_PREVIEW.png
Download=UB_RainbowYellow.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_Belg]
# This is a UB Style

Name=HM Belg Style
Description=Dit is een userbar met de belgische vlag.
Preview=UB_Belg_PREVIEW.png
Download=UB_Belg.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

[STYLE UB_GreenSpring]
# This is a UB Style

Name=Green Spring Style
Description=Dit is een stijl met als thema: De lente.
Preview=UB_GreenSpring_PREVIEW.png
Download=UB_GreenSpring.ubs

# Userbar Version
Version=1.2.0

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb je gemailed..

Voor de rest loop hij soms ook vast bij het opstarten van programma en bij het inloggen, zijn dat ook bugs?

ja ik begin ook wat te merken dat deze soms vastloopt...
ik kijk er morgen Vandaag nog is naar

Ik moet ook nog is wat aan men Grafische engine werken:
-Glow effect kunnen invoegen voor 3th generation userbars
-shadow effect voor 2th generation userbars
-gradient effect voor rainbow en classicdark collection userbars (in de tekst)
-plugin hub voor opensource plugins bij het maken van de userbar
(zodat anderen een interface hebben tussen het render process)
-Multilayer werken zodat ook je avatar erin kan verwerkt worden (toekomst..)

UITLEG:
1st Generation Userbars = Userbars met enkel achtergrond , randje en tekst (makkelijk te maken in ub creator)
2th Generation Userbars = Userbars met glow of shadow of zelfs emboss rond de tekst (moeilijk te maken in Ub creator)
3th generation Userbars = Userbars met een glow en shadow intensiteit naargelang de achtergrond ONDER de tekst (Bijna onmogelijk met UB creator ..)

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
UPDATE: HM Userbar Creator 1.0.2 ALPHA
Wat is er nieuw:
-Upload functie voor imageshack
-bugs gefixed bij Signature
-2 nieuwe styles (greenspring en herfst)
-Hardware versnelling voor renderen (ga je niet veel van merken momenteel)
-Styles gebruiken nu niet meer XML opmaak maar INI
-Bugs voor skype,yahoo en msn gefixed
-Hub geplaats zodat ik later mischien dynamic userbars kan linken
-UBS files worden nu geregistreerd zodat ze geassocieerd worden met het programma
-EXE file van het programma bevat nu alle basis behoeften. Je zou in principe het programma zonder alle dll en folder kunnen starten
(deze worden aangemaakt en bevat slechts 1 style) <- gewoon voor noodgevallen... (niet 100% bugloos)

Nog niet af:
-Instellingen
-Update
-Handleiding en info
-Sommige smilies (enkel bij voorbeeldweergave)
-FTP upload

Bugs:
-Login scherm hapert soms
-als een BBCODE over 2 regels is verdeeld word hij niet naar HTML gezet
-HM Belg style word als eerste getoont (omdat het met een B begint...) maar ik wil dat de classic word getoond
-Waarschijnlijk ook nog vele spellingsfouten xD
-Signature opslaan op Helpmij duurt soms lang zonder dat je weet dat hij bezig is
-Filter is te zwak (geen verdere uitleg xD)

Eigenlijk is deze update vooral omdat upload nu werkt (eigenlijk het belangrijkste xD)

DOWNLOAD HIER: Download link verwijderd wegens onderhandeling beheer
DOWNLOAD EXTRA STYLE HIER: http://helpmij.6te.net/Userbar Creator/STYLES/UB_Nederland.ubs
Plaats de UBS file in de styles folder en herstart het programma

EDIT: De 3th Generation userbar methode is af... maar ik ga hem niet invoegen. De manier die ik nu gebruik duurde 1uur voor renderen xD dus moet nog wat aan gewijzigd worden
Voorbeeld is die zwarte userbar in men handtekening.
Maar zoals ik al zij , ik denk niet dat het voor dit jaar is dat ik hem invoeg .. :P aangezien dit al richting photoshop gaat i.p.v. gewoon een userbar text creator xD
De glow , gradient en shadow effecten kan ik nog is bezien...

Gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
awsh... exe encryptie vergeten bij laatste release.
ty :P

gr,
Maxim

Oke maar is het verstandig om het zo op te slaan:

Code:
     <Helpmij.nl_Userbar_Creator.My.MySettings>
            <setting name="Password" serializeAs="String">
                <value>4861636B5F74657374</value>

hmm mischien niet echt :) maar heb nu MD5 hash gebruikt zoals helpmij. Deze moet toch voldoen niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan